"American Motors introduced the innovative Eagle for the 1980 model year. This was the world's first complete line (sedan, coupe, and station wagon) of permanent automatic all-wheel drive passenger models. The new Eagles combined Jeep technology with an existing and proven AMC passenger automobile platform. They ushered a whole new product category of "sport-utility" or Crossover SUV. AMC's Eagles came with the comfort and high level appointments expected of regular passenger models and used the off-road technology for an extra margin of safety and traction."
Med andra ord va AMC först med permanent fyrhjulsdrift på en normal gatubil!
Audis Urquatttro lanserades innan 1980 iaf...
Men vi kan väl konstatera att det inte vara subaru som var först iaf...
Så vitt jag vet började Subaru med fyhjulsdrift i början på sjuttitalet...
/Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
"Du blev just omkörd av en skolåda" stog det på min polares 740
Har varit med om flera personer som fått inslagna rutor på grund utav olika lagmärken så som djurgården, hammarby eller aik, sjukt fjantigt dock.
När vi var uppe i "norrland" så hade vi en dekal där det stog något i stil med "jävlas inte med stockholmare!" var dock bara ett gäng eparaggare som störde sig på den dekalen
Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
När vi var uppe i "norrland" så hade vi en dekal där det stog något i stil med "jävlas inte med stockholmare!" var dock bara ett gäng eparaggare som störde sig på den dekalen
Haha, om du visste var norrlänningar tycker om stockholmare så skulle du inte behöva vara orolig.
"American Motors introduced the innovative Eagle for the 1980 model year. This was the world's first complete line (sedan, coupe, and station wagon) of permanent automatic all-wheel drive passenger models. The new Eagles combined Jeep technology with an existing and proven AMC passenger automobile platform. They ushered a whole new product category of "sport-utility" or Crossover SUV. AMC's Eagles came with the comfort and high level appointments expected of regular passenger models and used the off-road technology for an extra margin of safety and traction."
Med andra ord va AMC först med permanent fyrhjulsdrift på en normal gatubil!
Audis Urquatttro lanserades innan 1980 iaf...
Men vi kan väl konstatera att det inte vara subaru som var först iaf...
Så vitt jag vet började Subaru med fyhjulsdrift i början på sjuttitalet...
/Magnus
För att ni inte skall bli ovänner pojkar så skall jag reda ut några begrepp:
Audi Quattro visades på Genevemässan den 3/3 1980.
Vad jag kan se så släppte Subaru sin första 4x4 1973. Det var en stationsvagn.
Den gatbil ni glömmer är den fyrhjulsdrivna varianten av Jensen Interceptor som hette FF. Den släpptes redan 1967.
Spyker 60HP -1903 va den första "moderna" bilen emd fyrhjulsdrift
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Hade på moppen "att köra honda är som att köra polaren i röven, det är säkert skönt men man gör det bara inte"
Finns så många roliga dekaler, men personligen så skulle jag inte sätta en på någon av mina bilar
Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
När vi åkte sliten Chevy-van genom Danmark och Tyskland med texten "Teenage Fistfuck Jamboree, Skogås" i bakrutan så såg man direkt vilka som hann läsa.
När vi åkte sliten Chevy-van genom Danmark och Tyskland med texten "Teenage Fistfuck Jamboree, Skogås" i bakrutan så såg man direkt vilka som hann läsa.
Sånt där får du inte skriva, jag höll på att kvävas av skratt!
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...