2229
Sök

Bilen går segt efter full tankning

25 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
var idag och tankade bilen full tank, men när jag skulle åka så gick bilen väldigt tungt och segt, när jag gasade på fullt så var gasen extra tung och det tog tid att komma upp i hastighet,
och två timmar senare efter att ha åkt 20 mil så började olje lampan lysa o fyllde på senare en liter,
problem finns kvar endå någon som vet vad det kan vara ?

tacksam för alla svar

Forummoderator
26 389 Inlägg
25 augusti 2013
Vilken bil/motor gäller det?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

25 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Vilken bil/motor gäller det?

det är en Volkswagen VW PASSAT TURBO 1.8 turbo smile

110 Inlägg
25 augusti 2013
Enkelt, bilen blir tyngre av all bensin.

25 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
Hampe-B skrev:
Enkelt, bilen blir tyngre av all bensin.

men även vid halv tank så var den så, gasen kändes extra tung att trycka ner
bilen gick nästan som den fick för mycket bensin eller något hmm gasade verkligen allt på ettan o tvåan den rullade knappt fram

110 Inlägg
25 augusti 2013
skämt åt sidan med förra kommentaren.

kanske behövs service? kolla så stift, kablar är hela/gottskick? Den ska ju inte dra olja heller om det problemet kvarstår ännu.
Senast redigerat av Hampe-B (25 augusti 2013)

5 131 Inlägg
26 augusti 2013
Var motorn igång när du tankade?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

5 131 Inlägg
26 augusti 2013

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

25 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
Vita_Vargen skrev:
Går den ryckigt?

nej

25 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:

nej den var avstängd smile

188 Inlägg
26 augusti 2013
har du tankat fel bränsle

243 Inlägg
26 augusti 2013
Är nog en ren slump att det hände just efter att du tankat. Åk och felsök den på någon verkstad.

Laddar turbon på ?

2 117 Inlägg
26 augusti 2013
Kolla om någon tryckslang från turbon till IC eller från IC till plenum hoppat av.

25 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
marcus0510 skrev:
Är nog en ren slump att det hände just efter att du tankat. Åk och felsök den på någon verkstad.

Laddar turbon på ?

ja turbon laddar men inte så starkt som förut känns som
typ handbromsen är i när man kör och när jag gasar på så känns det som kraften försvinner eller något slirar typ hmm kan det ha kommit vatten i bensinen när man tankat tro ?

25 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
shogun skrev:
Kolla om någon tryckslang från turbon till IC eller från IC till plenum hoppat av.

okej kanske får åka in till autoexperten och be dom kolla tryckslangen smile frågar dig samma sak
kan bilen gå konstigt om det har kommit vatten i bensinen när jag tankade ? smile

1 265 Inlägg
26 augusti 2013
Börjar den bluddra i högre varv?

25 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
joakim89 skrev:
Börjar den bluddra i högre varv?

nej hmm

Driver
2 111 Inlägg
26 augusti 2013
shogun skrev:

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

243 Inlägg
27 augusti 2013
DuhKaKaPooPoo skrev:
marcus0510 skrev:

Laddar turbon på ?

ja turbon laddar men inte så starkt som förut känns som
typ handbromsen är i när man kör och när jag gasar på så känns det som kraften försvinner eller något slirar typ hmm kan det ha kommit vatten i bensinen när man tankat tro ?

Okej, men som sagt åk och få den felsökt. Det är alltid det första steget, onödigt att gissa om datorn vet wink

Sök