3326
Sök

Två skadade i streetrace

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:
Näe, nu ska jag åka in till stan och leta upp första bästa stoppljus och trycka "Pedal to the Metal" och köra skiten av nån, det är ju rusningstrafik snart så det passar bra!

/Benny

Ja se nu till att använda alla dina 200 hästar så blir det nog riktigt spännande :p

Det räcker inte!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:

Är det publik som ramlat ner från ståplatsläktaren då eller?

/Benny

Nej konstruktive Benny.

Bil 1 har stannat för att packa ihop stopp skärmen efter körd repa, står väl till kant.
Bil 2 visar ingen hänsyn alls utan kör förbi i alldeles för hög hastighet varvid skärmen fylls med luft, slänger iväg föraren till bil 1 och skadar bakpartiet på bil 1.

Jaha, men hur gick det för föraren, det är väl viktigare än bakpartiet på bil 1.

/Benny

Vet inte exakt vad han ådrog sig förutom lätt hjärnskakning men det vart en hel del jobb med bilen.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:
Näe, nu ska jag åka in till stan och leta upp första bästa stoppljus och trycka "Pedal to the Metal" och köra skiten av nån, det är ju rusningstrafik snart så det passar bra!

/Benny

Ja se nu till att använda alla dina 200 hästar så blir det nog riktigt spännande :p

Det räcker inte!

/Benny

Nej jag vet, det var därför jag skrev så..roll

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
23 juli 2013
Någon som har "ACAB" i sin titel förtjänar inte respons på sina dumheter.

8 885 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Hamilton skrev:
Jag gissar att även själva strippen oftast kan vara bättre på en riktig bana och då tänker jag främst på fästet och riktningen. Tror även att det är mera publikvänligare att köra i dagsljus.

Det här med säkerhet kan ju dras i långbänk om man vill, jag har använt bilbälte i över 30år helt i onödan ;-)

Fästet behöver inte vara bättre på strippen, Mantorp nu för tiden är inte bättre än valfri gata preppad lätt med trackbite.

Det är ju beundransvärt att det hinns med att preppare en random allmänväg till liknande standard.

Fotograf på tierpidag.se

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Noart skrev:

Hahaha :p

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Hamilton skrev:
HereComesTrouble skrev:
Hamilton skrev:
Jag gissar att även själva strippen oftast kan vara bättre på en riktig bana och då tänker jag främst på fästet och riktningen. Tror även att det är mera publikvänligare att köra i dagsljus.

Det här med säkerhet kan ju dras i långbänk om man vill, jag har använt bilbälte i över 30år helt i onödan ;-)

Fästet behöver inte vara bättre på strippen, Mantorp nu för tiden är inte bättre än valfri gata preppad lätt med trackbite.

Det är ju beundransvärt att det hinns med att preppare en random allmänväg till liknande standard.

Standarden på Mantorp är inte alls vad den var för tex 5 år sedan när top fuel mm körde där.

Dessutom används samma avsnitt hela sommaren så för varje start blir det bättre och bättre.
Finns inget som hindrar att man preppar hela veckan om man känner för det.

Finraggare
2 381 Inlägg
23 juli 2013
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:
Streetfreak skrev:
Det har kört på folk som varit ivägen på streetrace ja, hur ofta har det körts på publik på mantorp eller tierp? Men framförallt KAN det hända på alla streetrace i hela landet

Det kan hända och det händer på riktiga race också..

Som sagt, statistik och inte "Men tänk om".

Senast här i veckan blev någon påkörd i USA under ett streetrace.
Förra veckan körde en Audi under ett streetrace in i en SUV i USA och mördade 5 åriga (eller så) dottern i baksätet.

Visserligen inte Sverige men det är fortfarande ekvationen Bilar + Människor + Streetrace = xxx

Ursäkta - men har du ens sett ett amerikanskt streetrace? Inga avlysta gator, inte mjölka av trafik åt något håll - det är bara att hitta en bra repa och köra... Har inget att göra med svenskt streetrace

I love being a nobody - because nobody is perfect.

