3932
Sök

Sommarbilarnas första entré 2013

55 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Jaha snart är det dags för vissa, och för vissa så har de inte kunnat hålla sig tongue När ska ni ställa på era sommarbilar detta året??

Själv funderar jag på slutet av denna månad eller så fort gruset borstas bort.

Mvh Raffe

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
7 mars 2013
De dröjer nog någon månad till. Mitten på april kanske. Vill ju intr ha massa stenskott och saltsmuts om det blir blött på vägen:-)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

55 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Det tar nog inte lång tid innan de börjar sopa av vägarna ska du se smile

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
7 mars 2013
siktar på i början av April även om man blir lite små sugen nu...

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Random Hero
4 047 Inlägg
7 mars 2013
elmia, vad annars?

Dog food lid. Backwards

55 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
@ gilgamesh kan hålla med dig, va nära på att göra det idag...men ja höll mig smile lite offtopic e du assyr?

@DusanMandick för alla är elmia inte ett startdatum smile

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
7 mars 2013
@VWRaffe

Kort och gott, Ja smile

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

1 515 Inlägg
7 mars 2013
Elmia såklart! Ut och kör bara... Bilen är till för att brukas oavsett väder! Bortsett ifrån vintern hehe smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

55 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
@Gilgamesh, vart i stockholm håller du hus om jag får fråga smile sj e man syrian från södertälje...

55 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
@Audi_powah vi kan alla bruka våra bilar närsom, frågan är hur lacken känner sig efter en massa stenskott+saltdammet smile då väntar jag hellre tills de tagit bort all grus och salt från vägarna så slipper jag ev rost smile

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
7 mars 2013
finns vissa som aldrig behöver oroa sig för rost på bilen, iaf på utsidan.

55 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
rost för mig är inget val varken insidan eller utsidan...kommer göra nån behandling senare när pengarna rullar in...lite svårt nu med studiebidrag då ja pluggar YH

1 944 Inlägg
7 mars 2013
Haha, jadu.. ni sörlänningar har tur smile

själv får man nog vänta 2 månader till, i början på Maj brukar det vara snöfritt här uppe tongue

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 515 Inlägg
7 mars 2013
VWRaffe skrev:
@Audi_powah vi kan alla bruka våra bilar närsom, frågan är hur lacken känner sig efter en massa stenskott+saltdammet smile då väntar jag hellre tills de tagit bort all grus och salt från vägarna så slipper jag ev rost smile

Tvätta den ofta så slipper du saltdammet hehe.

Och stenskot lär du få i vilket fall som hellst, annars bara att lacka om bilen om det blir så farligt, men det blir det med störst sanorlighet inte smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 mars 2013
Jag brukar sikta på 1a April smile Men nu kommer det inte gå pga jobb utomlands. Så mitten/slutet April blir nog vettigt iochmed att det är då man är hemma.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 412 Inlägg
7 mars 2013
Jag har åkt i en bil som många nog ser som sommarbil hela vintern, dvs kapitänen.

Bilen som kommer rulla till sommaren ut på träffar och sånt är min suburban när den är ihop och lackad, men den kommer ju att rulla året runt efter det så det är väl ingen sommarbil heller egentligen.  smile
Den är förhoppingsvis klar runt juni, det beror på mycket annat när den är klar.
Senast redigerat av OpelP1 (7 mars 2013)

55 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Jag brukar sikta på 1a April smile Men nu kommer det inte gå pga jobb utomlands. Så mitten/slutet April blir nog vettigt iochmed att det är då man är hemma.

Jag siktar på det datumet med, vad jobbar du som utomlands?

55 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Audi_powah skrev:
VWRaffe skrev:

Tvätta den ofta så slipper du saltdammet hehe.

Och stenskot lär du få i vilket fall som hellst, annars bara att lacka om bilen om det blir så farligt, men det blir det med störst sanorlighet inte smile

Jag har lagt ett preliminärdatum på första april om det ser bra ut på vägarna...smile får se hur länge kylan håller sig under nätterna också

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 mars 2013
VWRaffe skrev:
Thunderbird88 skrev:

Jag siktar på det datumet med, vad jobbar du som utomlands?

Jobbar med hamnkranar ^^ Typ mjukvara och datornerna i dom.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

62 Inlägg
12 mars 2013
min ska ställas på helgen innan Elmia smile ska pilla lite med den så den är klar till då ^^

Sök