2636
Sök

TH350 BOP VS. TH400 BOP låda . Bu eller bä ?

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#1
Tjenare Garaget forumsfantaster big_smile
Äger en GTO 66:a med manuell låda som tidigare nämnts i någon annan tråd...

nu till ämnet .
har suget efter en automatlåda då bilen är reggad med automat samt att kvinnan i hushållet ska kunna skjutsa runt mig i sommar när det vankas nån vassare drink, då hon vägrar åka manuell jänkare säger hon ..
har då fått erbjudande om en preppad TH350 låda eller en renoverad TH400 låda.
Vilket ska man satsa på ?!
vet ju inte så mycket mer om hur mycket lådorna i sig pallar .
för vad man har hört så ska ju th400 vara det som håller bäst orginal. men sen det gentemot en preppad Th350. för jag menar, hur än det är så åker man muskelbil vill man kunna snurra däck utan att tänka sig för varje gång om lådan pallar det eller ej då det kanske är lite säkrare att då isåfall ha en preppad gentemot en orginallåda

Förslag ?!

// Mizzy cool


418 Inlägg
7 mars 2013
#2
Skulle lägga mina pengar på den preppade 350 lådan, kommer hålla bättre!


Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#3
ok 1-0 till 350 lådan.
får se om det dyker upp nå mer tips smile


Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#4
Så många visningar och inga fler synpunkter ? ..


Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
#5
Nej nu blir jag besviken, finns det inga världsmästare på det här forumet som har några fler åsikter ?! ....


Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
8 mars 2013
#6
MiZzY91 skrev:
Nej nu blir jag besviken, finns det inga världsmästare på det här forumet som har några fler åsikter ?! ....

Problemet med världsmästare är att det finns bara en av varje sort och de hänger sällan på Gorg...

Kollade på din bil och som jag förstod det uppskattar du effekten till ~200 just nu? Isåfall ska det väl inte vara så noga med vilken låda du har? Då röstar jag på 350 efterssom den ska vara lättare att dra runt...

http://answers.yahoo.com/question/index … 753AA2UGtL
http://ls1tech.com/forums/automatic-tra … rence.html

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
#7
Nja, efter noggrannare uträkning är det runt 300 hk i motorn, har inte  ändrat i garaget infon än bara.


Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
9 mars 2013
#8
MiZzY91 skrev:
Nja, efter noggrannare uträkning är det runt 300 hk i motorn, har inte  ändrat i garaget infon än bara.

Ah, men det är ju fortfarande ganska "mild" effekt och en 350 borde palla trycket utan problem smile

(Är verkligen ingen jänkexpert men har fått förklarat åt mig av diverse entusiaster att både 350 och 400 är ganska starka lådor)

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
#9
Ja men det växer hästar hela tiden på en jänk, lär väl sluta på en 450-500 en vacker dag tongue

Så kanske ska satsa på en renoverad th400 att ha som grund för att sedan preppa en vacker dag. Känns som om det är mer värt att investera i en sån låda i så fall.
Lite kluven i hur man ska bete sig .


V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
9 mars 2013
#10
Jag tror inte det spelar någon större roll vilken du väljer, bra grejer båda två, ta gärna reda på vad säljaren ifråga menar med preppad.
Det kan ju betyda alltifrån att de absoluta värsta grejerna sitter i den eller att oljan är bytt.
Är den riktigt gjord så kommer den nog växla lite hårdare också så det beror ju lite på vad du är ute efter.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
#11
N_W skrev:
Jag tror inte det spelar någon större roll vilken du väljer, bra grejer båda två, ta gärna reda på vad säljaren ifråga menar med preppad.
Det kan ju betyda alltifrån att de absoluta värsta grejerna sitter i den eller att oljan är bytt.
Är den riktigt gjord så kommer den nog växla lite hårdare också så det beror ju lite på vad du är ute efter.

Ja det är då inget skit om man säger så, göken som ska sälja lådorna är känd här på orten för att vara duktig att renovera och preppa lådor, men sen vet man ju inte hur pass preppad den är, kan lika gärna sitta ett shiftkitt och inget mer som preppning, lär ordna lite mer info om lådan tror jag bestämt...

Men får se lutar mot 350 lådan då den nu både SKA vara preppad och är billigare än 400 lådan.


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
9 mars 2013
#12
MiZzY91 skrev:
Tjenare Garaget forumsfantaster big_smile
Äger en GTO 66:a med manuell låda som tidigare nämnts i någon annan tråd...

nu till ämnet .
har suget efter en automatlåda då bilen är reggad med automat samt att kvinnan i hushållet ska kunna skjutsa runt mig i sommar när det vankas nån vassare drink, då hon vägrar åka manuell jänkare säger hon ..
har då fått erbjudande om en preppad TH350 låda eller en renoverad TH400 låda.
Vilket ska man satsa på ?!
vet ju inte så mycket mer om hur mycket lådorna i sig pallar .
för vad man har hört så ska ju th400 vara det som håller bäst orginal. men sen det gentemot en preppad Th350. för jag menar, hur än det är så åker man muskelbil vill man kunna snurra däck utan att tänka sig för varje gång om lådan pallar det eller ej då det kanske är lite säkrare att då isåfall ha en preppad gentemot en orginallåda

Förslag ?!

// Mizzy cool

En TH700 kanske??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
#13
Vettemannen skrev:
MiZzY91 skrev:
Tjenare Garaget forumsfantaster big_smile
Äger en GTO 66:a med manuell låda som tidigare nämnts i någon annan tråd...

nu till ämnet .
har suget efter en automatlåda då bilen är reggad med automat samt att kvinnan i hushållet ska kunna skjutsa runt mig i sommar när det vankas nån vassare drink, då hon vägrar åka manuell jänkare säger hon ..
har då fått erbjudande om en preppad TH350 låda eller en renoverad TH400 låda.
Vilket ska man satsa på ?!
vet ju inte så mycket mer om hur mycket lådorna i sig pallar .
för vad man har hört så ska ju th400 vara det som håller bäst orginal. men sen det gentemot en preppad Th350. för jag menar, hur än det är så åker man muskelbil vill man kunna snurra däck utan att tänka sig för varje gång om lådan pallar det eller ej då det kanske är lite säkrare att då isåfall ha en preppad gentemot en orginallåda

Förslag ?!

// Mizzy cool

En TH700 kanske??

/Benny

Var just det att dessa lådor finns ett påbörjat stenkast bort, hade varit skönt  att slippa åka och hämta en låda 40 mil enkelresa eller onödig fraktkostnad hos nått bolag.

// Mizzy cool


Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#14
350 Lådan ska alltså vara förstärkt och ha snabbare växling och stå pall för 400 ponnysar ca.
Vad står en renoverad 400 låda pall för måntro ?



Sök