2332
Sök

Tips på bränslesnål bil

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 maj 2013
#81
mathias-k skrev:
hangman skrev:
Xuri skrev:

Okej då ska jag dra ett snabbt exempel.

Renault clio
Kamrem+aggregatsremsbyte+vattenpump = ca 10000kr.
utföres var 5 år eller 8000mil.

Motsvarande "större bil" volvo v70 t5.
kamremsbyte + aggregatrem = 2800kr.
utföres var 10 år eller 16500mil.

vi leker att du har din clio i 10 år, då har du betalat 17000kr mer i enbart dom bitarna som MÅSTE BYTAS.
ska vi leka med tanken att du tar dom pengarna å tankar din tex volvo för eller köper andra eventuella slitdelar ?
om vi säger att såsen kostar 14kr literns  så har du fått 1200 liter bensin för dom pengarna.
eller typ köpt 10 talet däck av hög kvalite...
samtidigt som du har åkt med bättre komfort....

en billig skitbil (oftast fransk) kostar mer å hålla igång i servicekostnader än en stor bil.
i alla fall renault...  å de känns nog jättekul å lägga ut 30000kr på typ 10 år i slitdelar å sen inte ens få 5kronor för bilen när den säljs...


När folk skriver en stor å trygg bil menar dom nog tex bmw 3/5 serie. volvo v70/s60  å inte typ bmw m5.
en bromskiva till en standardbil är inte billigare till än liten bil än till en tex volvo eller bmw skulle jag säga.
men är de en uddabil så blir de dyrare.   men jag skulle nog säga att en stor bil håller betydligt bättre än en liten bil. en liten skitbil är riktad till dom som bor i stan och har korta sträckor å köra, inte tuffa 30 mil motorväg å 3500 varv/minut varje dag...

Bra skrivet, dock är det 12 tusen på K-rem på Volvon men skit samma, skulle aldrig köpa en liten bil, eller en fransk bil ( vi har en därför står jag bakom dom orden KÖP inte franskt) det är riktiga skit bilar på alla sätt helt jävla felbyggda!

Om dom är så felbyggda! varför får dom bra betyg då?
http://www.renault.se/bilar/personbilar … roncap.jsp

den må vara bäst i småbilsklassen, men då sitter jag hellre i en större bil som ändå är bra i sin klass...

ju fortare de går ju mer trycksbilen ihop å då sitter jag ju hellre i en större bil än i en liten bil tongue


Avstängd
10 388 Inlägg
10 maj 2013
#82
mathias-k skrev:
it_mutt skrev:
mathias-k skrev:
Min SQ5a drog från Nynäshamn till Sollentuna 0,69 smile Och då Körde jag lugnt 80% av vägen smile

Annars har du Renault Clio. Syrrans kille har en sådan och snittar på 0,4 blandad körning!

Ja då får vi utgå från att du pratar om en diesel på 0.4l/mil vid blandad iaf

Dock är det ingen billig bil i inköp och dieslarna dräller det ju inte heller av.

Nej! Det är en 3 cyl, bensin motor på 90hk.

Ja, då pratar du om tce90 då, frågan är ju om det är pengar som någon vill lägga på en "ren pendlingsbil"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 261 Inlägg
10 maj 2013
#83
hangman skrev:
panda666 skrev:
beror på hur känslig man är som man vill ha det super bekvämt till jobbet. köp en flygplan istället da:) ännu bekvämare. desto mer bekvämt man vil ha det så desto mer kostar det. därför tror jag alla som pendlar väljer en liten bil som drar ingenting istället för att dra runt en fet kärra i runt 60km fram o tbax som kostar multum i skatt och bensin. sen behöver dom dyrare oljebyten o servicar

Du vet inte vad du pratar om! Du TROR!

Jag pendlar och allt du säger är tvärtemot sanningen.

En större dieselbil kräver mindre service än en liten bil tex corsa som varvar mer och har mindre olja.

Så större skönare bil som drar lika mycket blir lite dyrare i inköp, men säkrare, skönare, trevligare, roligare och bättre än en liten skit bil som surrar helvete i 120. Kan ligga 150 känns som 90 i min, gör det i en clio tex. Varvar sönder den totalt livsfarlig. ( jag kör inte för fort men man ska kunna om man vill )

Vet du inte vad du pratar om var snäll låt andra erfarna ge bra råd och tips med sanning i!

hörru du ska inte tro att du vet nånting heller för du snackar en massa goja!

jag har kört en 528 e39 i över ett år 50km fram o tbax till jobbet och det kostade mig runt 2000kr i bensin. nu åker jag en mitsubishi colt 1.6 1997 som endast har 90 hk och varvar inte alls så mke som du som vet allt snackar om.

varvar runt 2500 vid 90-100kmh och gissa?? den kostar för mig runt 950kr i bensin!

så ja tar hellre den än bmwn alla dagar i veckan för att pendla med. bryr mig inte så mke om bekvämlighet för att jag är inte så känslig. vissa pendlar med gamla 740 utan att snacka lika mke goja som du.

du krocka en gång o känner dig som en martyr kanske därför du är så rädd. så nästa gång kanske du ska tänka på att köpa en tank från ryska armen så slipper du ha ångest över att krocka.
små bilar ÄR billigare att köra vad du eller nån annan säger. herregud hur kan du ens jämföra service på v70 med tex en småbil. o ja snackar inte om att pendla med vad som helst. snackar om 1,5 civics och colts eller golf typ


Sorry men du irrriterade mig så jag trampar lite på dina småfötter.


@opelp1: hehe kul o höra

4 261 Inlägg
10 maj 2013
#84
Xuri skrev:
panda666 skrev:
beror på hur känslig man är som man vill ha det super bekvämt till jobbet. köp en flygplan istället da:) ännu bekvämare. desto mer bekvämt man vil ha det så desto mer kostar det. därför tror jag alla som pendlar väljer en liten bil som drar ingenting istället för att dra runt en fet kärra i runt 60km fram o tbax som kostar multum i skatt och bensin. sen behöver dom dyrare oljebyten o servicar

Okej då ska jag dra ett snabbt exempel.

Renault clio
Kamrem+aggregatsremsbyte+vattenpump = ca 10000kr.
utföres var 5 år eller 8000mil.

Motsvarande "större bil" volvo v70 t5.
kamremsbyte + aggregatrem = 2800kr.
utföres var 10 år eller 16500mil.

vi leker att du har din clio i 10 år, då har du betalat 17000kr mer i enbart dom bitarna som MÅSTE BYTAS.
ska vi leka med tanken att du tar dom pengarna å tankar din tex volvo för eller köper andra eventuella slitdelar ?
om vi säger att såsen kostar 14kr literns  så har du fått 1200 liter bensin för dom pengarna.
eller typ köpt 10 talet däck av hög kvalite...
samtidigt som du har åkt med bättre komfort....

en billig skitbil (oftast fransk) kostar mer å hålla igång i servicekostnader än en stor bil.
i alla fall renault...  å de känns nog jättekul å lägga ut 30000kr på typ 10 år i slitdelar å sen inte ens få 5kronor för bilen när den säljs...


När folk skriver en stor å trygg bil menar dom nog tex bmw 3/5 serie. volvo v70/s60  å inte typ bmw m5.
en bromskiva till en standardbil är inte billigare till än liten bil än till en tex volvo eller bmw skulle jag säga.
men är de en uddabil så blir de dyrare.   men jag skulle nog säga att en stor bil håller betydligt bättre än en liten bil. en liten skitbil är riktad till dom som bor i stan och har korta sträckor å köra, inte tuffa 30 mil motorväg å 3500 varv/minut varje dag...

gubben du glömmer också att dina priser är extremt höga ute i din fantasi land.  vet du vad förra ägaren till min colt gav för kamrems byte-vattenpump? exakt 4.400..kollade även aggregatet..man behöver inte gå punga ut massa onödiga pengar på volvo eller bmw när andra mindre verkstäder gör exakt samma arbete men tar inte ner dina byxor på köpet!

så rätta till din text och skriv kamremsbyte o vattenpump för 4.400 . har kvitto på det ifall du inte tror.
för småbil.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
10 maj 2013
#85
hangman skrev:
Xuri skrev:
panda666 skrev:
beror på hur känslig man är som man vill ha det super bekvämt till jobbet. köp en flygplan istället da:) ännu bekvämare. desto mer bekvämt man vil ha det så desto mer kostar det. därför tror jag alla som pendlar väljer en liten bil som drar ingenting istället för att dra runt en fet kärra i runt 60km fram o tbax som kostar multum i skatt och bensin. sen behöver dom dyrare oljebyten o servicar

Okej då ska jag dra ett snabbt exempel.

Renault clio
Kamrem+aggregatsremsbyte+vattenpump = ca 10000kr.
utföres var 5 år eller 8000mil.

Motsvarande "större bil" volvo v70 t5.
kamremsbyte + aggregatrem = 2800kr.
utföres var 10 år eller 16500mil.

vi leker att du har din clio i 10 år, då har du betalat 17000kr mer i enbart dom bitarna som MÅSTE BYTAS.
ska vi leka med tanken att du tar dom pengarna å tankar din tex volvo för eller köper andra eventuella slitdelar ?
om vi säger att såsen kostar 14kr literns  så har du fått 1200 liter bensin för dom pengarna.
eller typ köpt 10 talet däck av hög kvalite...
samtidigt som du har åkt med bättre komfort....

en billig skitbil (oftast fransk) kostar mer å hålla igång i servicekostnader än en stor bil.
i alla fall renault...  å de känns nog jättekul å lägga ut 30000kr på typ 10 år i slitdelar å sen inte ens få 5kronor för bilen när den säljs...


När folk skriver en stor å trygg bil menar dom nog tex bmw 3/5 serie. volvo v70/s60  å inte typ bmw m5.
en bromskiva till en standardbil är inte billigare till än liten bil än till en tex volvo eller bmw skulle jag säga.
men är de en uddabil så blir de dyrare.   men jag skulle nog säga att en stor bil håller betydligt bättre än en liten bil. en liten skitbil är riktad till dom som bor i stan och har korta sträckor å köra, inte tuffa 30 mil motorväg å 3500 varv/minut varje dag...

Bra skrivet, dock är det 12 tusen på K-rem på Volvon men skit samma, skulle aldrig köpa en liten bil, eller en fransk bil ( vi har en därför står jag bakom dom orden KÖP inte franskt) det är riktiga skit bilar på alla sätt helt jävla felbyggda!

Det är 12k mil på min (tjejens) Renå (Megane, samma motor finns i Clio) också. Så den där kalkylen (läs: leken med siffror) kan vi kasta i runda arkivet direkt känns det som. För inte kostade det 10 lappar att byta rem på den. Under 3 papp med delar och jobb - visserligen inte på Renå-verkstad, men det spelar ingen roll.
Den har gått 24180 mil nu sen 2001. Det enda som bytts är kamrem 2 ggr, generatorn en gång, bakre ljuddämparen en gång och kamaxellägesgivare en gång.
Olja, filter, stift, bromsar och däck tillkommer såklart, men det gör det på alla bilar.

Suveränt bra bil för pengen om du frågar mig. Sen vet jag att många/några? haft problem med franska bilar. Men det vet jag många/några som haft med svenska, tyska och japanska också...

/Mattias

4 261 Inlägg
10 maj 2013
#86
matteeee skrev:
hangman skrev:
Xuri skrev:

Okej då ska jag dra ett snabbt exempel.

Renault clio
Kamrem+aggregatsremsbyte+vattenpump = ca 10000kr.
utföres var 5 år eller 8000mil.

