4372
Sök

Haynes reperations bok

1 813 Inlägg
13 augusti 2013
Trådstartare
tjena. någon som vet vart man kan få tag på Haynes Reperations bok till volvl s60 R awd? helst på svenska. skruvat.se kunde inte få fram till R modellerna men vad skilljer det ifrån en vanlig s60 turbo ? ska lyfta toppen så vill ha lite säkerhet me nollningen å kamaxlar mm smile inte gjort detta på en nyare bil.. min är en s60 R awd 2004a

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 150 Inlägg
13 augusti 2013
Det finns bara en bok om S60, där står det att den ej behandlar 4-hjulsdrift, S60R eller bi-fuel modeller, så kan bli svårt att hitta till just den modellen. Vågar inte svara på hur mycket som skiljer, låsningar av kammar är säkert samma, men sen om dragning av bultar och sånt är samma moment har jag inte någon idé om.

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

Forummoderator
26 349 Inlägg
13 augusti 2013
Mekonomen har böckerna, likaså Biltema.
Dock som sagt, så är det generellt om S60 och inte bara som S60R.

Samma gäller tidiga S/V70. I dom böckerna behandlas inte S/V70R.
Däremot fyrhjulsdriften står med.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
Darkus
13 augusti 2013
Gillar int Haynes rep böcker alls. Dom ä ju så värdelösa. MEn bättre än inget. Försök å få tag i en original verkstads handbok istället. Kolla med nå hemsida för volvo "nördar" och fråga i nått forum där så ska du se att säkert har nån tillgång till den via datorn. Fick tag i en original verkstads handbok till min nyss genom att göra så. 500 sidor nerladdbart. Var rena gräddet på moset för en gammal hankatt. Satt å dregla mej igenom alls sidorna.

110 Inlägg
14 augusti 2013
varför fråga du inte bara oliwer om låna boken e det så svårt fråga ??

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!

1 813 Inlägg
14 augusti 2013
Trådstartare
oliwer ska fixa te mej:) men kan va bra å ha ändå :p

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök