3717
Sök

Audi A3 - ABS & ESP lampa lyser konstant!

51 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
#1
Hej, alla kära medlemmar!

Detta gäller en:
Audi A3 - 2001
1.8 TS 180 HK


Inledning:

Idag (Söndag) körde jag ca en mil in till staden för att handla. Vägen till affären blev helt plötsligt väldigt rolig och jag gasade på som aldrig förr. Turbon laddar, och bilen drog iväg ordentligt. Kort sammanfattning: Hård körning.

Problem:
Med brillorna på och solen i ögonen har jag inte lagt märke till ABS och ESP lampan som börjat lysa konstant. Jag stannade till på sidan av vägen och startade om bilen, då fick jag bort dom men kort därefter började det igen, och nu lyser både ABS & ESP lampan hela tiden. Och det går inte att släcka ESP med hjälp utav knappen.

Felsökning:
Jag har gett mig på det lätt, startat om ett antal gånger, kopplat ur batteriet och liknande, utan resultat. Jag har även kollat bromsljusen vilket tydligen var ett vanligt problem med a3or?

Misstankar:

* Mina bakre skivor är helt slut och då menar jag helt slut dom ska bytas i dagarna då nya har skaffats, tvivlar dock på att det är dom?
* ABS givare som pajat?


Kom med så många tips och trix?

Med vänliga hälsningar:
En orolig Audi förare.

Vågar du gasa fullt, är fordonet inte tillräckligt trimmat.

336 Inlägg
29 april 2013
#2
kuggkrans till abs'en eller en givare. börja att kolla kransarna till alla hjul om dom har en spricka i sig smile



Sök