4380
Sök

Grund under Glasfiberspackel

50 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Ska man grunda innan man lägger på glasfiberspackel? Har läst många trådar men ser inte riktigt svar.

Sen undrar jag om man ska (kan) lägga på allt glasfiberspackel på en gång eller ska man lägga på det i tunna lager om 1mm eller lägga de 3mm jag ska lägga på en gång?

50 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Men, någon borde ju veta! smile hjälp mig nu snälla smile

265 Inlägg
27 maj 2013
om det är bra eller dåligt att grunda innan vet ja dock inte, men att  lägga 3mm tjockt är inga problem tongue

Rise and rise again, until lambs become lions!

50 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Ja jo de vet jag men nu måste jag veta hur jag ska göra innan spackel hmm

265 Inlägg
27 maj 2013
se till att det är rent och en matt yta så går de fint big_smile

Rise and rise again, until lambs become lions!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
27 maj 2013
Volwo skrev:
Ska man grunda innan man lägger på glasfiberspackel? Har läst många trådar men ser inte riktigt svar.

Sen undrar jag om man ska (kan) lägga på allt glasfiberspackel på en gång eller ska man lägga på det i tunna lager om 1mm eller lägga de 3mm jag ska lägga på en gång?

Om det är plåtrent så kan man nog lägga på en betande grundfärg innan annan grund eller spackel.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

50 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Kan man lägga utan grundfärg? Eller ja man kan men blir det bra? För jag tror inte att min grundfärg är så värst bitande. Men den är för metall.... Det är inte en sprayburk utan jag penslar på den.

-EDIT-
Ska rugga upp den med typ 80 papper innan jag lägger på spacklet kanske
Senast redigerat av Volwo (27 maj 2013)

767 Inlägg
27 maj 2013
Först Epoxygrund på plåtrena ytor sen slipning innan spackel smile
Sen slipning av spackel och sen slipgrund över spacklet smile

50 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Kan de bli rost om man skippar det? Har nämligen spacklat lite på en dörr och då använde jag inte någon grund utan jag körde direkt på plåten. Jobbigt att behöva riva upp det hmm

3 371 Inlägg
28 maj 2013
Volwo skrev:
Kan de bli rost om man skippar det? Har nämligen spacklat lite på en dörr och då använde jag inte någon grund utan jag körde direkt på plåten. Jobbigt att behöva riva upp det hmm

Varför fråga om du inte ändå inte orkar rätta felet? tongue gör om gör rätt.

5 119 Inlägg
28 maj 2013
Jag lägger alltid en bra grund tex epoxy innan jag spacklar. Har aldrig haft problem med återkommande rost.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

1 653 Inlägg
28 maj 2013
har aldrig grundat innan spackel.
spackla först, sen epoxigrund för att försegla allt sen slipgrund..

aldrig haft problem med återkommande rost..

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

50 Inlägg
28 maj 2013
Trådstartare
Tack för svaren smile ska inhandla epoxygrund

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
28 maj 2013
Jobbat flera år med plåt och lack och man grundar aldrig innan spackling så kör på!

BMW/Alpina - Only the best is good enough

Sök