3295
Sök

Audi A6 - Stance | Form > function! SÅÅÅLD!!

Audi A6 som ska rulla lågt och brett - stance

Member of LowMotion
178 270 Visningar
Projektet avslutat 22 november 2013
Member of LowMotion
1 705 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
gotich skrev:
figge_stunter skrev:
gotich skrev:
fasen figge visste inte att du hade en projekt tråd smile ser bra ut så klart men de vet du ju redan att jag tycker big_smile

haha de e la klart man måste ha! wink ajemen, den 27e beställs nya däck och köpa nya skärmar... ÄNTLIGEN! big_smile
Sen jäklar ska jag få ut hjulen lite mer och eventuellt sänka lite om det finns plats smile

kommer bli sjukt  med smalare däck och nya skärmar!! hur går de med axeln förresten? kan du köra och greja med bilen något?

Ja de kommer bli både en vacker syn och en lättnad för öronen och hjärtat när man svänger! wink
Jodå, de funkar prima (dom va bara inne i axeln och kollade vad dom ska göra nästa operation, vilket troligen blir att förminska ledskålen) Var ute och körde 2 dagar efter operationen och meka lite lätt smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

BONKERS
519 Inlägg
22 juli 2013
figge_stunter skrev:
gotich skrev:
figge_stunter skrev:

haha de e la klart man måste ha! wink ajemen, den 27e beställs nya däck och köpa nya skärmar... ÄNTLIGEN! big_smile
Sen jäklar ska jag få ut hjulen lite mer och eventuellt sänka lite om det finns plats smile

kommer bli sjukt  med smalare däck och nya skärmar!! hur går de med axeln förresten? kan du köra och greja med bilen något?

Ja de kommer bli både en vacker syn och en lättnad för öronen och hjärtat när man svänger! wink
Jodå, de funkar prima (dom va bara inne i axeln och kollade vad dom ska göra nästa operation, vilket troligen blir att förminska ledskålen) Var ute och körde 2 dagar efter operationen och meka lite lätt smile

ja då de kommer de bli och inte bara kunna ta bilder på vänster sidan xD

gött att dom får fixat axeln sen då smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
gotich skrev:
figge_stunter skrev:
gotich skrev:

ja då de kommer de bli och inte bara kunna ta bilder på vänster sidan xD

gött att dom får fixat axeln sen då smile

haha aa! Alltid lika pinsamt när folk verkligen stirrar rakt på framskärmen när man kör förbi! xD

Aa de ska bli riktigt skönt! Har varit sjukskriven i 3,5 år pga denna jä*la axeln! hmm

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 140 Inlägg
23 juli 2013
Är du i götet imon figgelito eller är du och tofflar i Halland? tongue

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:

Tofflar i götet kan man väl kalla det! wink Vi fixar din bil imorgon på KVÄLLEN!! Grilla kan du göra på eftermiddan;)

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 140 Inlägg
23 juli 2013
figge_stunter skrev:
almqvist__89 skrev:

Tofflar i götet kan man väl kalla det! wink Vi fixar din bil imorgon på KVÄLLEN!! Grilla kan du göra på eftermiddan;)

Det är inte många coola killar som spenderar dagen på stranden med mamma och tjejen du tongue men hör av dig när du tofflat klart imorgon!

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
figge_stunter skrev:
almqvist__89 skrev:

Det är inte många coola killar som spenderar dagen på stranden med mamma och tjejen du tongue men hör av dig när du tofflat klart imorgon!

Alla kan inte vara lika cool som dig! De gör jag!

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
Jahopp, då va det den 27/7 vilket betyder 3 saker... Min födelsedag, midnight meet i gbg och att jag kommer köpa lite nya grejer till bilen! big_smile

Dom grejerna som SKA köpas/beställas är:
Nya däck (205/35-18)
Drivknut + damask
Ordentliga tvättgrejer till bilen! Troligtvis Autoglym, men tar gärna emot tips på andra bra produkter

Saker som kanske ska köpas/beställas är:
Nya framskärmar båda sidorna (beror på om jag hittar några till ett vettigt pris)
Bromsskivor fram + belägg
vinyl

Tror inte de va något mer som skulle inhandlas denna gången tongue

Bilen kommer i vilket fall som helst finnas att beskåda vid 15.00 tiden och framåt på Midnight meet, + några andra feta kärror från (s)LowMotion smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

948 Inlägg
27 juli 2013
figge_stunter skrev:
Jahopp, då va det den 27/7 vilket betyder 3 saker... Min födelsedag, midnight meet i gbg och att jag kommer köpa lite nya grejer till bilen! big_smile

