Hej.
Jag håller på bygga på båten, eller ska iaf börja nu när den är på ingång.
Det kommer bli en vattensäker Sony Xperia Z surfplatta som jag kommer köra som både navigering och kunna köra tex spotify eller webradio. Surfplattan kommer ha eget internet.
Sen kommer det bli en bilstereo och 4st högtalare.
Jag har ingen erfarenhet av nya stereo och trådlös överföring. Tanken är väl trådlöst iaf men hur får man allt ljud från paddan över till stereon problemfritt? Vad för stereo skulle ni rekommendera?
Det lilla jag sett är att vissa har stöd för android men läser man yttligare verkar det vara kopplat till tex Spotify.
Jag vill ha en idiotsäker trådlös överföring som skickar exakt allt ljud oavsett om det är spotify-app, youtube-app eller om det är webradio-appar.
Jag kommer placera stereon så den behöver inte vara marint anpassad. Den kommer sitta skyddad så en vanlig stereo funkar.
Viktigaste är som sagt överföringen mellan paddan, sen kommer den bara driva 4 högtalare direkt och inga högre krav utan bara trevligt med lite musik och radio ute på sjön.
Priset är inte viktigt men dumt att betala för tävlingsljud när det inte behövs. Spelar ingen roll om det är enhet för 700:- eller 5000:- bara det är bra grejor.
Senast redigerat av Martin 9-3 (1 juni 2013)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg