2817
Sök

Två skadade i streetrace

1 587 Inlägg
22 juli 2013
kameramannen skrev:
Men.... men.... då måste man ju svänga wink

SVÄNGA ?!?!?! Så kan vi ju fan inte ha de !

Evildan
22 juli 2013
kameramannen skrev:
Men.... men.... då måste man ju svänga wink

I Björkvik körs det inte sällan rattlåsracing så som din bil klarar av, inga otäcka kurvor som kräver meklozinhydroklorid

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 juli 2013
kameramannen skrev:
Ja - jag vill köra min bil varje helg. Inte 8 gånger om året.

Förstår helt klart vad du menar.
Kjula körs det väl åtminstånde runt 6 race varje sommar? Sedan runt 4-5 lagliga streetrace i Västerås på sommaren är det väl?
Hur som helst, man kommer inte få bort streetracing. Det krävs så stort arrangemang för att kunna hålla dragracing igång varje helg så det går ju inte. Inte i lilla Sverige iallafall.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
22 juli 2013
Så det handlar alltså om ballhetsfaktorn, som jag var inne på.
Det är inte tillräckligt häftigt att åka iväg på ett riktigt anordnat race där det finns utbildade människor och anpassade banor.
Det måste vara olagligt, lite farligt och framför allt mörkt verkar det som.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
22 juli 2013
Nej det är inte så enkelt LillUhr.
Dels kan man ta å fundere på va begreppet gatbil innebär lite.
Och vissa vill helt enkelt köra på gata. Det är där man "har" sin bekantskapsrets på småträffarna osv.
Inte för att det är nån slags häftig klubb eller crew man är med i som har som mandomsprov att man ska köra 22tums slicks på e4an. Säkert finns det folk som tycker det är häftigt med. Och jag lägger ingen värdering i det, alla får gilla olika saker.

Vad som hände i fredags är ju svinkörning bland folk, ingen att skylla gatracing på. Guns dont kill people osv, ni vet.
Dethär pajkastandet som börjar nu med alla forumhjältar (hej Sigge) är bara så onödigt.
Jag förstår att folk som kör bana ser ner på oss gatbusare. Och tycker ni själva är häftigare, eller hur var det resonemanget gick, svårt att lära mig såntdär.

Tänk efter själv, vart började du rasa din första växellådor ? (Oh yes you did)

61 Inlägg
22 juli 2013
Det är fruktansvärt tråkigt när det är lagligt. Alla tjötar om att ha någon jävla bana att gasa på, 2 gånger är det säkert skitroligt men det är hela underground-delen alla suktar efter.
Adrenalin när man kör lagligt? Aldrig.

Live fast, die young.

Evildan
22 juli 2013
Kan det även bero på att man ges färre ursäkter till varför man blev ifrånåkt om man kör anordnat på avlyst sträcka med allt vad det innebär?
Kör man på allmän väg kan man alltid skylla på trafik, publik, sämre fäste (på den sidan), oklar starter, älgar/hjort/rådjur/bjärv/mumintroll som skymtats bredvid vägen osv.

Har hört alla tänkbara dåliga ursäkter ges till att någon blivit ifrånåkt.

839 Inlägg
22 juli 2013
wadde skrev:
Nej det är inte så enkelt LillUhr.
Dels kan man ta å fundere på va begreppet gatbil innebär lite.
Och vissa vill helt enkelt köra på gata. Det är där man "har" sin bekantskapsrets på småträffarna osv.
Inte för att det är nån slags häftig klubb eller crew man är med i som har som mandomsprov att man ska köra 22tums slicks på e4an. Säkert finns det folk som tycker det är häftigt med. Och jag lägger ingen värdering i det, alla får gilla olika saker.

Vad som hände i fredags är ju svinkörning bland folk, ingen att skylla gatracing på. Guns dont kill people osv, ni vet.
Dethär pajkastandet som börjar nu med alla forumhjältar (hej Sigge) är bara så onödigt.
Jag förstår att folk som kör bana ser ner på oss gatbusare. Och tycker ni själva är häftigare, eller hur var det resonemanget gick, svårt att lära mig såntdär.

Tänk efter själv, vart började du rasa din första växellådor ? (Oh yes you did)

Om du tror jag försöker intala er att jag aldrig kör för fort eller gasar på allmän väg så har du fel. Det är inte det detta handlar om.
Jag brukar gasa mot allt möjligt när chansen tillåter på motorväg etc, MEN jag ser inte olagliga streetrace kl 3 på natten som min enda utväg när det handlar om race. Finns det något i bilväg som jag verkligen avskyr så är det just dessa tillställningar och träffarna som brukar vara starten på kvällen.
Det har ju radats upp en massa förslag om när man kan köra. Det finns massor av arrangerade såkallade blackrace runt om i sverige.

