Hej alla glada :d jag har en liten fråga angående min nya stereo, man måste stänga av den manuellt för att den ska gå in i standby, när man väl dock stänger av den så stänger den ner alla mina slutsteg osv, men min fråga är ligger den och drar mycket ström i standby? för stereon jag hade innan slog av sig själv när bilen stängdes av men den nya måste jag som sagt stänga av själv. tack för svar
Enda sättet att veta säkert är att mäta strömförbrukningen. En del apparater stänger inte av sig helt förrän man bryter spänningen på 'tändningsavkänningskabeln' eller den röda som man säger här på G.org.
Men varför måste du stänga av den manuellt? Är den i S70:n så har ju den radioläge.
Enda sättet att veta säkert är att mäta strömförbrukningen. En del apparater stänger inte av sig helt förrän man bryter spänningen på 'tändningsavkänningskabeln' eller den röda som man säger här på G.org.
Men varför måste du stänga av den manuellt? Är den i S70:n så har ju den radioläge.
ja jag gjorde ju inget speciellt när jag bytte stereo jag tröck ju bara ur kablarna ur gamla och in i nya, och gamla stängde ju av sig självt därför jag är fundersam.
Ibland får man skifta mellan den gula och röda kabeln, har hänt mig nån gång. Beror på fabrikat på stereon.
Är det originalsladdar från bilen till ISO, eller är det någon som har skarvat om?
vad jag vet så är det inte någon som skarvat om dom ^^ men stereon ska väll inte kunna suga ur all ström av batteriet om jag bara slår av stereon? känns lite surt om man skulle stå där med dött batteri
Om det är en färdig adapter mellan Volvo och ISO, och stereons kablage är orört så ska det fungera rätt från början. Kan du inte lägga upp lite bilder på de olika kablagen?