3904
Sök

Någon med erfarenhet av Nokian Hakka Black?

1 800 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
Som sagt, någon med erfarenhet av Nokian Hakka Black?
Har köpt dessa genom jobbet och vet egentligen inte så mycket om dom mer än det man kan läsa på deras hemsida. Fått hem dom idag och ska krängas på fälg i helgen, är bara lite nyfiken på ifall någon kört med dessa och vad man kan tänkas förvänta sig utav dem smile

1 534 Inlägg
25 april 2013
Hakka black kom på 3plats i årets däcktester, dem fick 9,1 i betyg jämför med Continetal som fick 9,3, så dem ska väl vara okej, jämfört med Nankaang som fick 6,7 i samma test. Dock har jag EJ kört med dem själv, men eftersom vi är återförsäljare av både Nokian, continetal och hancock så snappar man upp en hel del information.
Testa dem och se själv vad du tycker smile

1 800 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
Eftersom jag har köpt dom så är jag ju så illa tvungen att åka på dom också, bara var lite nyfiken på dess egenskaper och ja.... rent allmänt vad man kan förvänta sig av dem.
Däcktester och tillverkarens lovord i all ära, men dessa kan skilja en del mot verkligheten wink

Tack för svaret!
Senast redigerat av Hilmer (25 april 2013)

170 Inlägg
25 april 2013
Jag kör på på Hakka Black och det är något vassare än föregångaren Hakka Z. Hakka Black har fått en något uppdaterad bana och det skiljer lite på gummiblandningen. Jag har än så länge bara hunnit med ca 1000 mil på dessa däck men är ruskigt nöjd med dom.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

1 800 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
Låter lovande, Tack!

1 863 Inlägg
26 april 2013
Jag har dessa på 19 tummarna, grymt nöjd. Känner mig säker med dom däcken.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 800 Inlägg
27 april 2013
Trådstartare
Fick dom monterade på fälg igår och nu ligger dom på bilen, och än så länge känns det bra smile

271 Inlägg
6 maj 2013
Hur är ljudnivån med dom? Funderar på att köpa sådan, men vill inte ha massa däckljud som förstör körglädjen...

1 800 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
Dom är tysta o fina smile

huh?
10 427 Inlägg
7 maj 2013
Motsvarande däck för andra marknader är väl Nokian Zline, vilket kanske underlättar ev googling av andra erfarenheter.
Fortfarande inte helt övertygad om att det är så stora skillnader (mer än priset? hehe) mellan Hakka Z G2 & Z G2 respektive nya Hakka Black & nya Zline.

Sök