Motsvarande "större bil" volvo v70 t5.
kamremsbyte + aggregatrem = 2800kr.
utföres var 10 år eller 16500mil.

vi leker att du har din clio i 10 år, då har du betalat 17000kr mer i enbart dom bitarna som MÅSTE BYTAS.
ska vi leka med tanken att du tar dom pengarna å tankar din tex volvo för eller köper andra eventuella slitdelar ?
om vi säger att såsen kostar 14kr literns  så har du fått 1200 liter bensin för dom pengarna.
eller typ köpt 10 talet däck av hög kvalite...
samtidigt som du har åkt med bättre komfort....

en billig skitbil (oftast fransk) kostar mer å hålla igång i servicekostnader än en stor bil.
i alla fall renault...  å de känns nog jättekul å lägga ut 30000kr på typ 10 år i slitdelar å sen inte ens få 5kronor för bilen när den säljs...


När folk skriver en stor å trygg bil menar dom nog tex bmw 3/5 serie. volvo v70/s60  å inte typ bmw m5.
en bromskiva till en standardbil är inte billigare till än liten bil än till en tex volvo eller bmw skulle jag säga.
men är de en uddabil så blir de dyrare.   men jag skulle nog säga att en stor bil håller betydligt bättre än en liten bil. en liten skitbil är riktad till dom som bor i stan och har korta sträckor å köra, inte tuffa 30 mil motorväg å 3500 varv/minut varje dag...

Bra skrivet, dock är det 12 tusen på K-rem på Volvon men skit samma, skulle aldrig köpa en liten bil, eller en fransk bil ( vi har en därför står jag bakom dom orden KÖP inte franskt) det är riktiga skit bilar på alla sätt helt jävla felbyggda!

Det är 12k mil på min (tjejens) Renå (Megane, samma motor finns i Clio) också. Så den där kalkylen (läs: leken med siffror) kan vi kasta i runda arkivet direkt känns det som. För inte kostade det 10 lappar att byta rem på den. Under 3 papp med delar och jobb - visserligen inte på Renå-verkstad, men det spelar ingen roll.
Den har gått 24180 mil nu sen 2001. Det enda som bytts är kamrem 2 ggr, generatorn en gång, bakre ljuddämparen en gång och kamaxellägesgivare en gång.
Olja, filter, stift, bromsar och däck tillkommer såklart, men det gör det på alla bilar.

Suveränt bra bil för pengen om du frågar mig. Sen vet jag att många/några? haft problem med franska bilar. Men det vet jag många/några som haft med svenska, tyska och japanska också...

japanska bilar har jag hört att dom krånglar minst. så varför inte bara välja din favorit japanre så vet du i alla fall med lite tur att mindre saker går sönder än att riskera lägga ut mke pengar på nått dyrare som endå finns risk för stora reparationer? hur tänker ni?/tycker ni?

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 maj 2013
#87
matteeee skrev:
hangman skrev:
Xuri skrev:

Okej då ska jag dra ett snabbt exempel.

Renault clio
Kamrem+aggregatsremsbyte+vattenpump = ca 10000kr.
utföres var 5 år eller 8000mil.

Motsvarande "större bil" volvo v70 t5.
kamremsbyte + aggregatrem = 2800kr.
utföres var 10 år eller 16500mil.

vi leker att du har din clio i 10 år, då har du betalat 17000kr mer i enbart dom bitarna som MÅSTE BYTAS.
ska vi leka med tanken att du tar dom pengarna å tankar din tex volvo för eller köper andra eventuella slitdelar ?
om vi säger att såsen kostar 14kr literns  så har du fått 1200 liter bensin för dom pengarna.
eller typ köpt 10 talet däck av hög kvalite...
samtidigt som du har åkt med bättre komfort....

en billig skitbil (oftast fransk) kostar mer å hålla igång i servicekostnader än en stor bil.
i alla fall renault...  å de känns nog jättekul å lägga ut 30000kr på typ 10 år i slitdelar å sen inte ens få 5kronor för bilen när den säljs...


