Kan inte hålla mig. Har börjat måla motorrum, bagage och kupén i helgen. Dock tog färgen slut. Ni som målar burar och kupé. Hur gör ni? Tycker det inte var tvärlätt utan att få färgen att börja rinna. Kör färgspruta.
Liten uppdatering. Går långsamt med formarna. Blivit rätt mycket slipande och spacklande men nu börjar jag se ljuset i tunneln. Borde kunna börja gå på finare papper ikväll. Hinner jag få hem glasfibrer till helgen så åker gelcoate på på fredag och börja lägga första lagret på lördag.
Imorgon åker jag iväg med blocket för deckning och vevparti för balansering till Axelssons Engineering. Efter det borde jag ha allt hemma för att börja montera ihop motorn och mäta in ventilspelen.
Mars och inga skärmar klara. Detta var mera jobb än förväntat. La 24timmar förra veckan på bara bakskärmarna i förberedelse tid( slipa, spackla, vänta, slipa......, polera och vaxa). Formarna klara till bakskärmarna i alla fall. Skall gjuta klart ikväll. Kommer lite mera bilder till helgen då bakskärmarna skall lös från formen om det går förstås. Framskärmarna är i bättre skick än bakskärmarna så de borde gå fortare å bli klar med hoppas jag på.
Då var backskärmarna gjutna. Skall bara låta dem härda till på lördag så blir det att försöka sprätta lös dem. Kan ju bara hoppas de lossnar smidigare än formarna gjorde
Kunde inte hålla mig. Tog lös dem igår kväll. Fick dock använda rätt mycket våld. Blev lite efterarbete så skall iväg och köpa lite grejer för att göra lite gelcoate spackel. Men i övrigt blev de bra. Grymt nöjd ändå för att vara första gången som jag gjuter något nästan själv. Lätta blev dem också.
Provmonterade lite snabbt skärmen och kommer bli bra detta samt la in lite ny topcoate på ställen där gelcoaten har släppt. Lite slippning sen borde man kunna trima in kanterna och börja passa in dem. Veckans arbete kommer bli att fixa till skärmarna bak och börja på framskärmarna.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Var framskärmarna gjutna också. Fick nya bättre kemikalier så framskärmarna släppte på en gång med minimal arbete på finnish. två ställen där topcoaten som lagas. Gelcoaten blev skrövlig.