3764
Sök

Gnisslar vid vänstersväng och hugger i ratten med video nu

908 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
har ett irriterande problem. när jag svänger vänster i hastigheter upp till 40-50 så gnisslar de ngt fruktansvärt men inget när jag svänger höger, gnisslar även när jag bromsar i mindre hastigheter men klossarna o skivorna är fina o knappt slitna. och när jag kör i ungeför 60 och svänger ca 45 grader vänster så hugger de till i ratten o tar stopp så får man svänga lite hårdare så släpper det. ngn som vet vad de kan vara?
Senast redigerat av davidklang (10 april 2013)

809 Inlägg
9 april 2013
servopumpen som börjar säga sitt? när dom blir dåliga så tycker dom om att hacka och gnissla och skrika när man svänger. är det trögt att svänga när du står still med motorn igång?

908 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
744GLT skrev:
servopumpen som börjar säga sitt? när dom blir dåliga så tycker dom om att hacka och gnissla och skrika när man svänger. är det trögt att svänga när du står still med motorn igång?

Nej tycker inte de går trögt o svänga när jag står stilla. Men de låter som de kommer från vänster hjulet

711 Inlägg
9 april 2013
Hade likadana symptom i farsans 940, det var servooljan som hade sett bättre tider.
Kolla den, det är enkelt. Den ska vara typ ljusröd, nästan rosa. Dålig servoolja blir mörkare, till och med åt det svarta hållet.

908 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
Min servo olja är röd rosa o fin :p

908 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
Ingen annan med ngn ide?

Forummoderator
26 397 Inlägg
9 april 2013

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

908 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
Tyvärr inte. Vet ej va som e fel o varför de  hugger elle gnisslar som fan när ja svänger vänster i låg fart

908 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
https://www.youtube.com/watch?v=aYBO4vn … ata_player såhär låter de vid vänstersväng i lågfart utan att ja använder bromsen

Sök