JFfoto
23 juli 2013
Helt offtopic, jag vet.

Men rally under kontrollerade former är då livsfarligare.. där kan man snacka om att publiken står dumt till i kurvor med mera.. wink

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
23 juli 2013
Noart skrev:

Always Carry A Bible?
All Colors Are Beautiful?

eller så kanske man jobbar på Applied Composites AB i sverige: http://www.acab.se/

men självklart har ju jag också förutfattade meningar precis som du och tror att det betyder "All Cops Are Bastards" Men man vet aldrig...

1 513 Inlägg
23 juli 2013
All Cops Are Brilliant wink

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Avstängd
10 388 Inlägg
23 juli 2013
robzter (jag orkar inte citera o klippa och klistra och dona och ha mig så det får bli så här).

Givetvis -finns- det platser där det faktiskt jobbas på en lösning, det är väl en av anledningarna till att det finns "lagliga" ställen att köra på på vissa platser i landet.

Det var då mest menat som en generell inställning. "Nej det är ingen ide...vi kör här ist". Jag tror givetvis inte heller på något vis att det är något som ordnas på en kaffepaus. Och folk som faktiskt jobbar för att få till lagliga alternativ är det ju hatten av för. Självfallet

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

757 Inlägg
23 juli 2013
it_mutt skrev:
robzter (jag orkar inte citera o klippa och klistra och dona och ha mig så det får bli så här).

Givetvis -finns- det platser där det faktiskt jobbas på en lösning, det är väl en av anledningarna till att det finns "lagliga" ställen att köra på på vissa platser i landet.

Det var då mest menat som en generell inställning. "Nej det är ingen ide...vi kör här ist". Jag tror givetvis inte heller på något vis att det är något som ordnas på en kaffepaus. Och folk som faktiskt jobbar för att få till lagliga alternativ är det ju hatten av för. Självfallet

har varit mycket arbete bara att få till blackrace. det lades ner av kommun och polis. fanns tullinge som dom körde EDPS på. lades ner för att 10 år senare bygga bostäder, osv. men på sista tiden så har det faktist varit helt omöjilgt att få till vettiga alternativ i stockholmsområdet. då stockholmspolitikerna prioriterar att stötta fotbollshuliganer.

har faktiskt lackat på ungarna som spelat fotboll på parkeringen fast dom faktiskt haft en fotbollsplan som var relativt nybyggd 100meter därifrån med stängsel för att skydda bilarna från bollar. gick faktiskt ut och satte kniven i deras boll tongue

8 885 Inlägg
24 juli 2013
robzter skrev:
it_mutt skrev:

har varit mycket arbete bara att få till blackrace. det lades ner av kommun och polis. fanns tullinge som dom körde EDPS på. lades ner för att 10 år senare bygga bostäder, osv. men på sista tiden så har det faktist varit helt omöjilgt att få till vettiga alternativ i stockholmsområdet. då stockholmspolitikerna prioriterar att stötta fotbollshuliganer.

har faktiskt lackat på ungarna som spelat fotboll på parkeringen fast dom faktiskt haft en fotbollsplan som var relativt nybyggd 100meter därifrån med stängsel för att skydda bilarna från bollar. gick faktiskt ut och satte kniven i deras boll tongue

och du undrar helt seriöst på varför man inte satsar på en motorbana?

Fotograf på tierpidag.se

543 Inlägg
24 juli 2013
Alltså folk som klagar på att det inte finns någonstans att köra på måste nog ta och öppna ögonen lite mer.
Visst man får väl kanske åka några mil och få betala några hundralappar för att få köra några race.
Tex så ordnar Landracing.se flera bra race runt om i landet, senast i Tierp.
Sen finns det en mängd klubbar som fixar dragrace dock oftast måste man ta licens.

kanske folk inte orkar hålla sin bil i sånt skick så att dom klarar besiktningarna osv när det gällar dragrace tävlingar och deras reglementen?

