Vad jag har hört så är väll b230e mekaniskt k-jetsprut och cirka 130 hk medans b230f är elektroniskt sprut och runt 113-116 hk. Sen finns det väll b230fb med ungefär 130 hk då den är som b230f men med 531 topp, vx3 kam, annan programvara och avgas.
Vad jag har hört så är väll b230e mekaniskt k-jetsprut och cirka 130 hk medans b230f är elektroniskt sprut och runt 113-116 hk. Sen finns det väll b230fb med ungefär 130 hk då den är som b230f men med 531 topp, vx3 kam, annan programvara och avgas.
Rätta mig om jag har fel.
B230k har jag ingen aning om ...
mvh
Du har rätt om insprutningarna, om FB motorn har jag aldrig ens hört talas om så där lärde jag mig något. B230K:n har förgasare.
b230K kan man la knapt kalla förgasare hadde K motorn i min 240 det är ju blandning mellan förgasare å insprut kan ma la typ säga.
Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Vad jag har hört så är väll b230e mekaniskt k-jetsprut och cirka 130 hk medans b230f är elektroniskt sprut och runt 113-116 hk. Sen finns det väll b230fb med ungefär 130 hk då den är som b230f men med 531 topp, vx3 kam, annan programvara och avgas.
Rätta mig om jag har fel.
B230k har jag ingen aning om ...
mvh
Du har rätt om insprutningarna, om FB motorn har jag aldrig ens hört talas om så där lärde jag mig något. B230K:n har förgasare.
Nja, det var väl -88 som F-motorn kom fast dessa årsmodeller kunde ha båda varianterna eftersom det var ett övergångsår. Var det inte så? LH 2.2 fanns väl 88-89 och sedan kom LH 2.4 med diagnosuttag för att kunna felsöka.
Nja, det var väl -88 som F-motorn kom fast dessa årsmodeller kunde ha båda varianterna eftersom det var ett övergångsår. Var det inte så? LH 2.2 fanns väl 88-89 och sedan kom LH 2.4 med diagnosuttag för att kunna felsöka.
B230E hade ca 136 HK i 240 iaf.
Aningen sen, typiskt.
jo du har rätt, för farsan har en 92a som har en b230f som inte är riktigt som min b230f
Nja, det var väl -88 som F-motorn kom fast dessa årsmodeller kunde ha båda varianterna eftersom det var ett övergångsår. Var det inte så? LH 2.2 fanns väl 88-89 och sedan kom LH 2.4 med diagnosuttag för att kunna felsöka.
B230E hade ca 136 HK i 240 iaf.
Aningen sen, typiskt.
240 B23E, 136 hk, 1979-84 240 B230E, 129 hk, 1985-88 b23e motorn har 405 topp och k-kam.
B230-motorn kom redan till -85 års modell, med B230A i 740 GL, B230E i 740 GLE (båda med Sverige-spec, utan kat.) och B230F i alla 740 USA-varianter, med kat. ÅM 1987 kom B230K i 740 GL endast. Sena -87:or fick B230F med kat. även i Sverige. ÅM 1988 kom B234F med 16v-topp (740 GLT 16V) och då introducerades även diagnossystemet.