3375
Sök

Köpråd: Radiostyrd Helikopter. Stor

1 498 Inlägg
11 juli 2013
:-) har bara haft en silverlight piccoZ innan men det var kul så nu är det upp en storlek, Kör hem till en kompis som tävlingsflyger så han får visa hur den skall manövreras ;-)

Tips om du behöver reservdelar men nackdelen är leveranstiden :-(

http://search.eim.ebay.se/?kw=Wltoys+v9 … &es=21

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 juli 2013
Men alltså, flyg ute med allt över 50 gram startvikt. Det är farliga saker.  För inte lägger ni väl vinkelslipen igång i vardagsrummet jämte ungarna? Den har ungefär samma effekt i motorn som de större maskinerna på bilderna tidigare.

Jag har modellflugit i över 20år och har sett det mesta hända pga dumhet(har även gjort det mesta med för den delen). Tänk lite innan och flyg inte inomhus, det är jättekorkat.

Med bilen rejsar man ju inte i villakvarteret även om gatan är 402meter lång, det är samma sak. Tänk...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
18 132 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
torpis skrev:
Men alltså, flyg ute med allt över 50 gram startvikt. Det är farliga saker.  För inte lägger ni väl vinkelslipen igång i vardagsrummet jämte ungarna? Den har ungefär samma effekt i motorn som de större maskinerna på bilderna tidigare.

Jag har modellflugit i över 20år och har sett det mesta hända pga dumhet(har även gjort det mesta med för den delen). Tänk lite innan och flyg inte inomhus, det är jättekorkat.

Med bilen rejsar man ju inte i villakvarteret även om gatan är 402meter lång, det är samma sak. Tänk...

De stora kör jag i garaget om jag behöver öva på något. De små som väger in på 49 och 28 gram körs inne. För det mesta. Batteriet tog slut på grannens gräsmatta förut och då trillade den lilla 4ch ner så klart. Men öppna ytor? Ett måste. Enkelt för mig som bor på landet med massa ängar runt huset...

Men visst. När ett ett kilo copter blåser förbi över huvudet så fläktar det gott... Bra påpekande torpis.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 132 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
Microcopter V911 4ch singelrotor. Efter någon timma inklusive intrimning...

http://www.youtube.com/watch?v=BXh1ooQVFDI

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 juli 2013
Öppna ytor behövs inte direkt, men de bör lämpa sig för ändamålet. Bor man på landet duger åkern bakom huset bra, bor man i stan så vet i tusan om jag tycker att fotbollsplanen är ett bra val med tanke på den publik som kommer och tittar undra och springer fram.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

90 Inlägg
29 december 2013
tja.. tänkte lyfta lite i tråden så slipper jag skapa ny wink

vill ha lite råd ang helikopter köp..
har kollat in på wltoys v912 och v913..

krav 4kanaler samt över 50cm lång.. 1-2cm +- spelar ej roll

nån annan ni kan tippsa..?

har kör med 4kanaler rätt länge.. så ang flyg är inga problem..
vill ha lite o köra ute.. på sommarn me lillen smile
Senast redigerat av ahi (29 december 2013)

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 december 2013
ahi skrev:

Allt med vikter istället för paddlar är "skit", köp någon av de riktiga helikoptrarna med paddlar.

90 Inlägg
29 december 2013
torpis skrev:
ahi skrev:

Allt med vikter istället för paddlar är "skit", köp någon av de riktiga helikoptrarna med paddlar.

har du tipps på vilken man ska satsa på..?
som sagt ska bara ha det o leka ute med lillen smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 december 2013
ahi skrev:
torpis skrev:
ahi skrev:

har du tipps på vilken man ska satsa på..?
som sagt ska bara ha det o leka ute med lillen smile

Vad är en lillen?

90 Inlägg
29 december 2013
Lillen=min pojk smile

Cadillac_The_King
30 december 2013
Här du rätt stora helikopter http://www.habohobby.se/sv/produkter/ra … 30-v2.html finns mellan 2500 -8900:-

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 december 2013
ahi skrev:
Lillen=min pojk smile

Ja, jo men är han 2år eller 35år? wink

90 Inlägg
30 december 2013
torpis skrev:
ahi skrev:
Lillen=min pojk smile

Hehe han ä liten för att flyga men älskar o kolla..
Bara jag som kommer flyga..men när jag ändå köper vill jag satsa på lite bättre 4 kanalig

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 december 2013
Cadillac_The_King skrev:
Här du rätt stora helikopter http://www.habohobby.se/sv/produkter/ra … 30-v2.html finns mellan 2500 -8900:-

Raptor är bra saker men metanolmotorer är på utdöende om man inte är speciellt intresserad av just en kolvmotor. Många har tagit steget där ifrån just pga mycket mekande och lite flygande. I synnerhet just då kring helikopter och bil. (Raptor finns dock med elmotor också)

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 december 2013
ahi skrev:
torpis skrev:
ahi skrev:
Lillen=min pojk smile

Hehe han ä liten för att flyga men älskar o kolla..
Bara jag som kommer flyga..men när jag ändå köper vill jag satsa på lite bättre 4 kanalig

Kool, precis så jag började!!  Men sikta på någonting med paddlar. Ring Amir på Hab.se och kolla läget. Säg att jag skickat dig och du vill ha någonting bättre än leksak men inom en rimlig prisnivå så har du iaf en början.

90 Inlägg
30 december 2013
Ok kan kolla me han.. är inte så insatt i modeler och funktioner.. har en gamal 4ch men vill ha nyare större.. vad menar du me paddlar?

Cadillac_The_King
30 december 2013
torpis skrev:
Cadillac_The_King skrev:

Raptor är bra saker men metanolmotorer är på utdöende om man inte är speciellt intresserad av just en kolvmotor. Många har tagit steget där ifrån just pga mycket mekande och lite flygande. I synnerhet just då kring helikopter och bil. (Raptor finns dock med elmotor också)

Min Raptor 620E från 2007 smile

http://www.vaxjorc.com//Models/ModelPic … 4_1207.jpg

Etanol eller bensin är ju 100gg roligare än eldrivet

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 december 2013
Cadillac_The_King skrev:
torpis skrev:
Cadillac_The_King skrev:

Min Raptor 620E från 2007 smile

http://www.vaxjorc.com//Models/ModelPic … 4_1207.jpg

Etanol eller bensin är ju 100gg roligare än eldrivet

Om man har intresset av små vrålande motorer ja smile Många har inte det och väljer alternativ.

90 Inlägg
30 december 2013
Nää ska fortsätta med el.. dt räcker gott me det..
Vad menar du med paddlar? Torpis?

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 december 2013
ahi skrev:
Nää ska fortsätta med el.. dt räcker gott me det..
Vad menar du med paddlar? Torpis?

De små rotorbladen är paddlar, de sköter på ett mekaniskt vis stabiliteten. Ett automatiskt antisladdsystem.  De du länkar till har bara vikter vilket inte alls blir samma sak, de räknas som leksaker.  Som att kalla en broms för ABS bara för att den tar så dåligt att den inte orkar låsa hjulet wink

http://www.rchelicopterfun.com/images/HillerHead500pics.gif

Sök