Sen också så är säkerheten bättre på lagliga race då med sjukvårdspersonal, brandmän osv.

Trött och bitter?? javisst!

757 Inlägg
24 juli 2013
Hamilton skrev:
robzter skrev:
it_mutt skrev:

och du undrar helt seriöst på varför man inte satsar på en motorbana?

ditt svar bidrar inte till någonting. konstaterar att det inte satsas någonting och det inte vill satsas från kommuners sida.

757 Inlägg
24 juli 2013
tobbeh78 skrev:
Alltså folk som klagar på att det inte finns någonstans att köra på måste nog ta och öppna ögonen lite mer.
Visst man får väl kanske åka några mil och få betala några hundralappar för att få köra några race.
Tex så ordnar Landracing.se flera bra race runt om i landet, senast i Tierp.
Sen finns det en mängd klubbar som fixar dragrace dock oftast måste man ta licens.

kanske folk inte orkar hålla sin bil i sånt skick så att dom klarar besiktningarna osv när det gällar dragrace tävlingar och deras reglementen?

Sen också så är säkerheten bättre på lagliga race då med sjukvårdspersonal, brandmän osv.

Nu är ju ett par mil inga problem men när det börjar röra sig om 20-30 mil för att få köra då är det inte rätt. skulle folk spela fotboll om dom fick åka 30 mil för att spela och titta på det? nej skulle inte tro det.

problemet med dom klasserna som körs på strippen är så hårt reglerade av SBF som är idioter i att skriva reglementen. dom har inte längre någon insikt i hur tekniken fungerar nuförtiden.

Bilens skick är det sällan några problem med. skulle nog snarare säga att många av dom bilarna som dyker upp på gatan håller nog fan högre klass än dom på strippen. kanske skulle ta en seriös titt på vad det är för något som rullar på gatan. nu snackar jag dock inga sönderstylade skylines med trimchip tongue sen är det samma sak där med reglementen. folk är inte sugna på att bygga bilar efter omotiverade och förlegade reglementen som är kvar i stenåldern där förgasare är mer motiverat att köra än insprutning.

säkerhet osv i alla ära men det är faktiskt inte så farligt på gatan iaf för dom som kör men är man ute och tittar och kör av vägen ja då är det lika illa som att en åskådare på strippen skulle köra åt helvete på vägen hem från mantorp när han kör för fort.

543 Inlägg
24 juli 2013
robzter skrev:
problemet med dom klasserna som körs på strippen är så hårt reglerade av SBF som är idioter i att skriva reglementen. dom har inte längre någon insikt i hur tekniken fungerar nuförtiden.

Bilens skick är det sällan några problem med. skulle nog snarare säga att många av dom bilarna som dyker upp på gatan håller nog fan högre klass än dom på strippen. kanske skulle ta en seriös titt på vad det är för något som rullar på gatan. nu snackar jag dock inga sönderstylade skylines med trimchip tongue sen är det samma sak där med reglementen. folk är inte sugna på att bygga bilar efter omotiverade och förlegade reglementen som är kvar i stenåldern där förgasare är mer motiverat att köra än insprutning.

säkerhet osv i alla ära men det är faktiskt inte så farligt på gatan iaf för dom som kör men är man ute och tittar och kör av vägen ja då är det lika illa som att en åskådare på strippen skulle köra åt helvete på vägen hem från mantorp när han kör för fort.

Kan hålla med dig om SBF suger, samt med deras maffiametoder så undrar man lite hur dom fortfarande kan hålla på.

Därför jag tog upp Landracing som exempel, dom har inte lika jobbigt reglemente, utan har lite av "alla-ska- kunna-vara-med" tänket.

Det jag menar med bilens skick är att "Balla-Allan" kan komma med bil X som han precis har köpt/lånat/stulit eller trimmat motorn men inte gjort något åt den i övrigt, då utan besiktning så vet man inte vad som kan hända.