839 Inlägg
22 juli 2013
Brinnut skrev:
Det är fruktansvärt tråkigt när det är lagligt. Alla tjötar om att ha någon jävla bana att gasa på, 2 gånger är det säkert skitroligt men det är hela underground-delen alla suktar efter.

Live fast, die young.

Äntligen någon som erkänner, cred till dig!

Finraggare
2 381 Inlägg
22 juli 2013
http://i.imgur.com/GokhVOU.jpg

I love being a nobody - because nobody is perfect.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
61 Inlägg
22 juli 2013
Bullet--- skrev:
Brinnut skrev:

Live fast, die young.

Tycker snarare det är tvärt om, Varit på streetrace träffar i över 10 år nu och man suktar hellre efter att köra bana där man kan utvecklas som förare vilket man inte gör en lördagkväll bland burnande bilar och rattlåsrace, visst det är kul ett par gånger om året men inget kul med folk ute i vägrenen och man möter bilar i 200kmh.
http://cdn.memegenerator.net/instances/ … 891200.jpg

Banan vi pratar om i detta fall går endast rakt fram, en raksträcka helt enkelt.
"Kommunen vill inte ge oss en sträcka att köra på" är ju en given klassiker i sammanhanget.

Riktig bankörning är en helt annan femma. Det är skitroligt! big_smile

839 Inlägg
22 juli 2013
Bullet--- skrev:
Brinnut skrev:
Bullet--- skrev:

Tycker snarare det är tvärt om, Varit på streetrace träffar i över 10 år nu och man suktar hellre efter att köra bana där man kan utvecklas som förare vilket man inte gör en lördagkväll bland burnande bilar och rattlåsrace, visst det är kul ett par gånger om året men inget kul med folk ute i vägrenen och man möter bilar i 200kmh.
http://cdn.memegenerator.net/instances/ … 891200.jpg

Banan vi pratar om i detta fall går endast rakt fram, en raksträcka helt enkelt.
"Kommunen vill inte ge oss en sträcka att köra på" är ju en given klassiker i sammanhanget.

Riktig bankörning är en helt annan femma. Det är skitroligt! big_smile

Aha tongue Nu trillade poletten ner. hahaha Kan  hålla med om att vanlig dragracing inte är speciellt "kul". Körde väl 1 gång förra sommaren och ska väl köra en gång denna sommaren med men mest för att bli klockad, ser det inte som en tävling då motståndet brukar oftast vara dubbelt så kraftfullare(om inte mer) wink

Men detta beror ju på dåligt arrangemang, eller helt enkelt dålig timing i uppliningen.
Hamnar man bredvid en likvärdig bil spelar det ingen roll om det är lagligt, båda sitter i Yaris eller om det är dag eller natt. Man kommer få adrenalinpåslag.

Finraggare
2 381 Inlägg
22 juli 2013
Låt oss inte gå in på vad som är "kul" och vad som "inte är kul". Vissa gillar rakt fram, vissa vill svänga. Låt det vara där

757 Inlägg
22 juli 2013
Vettemannen skrev:
kameramannen skrev:

Har kollat lite och ung. 30 mil från Stockholm har du Karlstad, Rättvik, Jönköping, Oskarshamn och Hudiksvall. Det borde finnas många ställen som erbjuder lagliga race så att det förmodligen räcker och blir över.

/Benny

Ja 30 mil! så att köra 30 mil för att senare rasa lådan försöka ragga tag på en trailer för att åka till stockholm och hämta den. åka dom 30 milen igen för att hämta bilen sen tillbaka. dom 30 milen blir direkt 120mil för ett gatbilsras. så det där med 30 mil är verkligen inte ett argument för att man ska köra på strippen. som sagt hade dom velat bli av med det så öppnar man en raka där man betalar för lyse och en gran helt enkelt under en viss tid. fredagkväll som lördagkväll eller varfölr inte en tisdagförmiddag.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
22 juli 2013
robzter skrev:
Vettemannen skrev:
kameramannen skrev:

Har kollat lite och ung. 30 mil från Stockholm har du Karlstad, Rättvik, Jönköping, Oskarshamn och Hudiksvall. Det borde finnas många ställen som erbjuder lagliga race så att det förmodligen räcker och blir över.

