Warsore skrev:
Nu börjar den eviga kampen med att ställa in slutsteget rätt.
En grundnställning kan se ut så här:
SUBSONIC: Vrid till "tio i", borde bli 25-30 Hz
LPF: Vrid till "kvart i", borde bli 70-80 Hz
BASS BOOST: Vrid ner till "0dB"
PHASE SHIFT: Vrid till "0"
GAIN: Vrid ner till "MIN", slå igång stereon med den musik du brukar spela och vrid upp stereons volym till ca 70-75% av max. Vrid upp stegets GAIN successivt tills basjudet precis låter illa, vrid sedan ner igen tills basljudet precis låter bra.
Nu är steget grundjusterat så att förstärkningen matchar stereons utsignal, basljudet ska inte börja låta illa fastän stereons volym skruvas upp ordentligt. Både SUBSONIC och LPF kan behöva efterjusteras beroende på hur övriga högtalare klarar av att spela frekvenserna över basen, sedan kan PHASE SHIFT eventuellt behöva vridas om basljudet låter "segt" och "spelar efter".
![smile](img/smilies/smile.png)
Angående att det inte sitter någon säkring på steget så är det meningen att pluskabelns säkring även ska fungera som skydd för steget, manualen rekommenderar att sätta 90 A säkring på pluskabeln.
En bil kan ha i princip hur stort batteri som helst, det man får tänka på är om generatorn klarar av att hålla batteriet/batterierna i bra laddat skick med den totala strömförbrukning bilen har när man använder tex stereo och "bilens egna saker".
![smile](img/smilies/smile.png)