3455
Sök

Volvo 745, cab & V8

Tjenixen! Nu är det dags att ge alla pessimister en knäpp på näsan för nu ska min pärla få smaka på vinkelslipen! Ska bygga om min 745a -89 till en cab. Har köpt mig en Cheva 350 motor och skaffat en 700 låda som ska i. Två extra... Visa mer

151 690 Visningar
Uppdaterades senast 11 oktober 2015
34 Inlägg
23 oktober 2014
Något som hade varit lite smygfränt är om du lånar en bagagelucka från en 740-sedan eller något och monterar ovanpå  liksom. Så lastutrymmet funkar som på en sedan liksom. Sedan bestämmer du ju såklart själv hur du vill göra ^^

159 Inlägg
23 oktober 2014
Trådstartare
_Magnus_ skrev:
Något som hade varit lite smygfränt är om du lånar en bagagelucka från en 740-sedan eller något och monterar ovanpå  liksom. Så lastutrymmet funkar som på en sedan liksom. Sedan bestämmer du ju såklart själv hur du vill göra ^^

ja det hade det, problemet är att jag har planerat annat för utrymmet där bak wink

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)

504 Inlägg
23 oktober 2014
Tja!
Har följt ett tag och tycker de är kul att de börjat hända lite igen:)
Ja tycker du ska ta en 6,5 liters turbodiesel V8 med manuell låda de hade vart coolt samma motor som ja har i min pickup eller alternativt en cummins fast då snackar vi andra pengar cool

Ha de gött

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

34 Inlägg
23 oktober 2014
Nathalie93 skrev:
_Magnus_ skrev:

ja det hade det, problemet är att jag har planerat annat för utrymmet där bak wink

Glömde skriva till att det kunde funka som en backup-plan xD Okej, men då får jag sitta och vara nyfiken på det då tongue

159 Inlägg
23 oktober 2014
Trådstartare
woffis skrev:
Tja!
Ja tycker du ska ta en 6,5 liters turbodiesel V8 med manuell låda de hade vart coolt samma motor som ja har i min pickup eller alternativt en cummins fast då snackar vi andra pengar cool

Ha de gött

kul & höra! smile
jag vill helst ha automatare ;P

Stjäl inte

159 Inlägg
23 oktober 2014
Trådstartare
_Magnus_ skrev:
Nathalie93 skrev:
_Magnus_ skrev:

Glömde skriva till att det kunde funka som en backup-plan xD Okej, men då får jag sitta och vara nyfiken på det då tongue

hehe okay ;p ja det får du vara big_smile

Stjäl inte

Baronen
1 434 Inlägg
23 oktober 2014
woffis skrev:
Tja!

Ha de gött

Bästa alternativet då är nog cumminsen iaf. Slipper man ju renoveringskostnaderna smile

Elbilar kan dra åt helvete.

504 Inlägg
23 oktober 2014
Nathalie93 skrev:
woffis skrev:
Tja!

Ha de gött

kul & höra! smile

Dom finns med automat också som tur är men manuell är ju coolare

vEight skrev:
woffis skrev:
Tja!

Ha de gött

Bästa alternativet då är nog cumminsen iaf. Slipper man ju renoveringskostnaderna smile

6.5td:n är inte så dyr att fixa med men däremot dyr att trimma

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

Baronen
1 434 Inlägg
23 oktober 2014
woffis skrev:
Nathalie93 skrev:
woffis skrev:
Tja!

Ha de gött

kul & höra! smile

Dom finns med automat också som tur är men manuell är ju coolare

vEight skrev:
woffis skrev:
Tja!

Ha de gött

6.5td:n är inte så dyr att fixa med men däremot dyr att trimma

Jag tycker det jämt är något med dom. Är det inte toppackningar så är det dieselpumpar.

Elbilar kan dra åt helvete.

159 Inlägg
7 november 2014
Trådstartare
väntar fortfarande på nya verkstan! yikesroll

Stjäl inte

3 292 Inlägg
7 november 2014
Nathalie93 skrev:
väntar fortfarande på nya verkstan! yikesroll

Härligt.. annars kan du få komma o  parkera i mitt stora garage/verkstad, har bra med plats över nu sen jag tog ut alla bilarna som inte behöver vara där.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

159 Inlägg
7 december 2014
Trådstartare
finputs på verkstan nu bara.. dessa väntetider.. neutralroll

Stjäl inte

3 292 Inlägg
10 december 2014
Ja vänta o vänta o vänta... bättre sent än aldrig.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

648 Inlägg
27 december 2014
Hej hur går det med detta roliga projekt? smile

159 Inlägg
28 december 2014
Trådstartare
DieLuftWaffe skrev:

Heej big_smile

Just nu står det still, väntar fortfarande på den nya verkstan som jag får nu i dagarna big_smile

Stjäl inte

366 Inlägg
29 december 2014
Följer smile

118 Inlägg
29 december 2014
hoppas de kommer bilder på den nya verkstan alltid skoj o se hur folket har de där dom är o skruvar smile

Nathalie93 skrev:
DieLuftWaffe skrev:

Heej big_smile

Just nu står det still, väntar fortfarande på den nya verkstan som jag får nu i dagarna big_smile

648 Inlägg
31 december 2014
Blir nog bra det här, för du verkar ha bra med energi och tålamod. Kommer bli så snygg sen och udda med v8. Kommer sticka ut ordentligt wink

159 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
mejmotorsport skrev:
Följer smile

Kul & höra! 😊

Stjäl inte

159 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
kimkim skrev:
hoppas de kommer bilder på den nya verkstan alltid skoj o se hur folket har de där dom är o skruvar smile

Nathalie93 skrev:
DieLuftWaffe skrev:

Heej big_smile

Det kan ordnas! big_smile

Stjäl inte

Sök