/Benny

Ja 30 mil! så att köra 30 mil för att senare rasa lådan försöka ragga tag på en trailer för att åka till stockholm och hämta den. åka dom 30 milen igen för att hämta bilen sen tillbaka. dom 30 milen blir direkt 120mil för ett gatbilsras. så det där med 30 mil är verkligen inte ett argument för att man ska köra på strippen. som sagt hade dom velat bli av med det så öppnar man en raka där man betalar för lyse och en gran helt enkelt under en viss tid. fredagkväll som lördagkväll eller varfölr inte en tisdagförmiddag.

Jag svarade bara Kameramannens inlägg där han nämnde 30 mil. Det är inte mitt påhitt som du förstår om du läser lite högre upp i tråden. Jag bara ville nämna för Kameramannen vilka städer som låg inom en radie på c:a 30 mil vilket han verkar kunna tänka sig att åka för ett race. Han kanske har ordning på grejorna så han INTE behöver ta Dodgen på trailer som vissa kanske måste göra. Så detta är alltså inte mitt påhitt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

757 Inlägg
22 juli 2013
ka
UhrJr skrev:
Så det handlar alltså om ballhetsfaktorn, som jag var inne på.
Det är inte tillräckligt häftigt att åka iväg på ett riktigt anordnat race där det finns utbildade människor och anpassade banor.
Det måste vara olagligt, lite farligt och framför allt mörkt verkar det som.

oj så okunnig man kan vara inom ämnet. kanske är rent kaos där nere i katrineholm eller norrköping där du nu är ifrån. men är faktiskt inga problem att tävla i en seriös cup på gatan. det är inte där problemet ligger. sen om det är kväll är ju bara en fördel. lägre insugstemp=mer effekt wink

problemet i det här fallet som snackas om streetracing osv är just publiken. inte dom som kör. arrangemanget runt det här racet där 2 skadades var just vad dom seriösa kallar för kalle anka-race. med andra ord inget arrangemang alls.

sen så kan ju tilläggas att det var ju känt folk som just krashade. alla undrade när miffot skulle smälla. han och hans arabpolare kör lika illa och förstör. flera säger åt dom men dom bara skiter i det. konstigt att under alla år jag har varit ute så har det alltid varit folk av ett visst ursprung som aldrig kan lyssna. samma sak som när arrangörerna ber folk baka bak. alla backar bak sen springer dom fram igen.

jag tar mig faktiskt till kjula för att köra ibland. nu har det inte blivit på länge pga ombyggnationer. men  annars kommer jag dyka upp där. du är annars välkommen upp så kan jag ge dig en guidad tur hur vi gör som publik på ett större race.

757 Inlägg
22 juli 2013
Vettemannen skrev:
robzter skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jag svarade bara Kameramannens inlägg där han nämnde 30 mil. Det är inte mitt påhitt som du förstår om du läser lite högre upp i tråden. Jag bara ville nämna för Kameramannen vilka städer som låg inom en radie på c:a 30 mil vilket han verkar kunna tänka sig att åka för ett race. Han kanske har ordning på grejorna så han INTE behöver ta Dodgen på trailer som vissa kanske måste göra. Så detta är alltså inte mitt påhitt.

/Benny

kör man gatbil så kör man gatbil. alla är olika konstruerade. det borde nog du fatta. han kör inte ens i närheten lika hårt trimmat som en annan så finns nog betydligt större risk att man rasar än vad det gör för honom. vilket inte har med saken att göra. man kan rasa saker även på originalbilar när man racear. kolla bara nissan med deras växellådor och launch kontroll.

du verkar väldigt duktig på att slänga in kommentarer i trådar men har väldigt lite att backa upp med. man kan ju undra hur vissa har så mycket inlägg ibland men nu förstår jag.
Senast redigerat av robzter (22 juli 2013)

Finraggare
2 381 Inlägg
23 juli 2013
robzter skrev:
kör man gatbil så kör man gatbil. alla är olika konstruerade. det borde nog du fatta. han kör inte ens i närheten lika hårt trimmat som en annan så finns nog betydligt större risk att man rasar än vad det gör för honom. vilket inte har med saken att göra. man kan rasa saker även på originalbilar när man racear. kolla bara nissan med deras växellådor och launch kontroll.

Vad menade du med detdär nudå? Effekt kontra cylindervolym? Eller effekt kontra orginaleffekt? Eller ren toppeffekt?

Sök