När folk skriver en stor å trygg bil menar dom nog tex bmw 3/5 serie. volvo v70/s60  å inte typ bmw m5.
en bromskiva till en standardbil är inte billigare till än liten bil än till en tex volvo eller bmw skulle jag säga.
men är de en uddabil så blir de dyrare.   men jag skulle nog säga att en stor bil håller betydligt bättre än en liten bil. en liten skitbil är riktad till dom som bor i stan och har korta sträckor å köra, inte tuffa 30 mil motorväg å 3500 varv/minut varje dag...

Bra skrivet, dock är det 12 tusen på K-rem på Volvon men skit samma, skulle aldrig köpa en liten bil, eller en fransk bil ( vi har en därför står jag bakom dom orden KÖP inte franskt) det är riktiga skit bilar på alla sätt helt jävla felbyggda!

Det är 12k mil på min (tjejens) Renå (Megane, samma motor finns i Clio) också. Så den där kalkylen (läs: leken med siffror) kan vi kasta i runda arkivet direkt känns det som. För inte kostade det 10 lappar att byta rem på den. Under 3 papp med delar och jobb - visserligen inte på Renå-verkstad, men det spelar ingen roll.
Den har gått 24180 mil nu sen 2001. Det enda som bytts är kamrem 2 ggr, generatorn en gång, bakre ljuddämparen en gång och kamaxellägesgivare en gång.
Olja, filter, stift, bromsar och däck tillkommer såklart, men det gör det på alla bilar.

Suveränt bra bil för pengen om du frågar mig. Sen vet jag att många/några? haft problem med franska bilar. Men det vet jag många/några som haft med svenska, tyska och japanska också...

Ja då har kanske renault höjjt sin kamremsintervall igen då... även om jag aldrig skulle köra en renault så länge på en rem. har sätt för många haverier för de....

Ja visst köper man billiga piratdelar så går de å hålla nere priserna.
materialet går till över 6000kr om du köper renault orginal.
Å jag tror inte för dom pengarna att dom bytte vattenpumpen på din bil då ? vilket ska göras på renault..

Å kom inte till mig å säg att du har kört 24000mil utan å byta tändspolar på en renault.
tror inte du lurar ens renault ägarna de.

å om du inte ljugit nu så låter de ju faktiskt som du köpt en problemfri renault.
annars brukar de ju vara standard med tändspolar,hjulager,startspärrsproblem.
spolarpumpar...å fan å hans moster.


Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
10 maj 2013
#88
Vet inte om dom höjt eller sänkt, men bilen är en 2001a och intervallet är 12k mil.

Såklart köper man inte Renåå original. Varför skulle man göra det?
Jo, vattenpumpen byttes också!

Tändspolar har jag inte bytt nej. Du får tro vad du vill om ljug eller inte. Det fick jag däremot byta på min tyska kvalitetsvagn med 4 ringar där fram. Dyra var dom också smile

Har bara två fel på den:
Elhiss höger bak har lagt av (troligen kabelbrott)
Eljustering yttre backspegel vänster, horisontell justering (vertikal funkar) (troligen kabelbrott)

Dessa orkar jag inte ens åtgärda. Spegeln kan man trycka till med handen och bakre höger sidorutan får va uppe helt enkelt smile

Allt annat är i funktion - även ACn som aldrig fyllts på! Radion har lagt av i vinter pga batteritorsk (koden saknas tongue ) men det kan knappt klassas som ett fel.

Jag är inte heller ett fan av franska bilar, men att måla upp dom som att alla är katastrof är en överdrift. Många av mina andra bilar har varit lika dåliga eller sämre på att hålla. (Men betydligt snyggare/roligare/bättre på andra sätt)

/Mattias

Avstängd
10 388 Inlägg
10 maj 2013
#89
matteeee skrev:
Vet inte om dom höjt eller sänkt, men bilen är en 2001a och intervallet är 12k mil.

Såklart köper man inte Renåå original. Varför skulle man göra det?
Jo, vattenpumpen byttes också!