Är man på en dragrace strip så är det tex avspärrat utmed banan, folk står oftast precis vid starten, men på olagliga race så är det lite som andra har sagt att "dom får skylla sig själv" men Kalle 15 kanske inte fattar att när det kommer en bil med  1500HK att man ska flytta på sig.

Givetvis kan olyckor hända till och från lagliga race som olagliga..

Visste inte att det fanns trimchip till skylines förövrigt.. wink
Senast redigerat av tobbeh78 (24 juli 2013)

Trött och bitter?? javisst!

757 Inlägg
24 juli 2013
tobbeh78 skrev:
robzter skrev:

Kan hålla med dig om SBF suger, samt med deras maffiametoder så undrar man lite hur dom fortfarande kan hålla på.

Därför jag tog upp Landracing som exempel, dom har inte lika jobbigt reglemente, utan har lite av "alla-ska- kunna-vara-med" tänket.

Det jag menar med bilens skick är att "Balla-Allan" kan komma med bil X som han precis har köpt/lånat/stulit eller trimmat motorn men inte gjort något åt den i övrigt, då utan besiktning så vet man inte vad som kan hända.

Är man på en dragrace strip så är det tex avspärrat utmed banan, folk står oftast precis vid starten, men på olagliga race så är det lite som andra har sagt att "dom får skylla sig själv" men Kalle 15 kanske inte fattar att när det kommer en bil med  1500HK att man ska flytta på sig.

Givetvis kan olyckor hända till och från lagliga race som olagliga..

Visste inte att det fanns trimchip till skylines förövrigt.. wink

landracing har säkert ett bra koncept men inte tillräckligt. det ska faktiskt vara helt öppet. tanken lite är faktiskt att det ska vara utan massa löjliga krav. vill jag köra en 9a på strippen utan bur så ska dom faktiskt skita i det och låta mig köra. lite så det fatiskt är. eget ansvar, på samma sätt jag tycker att bilbälte ska vara ett eget val och inte krav via en jävla lag. eller som tv-licens. vill man inte ha skiten ska man inte behöva betala för det. problemet har varit förut på blackrace så har inte dom vassa bilarna varit välkomna alternativt så har polisen stoppat och kört flygande på bilarna.

sen så föll min respekt för landracing efter att dom kallade sin lilla cup för "sm i streetracing". streetracing går som sagt på gatan. annars hade det hetat dragracing. enda som faktiskt skulle kunna kallas för SM i streetracing är faktiskt Stockholm Open.

bilens skick är ju självklart en svår fråga men som sagt. man märker snabbt om det är seriösa bilar eller ihopskruvade lik. nu kan jag inte svara för hur det är i övriga sverige och bara för stockholm och där är klassen på bilarna som deltar väldigt hög. väldigt sällan det faktiskt hänt något på gatan där en gatbil har råkat illa ut. körde en tävling där en av de deltagande jänkarna råkade ut för att någonting i 4 länken brast och rullade. det kan mycket väl hända på strippen med. inget fuskbygge där. en annan grej var däckexplosion på en ascona men samma där kan lika gärna hända på strippen.

kolla på de videosarna som finns av diverse filmskapare som läggs upp i eftersnackstrådar på zatzy. eftersnackstrådarna är ju inte välkomna här pga mesiga admins. då hade faktiskt en hel del kunnat klaras upp och folk skulle få en bättre inblick i det hela. inte bara genom att läsa tidningen och titta på vad som händer i lilla edet eller random skåneby.

finns säkert i japan tongue

Finraggare
2 381 Inlägg
24 juli 2013
Jo reglerna är ju rätt märkliga kring streetracing - nu har vi diskuterat streetrace i 12 sidor och Hamilton har till och med varit med i tråden utan att någon blivit avstängd eller utkastad. Varför kan man då inte få ha eftersnackstrådar?

Carpediem jag vet inte vilka race du har liftat i någons baksäte till, men hade du varit ute lite mer hade du sett att din film inte är signifikativ för alla kvällsrepor på något sätt.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Sök