3924
Sök

Slutsteget bryter ljudet nu efter vintern.

192 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Hej jag har ett problem med mitt slutsteg zx.2500.1 till mina två L7 15" basar.
Fungera felfritt när jag ställde av bilen. mitt batteri blev dock kvar i bilen ett tag och kan ha tagit skada då den lyckades dra runt motorn hela 2 varv den dagen jag skulle skruva ur batteriet.

Problemet är nu när jag ställde på den och med full laddat batteri, så går steget i protect när jag vrider upp stereon. sen om bilen är avstängd så orkar inte steget med volym 1 ens

Förra sommaren klarade jag att spela tills voltmätarn låg på bara 10V Och nu går det inte ens med 14,5V

generatorn laddar mellan 14,1 till 14,6V ibland.

Mvh. Mattias H

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
23 april 2013
Du får börja med att kolla så att inte högtalarutgångarna på steget är kortslutna, t.ex kardeler från kablarna som ligger emot varann.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

1 400 Inlägg
23 april 2013
Inte för att det har med tråden att göra men det är vansinne att köra ett zx.2500.1 med bara ett batteri.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

192 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
micke7406 skrev:
Inte för att det har med tråden att göra men det är vansinne att köra ett zx.2500.1 med bara ett batteri.

Vet big_smile men funkar så länge tills ja ska köpa nytt batteri i sommar.

192 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Du får börja med att kolla så att inte högtalarutgångarna på steget är kortslutna, t.ex kardeler från kablarna som ligger emot varann.

Nej ingen kortis. allt ser bra ut

21 761 Inlägg
23 april 2013
Det viktiga är att veta hur spänningen är direkt på slutstegets plint där strömkabkarna sitter, att spänningen är korrekt vid generatorn garanterar inte att den är rätt vid steget också. smile

Har du även mätt där?

192 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
har 2st kondingar där som visar 11,5V bara när steget är på men inte spelar.
Spänningen sjunker synkat med volymen.
Men spänningen vid batteriet är oförändrat på 14,2V ..
hmm. kanske är kondingarna som har gått sönder för dom satt i hela vintern. dom fyller inte så stor funktion iallafall menmen. i höstas gick ju allt bra. slet dock väldigt på generatorn då voltmätaren gick fram och tillbaka när jag spelade högt. nu rör den sig inte ens.. men det är mycket som kan krångla just nu känns det som..

21 761 Inlägg
23 april 2013
Då blir det nog till att gå igenom hela strömförsörjningsbiten, från batteri till slutsteg, annars kan du råka spela sönder både slutsteg och bas pga stora spänningsfall. smile

192 Inlägg
436 Inlägg
24 april 2013
har bilen stått i varm eller kall garage?? kan vara så att du fått in lite fukt i steget hade ett äldre steg som låg i bilen när den stod i kall garage över vintern (dumt jag VET!!!) som betedde sig exakt likadant då visade det sig att det kommit lite fukt som förstört en kondning i steget. men jag bytte ut denna och sen funkade allting värt att kontrollera?

192 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
okej tack ska kika runtom först byta batteri kolla kablar innan jag börjar skruva i så dyrt steg.

192 Inlägg
27 april 2013
Trådstartare
Det var batteriet som hade gjort sitt så nu spelar det som satan smile
Passade på att byta jordpunkt samtidigt till ett bättre ställe

436 Inlägg
16 maj 2013
Haglund_90 skrev:
Det var batteriet som hade gjort sitt så nu spelar det som satan smile
Passade på att byta jordpunkt samtidigt till ett bättre ställe

gött att det var ett såpas enkelt fel! bara ut och dunka plåt nu då wink

Sök