3185
Sök

Två skadade i streetrace

693 Inlägg
23 juli 2013
Precis, påstå att alla streetrace i landet är mycket säkrare för pubilken är inte klyftigt!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 juli 2013
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:

Man får inte stänga av nån väg på eget bevåg för att ha svartrace. Vad som händer när publiken åker hem från lagliga race är en helt annan sak.

/Benny

Man får inte dricka öl i stadsparken heller..

I mina ögon är det inte alls en annan sak eftersom olyckan skedde av någon som bara var publik och inte körde race då eller hur? Racet var avslutat, då är det en vanlig väg!

Nu börjar du gå in på spåret att man ska hålla på att göra allt för att det inte ska kunnas köras streetrace.
Det är inte vad diskussionen dom senaste sidorna har varit.
Dom har varit om hur mycket osäkrare streetrace är än dragrace.

Och om man påstår att streetrace är mycket säkrare än dragrace så är man inte speciellt klyftig tycker jag hmm

Jag tror att det är nån som håller på att måla in sig i ett hörn!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Streetfreak skrev:
Det har kört på folk som varit ivägen på streetrace ja, hur ofta har det körts på publik på mantorp eller tierp? Men framförallt KAN det hända på alla streetrace i hela landet

Det kan hända och det händer på riktiga race också..

Som sagt, statistik och inte "Men tänk om".

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Streetfreak skrev:
Det har kört på folk som varit ivägen på streetrace ja, hur ofta har det körts på publik på mantorp eller tierp? Men framförallt KAN det hända på alla streetrace i hela landet

Du räddar mer liv med säkerhet än med statistik.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Streetfreak skrev:

Senast här i veckan blev någon påkörd i USA under ett streetrace.
Förra veckan körde en Audi under ett streetrace in i en SUV i USA och mördade 5 åriga (eller så) dottern i baksätet.

Visserligen inte Sverige men det är fortfarande ekvationen Bilar + Människor + Streetrace = xxx
Senast redigerat av Thunderbird88 (23 juli 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Vettemannen skrev:
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:

Man får inte dricka öl i stadsparken heller..

I mina ögon är det inte alls en annan sak eftersom olyckan skedde av någon som bara var publik och inte körde race då eller hur? Racet var avslutat, då är det en vanlig väg!

Nu börjar du gå in på spåret att man ska hålla på att göra allt för att det inte ska kunnas köras streetrace.

Och om man påstår att streetrace är mycket säkrare än dragrace så är man inte speciellt klyftig tycker jag hmm

/Benny

Och jag tror att Benny kan förmedla sina konstruktiva inlägg någon annanstans hmm

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:
Thunderbird88 skrev:

/Benny

Och jag tror att Benny kan förmedla sina konstruktiva inlägg någon annanstans hmm

Jag tycker inte att dina inlägg är så konstruktiva heller. Statistik. Bah!! När det finns säkerhet!

/Benny

Min youtubekanal!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:
Streetfreak skrev:

Förra veckan körde en Audi under ett streetrace in i en SUV i USA och mördade 5 åriga (eller så) dottern i baksätet.

Visserligen inte Sverige men det är fortfarande ekvationen Bilar + Människor + Streetrace = xxx

Kan inte uttala mig om race i usa, har ingen aning om hur dom genomförs tyvärr.

Återigen, kan bara svara för hur det brukar genomföras i min närhet och där är alltid säkerheten viktig.

693 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Streetfreak skrev:

Det finns videoklipp på publik som körts på under streetrace, på S.O b.la men aldrig sett publik blivit påkörda på mantorps strip

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jag tycker inte att dina inlägg är så konstruktiva heller. Statistik. Bah!! När det finns säkerhet!

/Benny

Hahaha, ja,, Bilar, Bah! När det finns tåg!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:

Kan inte uttala mig om race i usa, har ingen aning om hur dom genomförs tyvärr.

Återigen, kan bara svara för hur det brukar genomföras i min närhet och där är alltid säkerheten viktig.

Ja tack och lov har ingen dött i streetrace i Sverige, än.
Var ju nära nu i helgen (hence this thread).

Det kommer hända, vänta bara smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Streetfreak skrev:
HereComesTrouble skrev:
Streetfreak skrev:

Det finns videoklipp på publik som körts på under streetrace, på S.O b.la men aldrig sett publik blivit påkörda på mantorps strip

Jag vet folk som blivit skadade på returen på¨mantorp..

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Streetfreak skrev:
HereComesTrouble skrev:

Är det publik som ramlat ner från ståplatsläktaren då eller?

/Benny

Min youtubekanal!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
CarpeDiem skrev:
HereComesTrouble skrev:
CarpeDiem skrev:

Har aldrig funkat och kommer inte göra det heller.

Har alltid fungerat och kommer troligen alltid att gör det också.

Eller har du fakta som säger någonting annat om statistiken där man jämför svart race mot lagliga?

I vilken värld lever du i egentligen? roll Fakta? Du sitter och skriver att streetrace är mkt säkrare än legala.
Har du inte tittat på filmen jag länkade till denna tråd? Om nej, titta på den.

I verkligheten, var befinner du dig?
Var har jag sagt att det är mycket säkrare?

Därimot säger jag att det inte sker så fruktansvärt mycket mer olyckor på streetrace än vad det gör i den vanliga trafiken..

693 Inlägg
23 juli 2013
hehe, du håller på göra en pudel smile En rosa sådan...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 juli 2013
Näe, nu ska jag åka in till stan och leta upp första bästa stoppljus och trycka "Pedal to the Metal" och köra skiten av nån, det är ju rusningstrafik snart så det passar bra!

/Benny

Min youtubekanal!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:
Streetfreak skrev:

/Benny

Nej konstruktive Benny.

Bil 1 har stannat för att packa ihop stopp skärmen efter körd repa, står väl till kant.
Bil 2 visar ingen hänsyn alls utan kör förbi i alldeles för hög hastighet varvid skärmen fylls med luft, slänger iväg föraren till bil 1 och skadar bakpartiet på bil 1.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Vettemannen skrev:
Näe, nu ska jag åka in till stan och leta upp första bästa stoppljus och trycka "Pedal to the Metal" och köra skiten av nån, det är ju rusningstrafik snart så det passar bra!

/Benny

Ja se nu till att använda alla dina 200 hästar så blir det nog riktigt spännande :p

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Streetfreak skrev:
hehe, du håller på göra en pudel smile En rosa sådan...

Hahaha tongue Nää, har nog bara ett annat syn sätt på saker och ting. cool

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:

/Benny

Nej konstruktive Benny.

Bil 1 har stannat för att packa ihop stopp skärmen efter körd repa, står väl till kant.
Bil 2 visar ingen hänsyn alls utan kör förbi i alldeles för hög hastighet varvid skärmen fylls med luft, slänger iväg föraren till bil 1 och skadar bakpartiet på bil 1.

Jaha, men hur gick det för föraren, det är väl viktigare än bakpartiet på bil 1.

/Benny

Min youtubekanal!

Sök