Tändspolar har jag inte bytt nej. Du får tro vad du vill om ljug eller inte. Det fick jag däremot byta på min tyska kvalitetsvagn med 4 ringar där fram. Dyra var dom också smile

Har bara två fel på den:
Elhiss höger bak har lagt av (troligen kabelbrott)
Eljustering yttre backspegel vänster, horisontell justering (vertikal funkar) (troligen kabelbrott)

Dessa orkar jag inte ens åtgärda. Spegeln kan man trycka till med handen och bakre höger sidorutan får va uppe helt enkelt smile

Allt annat är i funktion - även ACn som aldrig fyllts på! Radion har lagt av i vinter pga batteritorsk (koden saknas tongue ) men det kan knappt klassas som ett fel.

Jag är inte heller ett fan av franska bilar, men att måla upp dom som att alla är katastrof är en överdrift. Många av mina andra bilar har varit lika dåliga eller sämre på att hålla. (Men betydligt snyggare/roligare/bättre på andra sätt)

Förra pendlingskärran, en Clio 99, 1.4 höll sig också fri från fel. Fick byta en tempgivare, men, jag har å andra sidan bytt tempgivare på 5 av 8 Audis i familjen.

Min mors Clio från "mitten på 90-talet" har precis passerat 37.000 mil (jodå). Och utöver att inte dimljusen fram fungerar, och tutan la av förra veckan, är där inte heller på den något som bytts i el-väg. Eller jo faen! Fläktrelaget till värmefläkten (sönderbränt). Men, thats it.

Tycker inte det är vidare farligt för en bil som är "så hemsk o dålig"

Så jag säger som dig, ser inte heller riktigt anledningen att måla faen på väggen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 maj 2013
#90
it_mutt skrev:
matteeee skrev:
Vet inte om dom höjt eller sänkt, men bilen är en 2001a och intervallet är 12k mil.

Såklart köper man inte Renåå original. Varför skulle man göra det?
Jo, vattenpumpen byttes också!

Tändspolar har jag inte bytt nej. Du får tro vad du vill om ljug eller inte. Det fick jag däremot byta på min tyska kvalitetsvagn med 4 ringar där fram. Dyra var dom också smile

Har bara två fel på den:
Elhiss höger bak har lagt av (troligen kabelbrott)
Eljustering yttre backspegel vänster, horisontell justering (vertikal funkar) (troligen kabelbrott)

Dessa orkar jag inte ens åtgärda. Spegeln kan man trycka till med handen och bakre höger sidorutan får va uppe helt enkelt smile

Allt annat är i funktion - även ACn som aldrig fyllts på! Radion har lagt av i vinter pga batteritorsk (koden saknas tongue ) men det kan knappt klassas som ett fel.

Jag är inte heller ett fan av franska bilar, men att måla upp dom som att alla är katastrof är en överdrift. Många av mina andra bilar har varit lika dåliga eller sämre på att hålla. (Men betydligt snyggare/roligare/bättre på andra sätt)

Förra pendlingskärran, en Clio 99, 1.4 höll sig också fri från fel. Fick byta en tempgivare, men, jag har å andra sidan bytt tempgivare på 5 av 8 Audis i familjen.

Min mors Clio från "mitten på 90-talet" har precis passerat 37.000 mil (jodå). Och utöver att inte dimljusen fram fungerar, och tutan la av förra veckan, är där inte heller på den något som bytts i el-väg. Eller jo faen! Fläktrelaget till värmefläkten (sönderbränt). Men, thats it.

Tycker inte det är vidare farligt för en bil som är "så hemsk o dålig"

Så jag säger som dig, ser inte heller riktigt anledningen att måla faen på väggen

ni pratar om 2 olika bilar, prata lite med nån som har skruvat lite med dom istället.
de finns biltillverkar som har måndagsex å de finns biltillverkare som har mån-söndagsexemplar...


Avstängd
10 388 Inlägg
10 maj 2013
#91
Xuri skrev:
it_mutt skrev:
matteeee skrev:
Vet inte om dom höjt eller sänkt, men bilen är en 2001a och intervallet är 12k mil.

