I helgen så började jag montera ihop motorn och upptäckte att jag saknade lashcapsen. Veckans arbete kommer gå åt att mäta in ventilspelet och beställa lashcapsen. . Få hem och sen någon vända till för inslipning sen härdning.
Till min hjälp har jag passbitar med 100 delars stigning och bladmått för känslans skull.
Fick ett infall i helgen och började plocka på lite i grejer i kupen och vips satt stolen i.
Sen började jag göra lite slang och tyckte det var rätt skoj så körde några stycken som jag kunde göra. Nu måste bara motorn i så jag kan fortsätta med slangdragningen.
Ja det är torrsump på denna motorn. Ett måste anser jag om man åker slicks😊
Lust att förklara varför? Nyfiken nu hehe!
Är lite småpetig med oljetrycket och vart oljan är när den inte används. Tänk dig själv när du ligger i över hundra och du varvar upp i kvarnkurvan på Kinnekulle ring tex och oljan pressas upp i toppen så du nästan inte har något kvar för pickupen att plocka upp. Brukar inte bli nå bra då. Finns ju andra lösningar så som skvalp plåtar och accusump men tycker torrsumpen funkar best. Vist det kostar men kontrollen man får över oljan är bättre och man får bort oljan ur motorn när den inte används. Sen kan man ju placera motorn lägre i bilen vilket är bra.
Är det verkligen så känsligt på *ban*bilar? Det brukar väl främst vara driftingbilar som kör torrsump.
Vet inte men känns som man kan producera mera sidoacc i racing. Sen är det ju en kostaspekt också. Men jag vet inte. Har aldrig sett nån loggdata rån en driftingbil.