3889
Sök

Däckmönsterfråga

2 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
Alla mina 4 däck är likadana och saknar rotationsriktning. På höger sida går däckmönstret framåt och på vänster bakåt. Ska det vara så? Dvs om jag byter sida på däcket så blir det olika även där eller ska man ha samma fram å åt andra hållet bak?

Tekniker
221 Inlägg
29 april 2013
Oftast brukar dom märka däcket med (OUTSIDE) på ena sidan så alla blir rätt när det inte är någon rotationsriktning

* Voff voff *
10 736 Inlägg
29 april 2013
Bild på mönstret? Eller skriv iaf vilka däck det gäller så blir det lättare. Som skrivits har vissa däck in/outside istället för rotation.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

170 Inlägg
29 april 2013
rickjung skrev:
Alla mina 4 däck är likadana och saknar rotationsriktning. På höger sida går däckmönstret framåt och på vänster bakåt. Ska det vara så? Dvs om jag byter sida på däcket så blir det olika även där eller ska man ha samma fram å åt andra hållet bak?

Inte alla däck som har en bestämd rotationsriktning eller in och utsida! GT Radials ECO däck är precis som du beskriver och det spelar ingen roll vilken sida som du lägger innerst eller ytterst vid krängningen precis som det inte spelar någon roll vilken placeringen på fordonet blir.

Hoppas att detta hjälpte dig.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

2 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
Det är dunlopdäck. Har bild men går en ladda upp via mobil. Outside är ut på alla däck.

1 196 Inlägg
29 april 2013
rickjung skrev:
Det är dunlopdäck. Har bild men går en ladda upp via mobil. Outside är ut på alla däck.

Då spelad det ingen roll vart du sätter dom

Sök