Såklart köper man inte Renåå original. Varför skulle man göra det?
Jo, vattenpumpen byttes också!

Tändspolar har jag inte bytt nej. Du får tro vad du vill om ljug eller inte. Det fick jag däremot byta på min tyska kvalitetsvagn med 4 ringar där fram. Dyra var dom också smile

Har bara två fel på den:
Elhiss höger bak har lagt av (troligen kabelbrott)
Eljustering yttre backspegel vänster, horisontell justering (vertikal funkar) (troligen kabelbrott)

Dessa orkar jag inte ens åtgärda. Spegeln kan man trycka till med handen och bakre höger sidorutan får va uppe helt enkelt smile

Allt annat är i funktion - även ACn som aldrig fyllts på! Radion har lagt av i vinter pga batteritorsk (koden saknas tongue ) men det kan knappt klassas som ett fel.

Jag är inte heller ett fan av franska bilar, men att måla upp dom som att alla är katastrof är en överdrift. Många av mina andra bilar har varit lika dåliga eller sämre på att hålla. (Men betydligt snyggare/roligare/bättre på andra sätt)

Förra pendlingskärran, en Clio 99, 1.4 höll sig också fri från fel. Fick byta en tempgivare, men, jag har å andra sidan bytt tempgivare på 5 av 8 Audis i familjen.

Min mors Clio från "mitten på 90-talet" har precis passerat 37.000 mil (jodå). Och utöver att inte dimljusen fram fungerar, och tutan la av förra veckan, är där inte heller på den något som bytts i el-väg. Eller jo faen! Fläktrelaget till värmefläkten (sönderbränt). Men, thats it.

Tycker inte det är vidare farligt för en bil som är "så hemsk o dålig"

Så jag säger som dig, ser inte heller riktigt anledningen att måla faen på väggen

ni pratar om 2 olika bilar, prata lite med nån som har skruvat lite med dom istället.
de finns biltillverkar som har måndagsex å de finns biltillverkare som har mån-söndagsexemplar...

Varför? Jag säger att min erfarenhet är renault är bra. Det ändras inte av att någon skruvar på dom sju dagar i veckan, min erfarenhet är fortfarande lika bra. Det är som att gå in på en VAG verkstad och fråga om dom har många VAG-kärror inne i verkstaden

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 174 Inlägg
10 maj 2013
#92
Är inte så avancerad bil en gammal clio, men alla jag känner som kör laguna och megane diesel har haft stora problem,

Med våran Peugeot som rullat 10 tusen kärringkörda mil har det vart tex ny bakaxel 20 000 kr

K-rem byte ofta.

Framvagn var annat år Max.

Avgassystemet

Cabben läcker

Stolarna lägger av fällningen

Plastiga så Gud


Helt värdelös men positiva är att den inte rostar, ända bra jag har och säga.

Vi gav mycket för våran då den var finast ute just då, men lagat den för en förmögenhet,

Detta förutom med cabben är samma problem med alla jävla Peugeot bilar från 206 och några år framåt.

Då jag hyr in mig i en allbil verkstad ser jag vilka bilar överlag som kommit in mest på några år, listan toppas av

Saab
Vw
Opel
Renault
Peugeot
Volvo
Mercedes
BMW

Grovt räknat under ca 1000 bilar och 5 år, årspannet är från 98-05 på bilarna 99%


20 Inlägg
4 november 2013
#93
köpte mig en passat tdi -99 sedan som vinterbil, tanka den full och nolla mätarn, 1050km på en tank, ganska mkt stadskörning. wink


Forummoderator
10 576 Inlägg
4 november 2013
#94
bmw330d skrev:
köpte mig en passat tdi -99 sedan som vinterbil, tanka den full och nolla mätarn, 1050km på en tank, ganska mkt stadskörning. wink

Hur mycket tankade du i då?  Nu vet jag inte hur en 99 funkar med de lite äldre hade något slags luftfack man kunde fylla upp också, då kom man riktigt långt på en tank.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök