*Nu skriver jag några rader som du ska läsa tillräckligt många gånger för att förstå att jag har rätt och du fel.
_Limpan skrev:
Ekonomin är det som styr!
Ju mindre pengar du har, desto bättre sprut skall du köpa.
_Limpan skrev:
Blir värre sprut i 740in
Värre vad då? Värre än vad då? Värre eller värre som i bättre?
_Limpan skrev:
dyrt å köpa två sprut bara för att få åka småstressat i amazon!
Tänk efter, vad är dyrt egentligen? Är ett Nira för 10000kr dyrt? Är Megasquirt för 1500kr billigt? Vi bygger bilen med Nira och får det installerat och mappat för 20000kr totalt. All fine.
Vi bygger bilen med Megasquirt och märker att löda var inte min grej så 5000kr så har vi sprutet klart. Man märker efter ett tag att dra el inte var min grej och får be om hjälp. Nu får man riva ur allt och börja om, ca 5000kr till i tid och material. Nu har du ett sprut lött av någon som kan och en bra eldragning. Det är bara det att dina givare passar inte ihop med Megasquirt, eller det säger folk dem gör, men att flasha om koder och jox är inte min grej. Byta givare och grejor 2000kr. Nu stämmer inte riktigt kabeldragningen längre och man får klippa och klistra lite men till slut funkar det. Nu skall det mappas och det kan en kille i byn 2000kr. I med etanol och ut på vägen med fullt ös. Den där smalbandslambdan som visst skulle gå att koppla in i megasquirtet hänger inte med och man märker inte att det går toksnålt, vips har alla kolvarna smält och man får börja om och renovera motorn + 5000kr. Nu kommer man på att han i byn inte kunde och man rullar in på trimfirman som tar 5000kr för en mappning, men då ingår inte felsökning på det klipp och klistrade elsystemet eller på alla skjutna tryckrör. 10000kr senare är bilen mappad, men går rackans risigt när det är kallt på morgonen eftersom den saknar tomgångsmotor. Den tar heller inte hänsyn till höga temperaturer eftersom laddtrycket styrs via pysventil och inte elektroniskt.
Men sprutet var billigt!Säg nu inte att jag överdriver utan gå tillbaka och leta upp "*" och läs där igen.