offfroad skrev:
har också skummat genom hela tråden., och ja det jag skulle vilja se mer på elmia :
bilar som faktiskt går att starta.., går att köra, och kan tänkas till att köras runt på vägarna!!!
för det mesta man bara ser på elmia är putsb*gar som bara polerar upp hela bilen ovanpå som under, och ja denna bilen kan jag inte föreställa mig har körts på vanliga vägar någonsin efter modifieringen..,
därmed en prydnadsobjekt.., tråkigt
sedan costum byggen, ja vad finns det att säga här, sänka så lågt att hjulen ligegr emot skärmkanterna , och fula plastkjolpaket runtom , och glasfiber galenskaper , igen inte en chans att dessa går att köra på vägen
ljudbilarna .., ja saken är jo med dessa att visa upp diverse produkter så att konsumenter kan provlyssna och köpa själva.., hmm, en demobil som har ca 500 000kr ljud inbyggd i den , nja tror knappt att någon vanlig människa kommer köpa sig något liknande ( ok kanske dem är intressanta att lyssna på , aa juste ja db-gränsen på elmia dem får inte ens spela..)
sedan de värsta.., bilar som är bara ihop-plockade av lite diverse dyra delar, med en svindyr motivlack på.., och så kikar man under huven på den där turbomatade rak-6 motorn som vare sig har några slangar , kablar eller remmar för den delen
så dem kallar det en bilsport och motorshow.., jag skulle kalla det bara en samling med dyra prydnadsobjekt...
nuförtiden så är enda anledningen att man åker till elmia karavanerna osv innan elmia, och burnoutshowen och annat bus efteråt..,
några snabba kommentarer om burnoutshowen annars
mycket mera plats för publiken att stå skulle varit bra ( men jag hade en bra plats så..)
mera variation i bilarna , kommer det som nämn 10 st 740 med enhjulsbörn så ja ... ( TRÅÅÅKIGT )
ordna något mer nästa år , 201m hehe
ja men det gäller jo att se till så att dem som arrangerar får höra detta