Nya däck (205/35-18)
Drivknut + damask
Ordentliga tvättgrejer till bilen! Troligtvis Autoglym, men tar gärna emot tips på andra bra produkter

Nya framskärmar båda sidorna (beror på om jag hittar några till ett vettigt pris)
vinyl

Bilen kommer i vilket fall som helst finnas att beskåda vid 15.00 tiden och framåt på Midnight meet, + några andra feta kärror från (s)LowMotion smile

Hade varit jävligt kul att komma och kolla men du får ta lite bilder när den står utställd tycker jag big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
Rillependent skrev:
figge_stunter skrev:

Nya däck (205/35-18)
Drivknut + damask

vinyl

Hade varit jävligt kul att komma och kolla men du får ta lite bilder när den står utställd tycker jag big_smile

Ska inte ställa ut, än är den inte i såpass bra skick! Men jag får hoppas på att det är nogn som tar en bild på bilen när den står på parkeringen brevid besöksparkeringen! smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 140 Inlägg
27 juli 2013
Ska du parkera på parkeringen brevid besöksparkeringen? yikes

169 Inlägg
27 juli 2013
Följt lite i smyg men måste säga att jag gillar stuket på bilen :-) kan rekommendera meguiars det är lite dyrare med resultatet är grymt :-)

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
Ska du parkera på parkeringen brevid besöksparkeringen? yikes

ordmärkaren johan.... wink den kommer stå på parkeringen brevid utställningsparkeringen... xD

turbonissarna skrev:
Följt lite i smyg men måste säga att jag gillar stuket på bilen :-) kan rekommendera meguiars det är lite dyrare med resultatet är grymt :-)

Kul att du gillar bilen! smile  har testat meguiars produkter ett flertal gånger, men har tröttnat lite på att vissa utav deras produkter är helt värdelösa och vissa funkar skitbra! tongue just nu när de regnar är jag inte jättesugen på att åka bort och tvätta ändå! wink

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

BONKERS
519 Inlägg
27 juli 2013
skall strax åka och kränga på mina däck nu så hoppas att jag kan åka med till midnigt meet smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
gotich skrev:
skall strax åka och kränga på mina däck nu så hoppas att jag kan åka med till midnigt meet smile

Klart du ska komma! wink

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Nu har jag beställt däck till bilen, fick dock bara bli 2 st då dom jag egentligen skulle ha köpt var slut och dessa kostade lite mer. Tänkte beställa nya skivor och belägg ifram imorgon samt drivknut, kommer antagligen köpa spacers också smile

Och för er som inte har sett så har jag uppdaterat med lite bilder! wink
http://www.garaget.org/?car=327724

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
2 augusti 2013
Trådstartare
Nu ligger båda däcken hemma efter att det ena däcket var nyfiken på att se postens terminal i Örebro... Kan inget annat än att rekomendera däckonline om ni ska köpa däck! Otroligt snabb leverans, 3-4 dagar! smile

Såhär ser iaf däcken ut om det nu skulle vara intressant ;P
http://oijoij-hd.com/images/2013/08/02/946317701221666570726432318142n.jpg

Det är 205/35-18, vilket är rätt stor skillnad mot dom jag kör på nu (235/40-18)
Här ser ni skillnaden:
http://oijoij-hd.com/images/2013/08/02/wheelimage.gif
                                     Old           New
    Diameter                  645.2mm  600.7mm
    Circumference          2027mm   1887.2mm
    Poke                          66.6mm    66.6mm
    Inset                          136.6mm  136.6mm
    Speedo error          0%          7.41%
    Reading at 30mph    30mph          32.22mph
    Reading at 60mph    60mph      64.44mph
    Ride height gain          0mm         -22.25mm
    Arch gap loss          0mm         -22.25mm

Tror nog det kommer bli bra, och det ska bli så otroligt skönt att slippa höra skrapande ljud heela tiden, speciellt när man svänger! ;P Kanske blir en roadtrip till falkenberg (returbilen) idag och köpa framskärmar också smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
3 augusti 2013
Trådstartare
Här är resultatet efter att jag monterat däcken fram!
http://www.oijoij-hd.com/images/2013/08/03/19905701305369895689222122920n.jpg

Blev lite väl låg! Så nu behöver jag bygga hasplåt! ;P

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

398 Inlägg
3 augusti 2013
Snyggt smile
Snygga fälgar

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
3 augusti 2013