3330
Sök

Hur reagerar omgivningen på "stötande" bakrutedekaler?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
16 februari 2011
Ellertz skrev:
Liner skrev:
Ellertz skrev:

ja menade normala gatubilar...

Titta här så får du se.

http://www.garaget.org/video/wss0u0c69cj9

FEL!

"American Motors introduced the innovative Eagle for the 1980 model year. This was the world's first complete line (sedan, coupe, and station wagon) of permanent automatic all-wheel drive passenger models. The new Eagles combined Jeep technology with an existing and proven AMC passenger automobile platform. They ushered a whole new product category of "sport-utility" or Crossover SUV. AMC's Eagles came with the comfort and high level appointments expected of regular passenger models and used the off-road technology for an extra margin of safety and traction."

Med andra ord va AMC först med permanent fyrhjulsdrift på en normal gatubil!

Audis Urquatttro lanserades innan 1980 iaf... 

Men vi kan väl konstatera att det inte vara subaru som var först iaf...

Så vitt jag vet började Subaru med fyhjulsdrift i början på sjuttitalet...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 februari 2011
På min bil står det "Ain´t easy to be fat & greasy" tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
17 februari 2011
Funderar på "Min Fru kör bättre än DU" på familjebilen...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

31 Inlägg
17 februari 2011
Har sett "Gör som Ford köp Volvo" så nu tänkte jag göra en egen "Gör som Ford sälj volvo"

412 Inlägg
17 februari 2011
Ruuska_ skrev:
Jag har "wtf is eco driving?" på regskylts hållaren smile

Haha klockrent. lol

135
├┼┼
24 R

Kung
603 Inlägg
17 februari 2011
"Du blev just omkörd av en skolåda" stog det på min polares 740 smile

Har varit med om flera personer som fått inslagna rutor på grund utav olika lagmärken så som djurgården, hammarby eller aik, sjukt fjantigt dock.

När vi var uppe i "norrland" så hade vi en dekal där det stog något i stil med "jävlas inte med stockholmare!" var dock bara ett gäng eparaggare som störde sig på den dekalen smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

412 Inlägg
17 februari 2011
Uttelito skrev:
När vi var uppe i "norrland" så hade vi en dekal där det stog något i stil med "jävlas inte med stockholmare!" var dock bara ett gäng eparaggare som störde sig på den dekalen smile

Haha, om du visste var norrlänningar tycker om stockholmare så skulle du inte behöva vara orolig. smile

135
├┼┼
24 R

?
1 038 Inlägg
17 februari 2011
Satt bak på en lastbil LPÄP och under stod de med små bokstaver Längre Pung Än Penis.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Klantarsel
158 Inlägg
18 februari 2011
Har beställt "Min bil kompenserar för din miljöbil" till saaben smile

BT
110 Inlägg
19 februari 2011
Min polare hade en gammal JÄTTERISIG folkabuss.
I bakrutan på den stod de
"Aldrig mer en Rolls Royce"

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.

2 Inlägg
5 mars 2011
zovix skrev:
Ellertz skrev:
Liner skrev:
FEL!

"American Motors introduced the innovative Eagle for the 1980 model year. This was the world's first complete line (sedan, coupe, and station wagon) of permanent automatic all-wheel drive passenger models. The new Eagles combined Jeep technology with an existing and proven AMC passenger automobile platform. They ushered a whole new product category of "sport-utility" or Crossover SUV. AMC's Eagles came with the comfort and high level appointments expected of regular passenger models and used the off-road technology for an extra margin of safety and traction."

Med andra ord va AMC först med permanent fyrhjulsdrift på en normal gatubil!

/Magnus

För att ni inte skall bli ovänner pojkar så skall jag reda ut några begrepp:

Audi Quattro visades på Genevemässan den 3/3 1980.

Vad jag kan se så släppte Subaru sin första 4x4 1973. Det var en stationsvagn.

Den gatbil ni glömmer är den fyrhjulsdrivna varianten av Jensen Interceptor som hette FF. Den släpptes redan 1967.

Smålänning
7 887 Inlägg
5 mars 2011
moonshield skrev:
zovix skrev:
Ellertz skrev:

/Magnus

För att ni inte skall bli ovänner pojkar så skall jag reda ut några begrepp:

Audi Quattro visades på Genevemässan den 3/3 1980.

Vad jag kan se så släppte Subaru sin första 4x4 1973. Det var en stationsvagn.

Den gatbil ni glömmer är den fyrhjulsdrivna varianten av Jensen Interceptor som hette FF. Den släpptes redan 1967.

http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive

Spyker 60HP -1903 va den första "moderna" bilen emd fyrhjulsdrift

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 067 Inlägg
6 mars 2011
Bästa jag sett på en BMW E60 M5 ..  "HÅLL TILL HÖGER BONNAJÄVEL!" 
Diskret sådär på sklthållaren smile

16 Inlägg
6 mars 2011
jag hade indianerna tillät invandringen nu bor dom i reservat tongue och kvinnor kan fast inte lika bra wink

Kung
603 Inlägg
6 mars 2011
Hade på moppen "att köra honda är som att köra polaren i röven, det är säkert skönt men man gör det bara inte" smile

Finns så många roliga dekaler, men personligen så skulle jag inte sätta en på någon av mina bilar wink

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

32 Inlägg
7 mars 2011
Satt en enkel "fuckyou-dekal" bak på lgfen på A-traktorn, DET gav många sura miner och ännu fler långfingrar...

Pojkvännen fick även en trevlig dekal av mej för något år sen som han satte på 245an,
"MY OTHER TOY HAS TITS"

23 Inlägg
7 mars 2011
Denna såg jag på en kundbil:

Flytningar ?
inga problem, jag slickar dig ren !

Hälsningar
Dennis Stendahl / Bil & Motor i Helsingborg

65 Inlägg
7 mars 2011
ska klistra på "jag kompenserar för din miljöbil" på traktorn min tongue

72 Inlägg
8 mars 2011
När vi åkte sliten Chevy-van genom Danmark och Tyskland med texten "Teenage Fistfuck Jamboree, Skogås" i bakrutan så såg man direkt vilka som hann läsa.

Bättre redlös än flatlöss

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 mars 2011
Vroomfondel skrev:
När vi åkte sliten Chevy-van genom Danmark och Tyskland med texten "Teenage Fistfuck Jamboree, Skogås" i bakrutan så såg man direkt vilka som hann läsa.

Sånt där får du inte skriva, jag höll på att kvävas av skratt! big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök