3203
Sök

Köpråd: Vw bubbla eller honda crx

109 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Hej!

Är fruktansvärt osäker på om jag ska välja en Vw bubbla eller en honda Crx. Jag älskar båda bilarna skillnad är bara att om jag väljer honda Crx:en så får jag betala lite mer i försäkring och 1100kr i skatt. Jag är 16 år och söker en bil att mecka med och övningsköra.

Tänker bara att om några år så finns inte crx:en mer för dom är säkert helt slutkörda sad
Snälla hjälp mig, vad tycker ni att jag ska välja?

Info om crx:

Import
22.000 mil
VÄLDIGT mycket bytt: bromsok, bromsskivor, kamremm, vatten pump, service, sportsystem, sportluftintake m.m rosten är där bara några prickar på takluckan.
1.6 L motorn
Snygga fälgar

Pris: ungefär 14-15k beroende på fälgar m.m
Vad tycker ni?

Info om Bubbla:
1303s
Rostig
1600 motorn
Lite sliten översiktligt
Trotjänare tydligen
Lite nya delar
Ingen skatt
75kr försäkring i månaden

Pris: ungefär 7000kr. Har fått ett pris på 8k men kan säkert dra ner 1k till.

Vad tycker ni? Älska bubblan först men fick syn på crx:en så älskar jag den. Har fått blodad tand för crx:en men vet inte om det är rätt att köpa den. Lämna en kommentar vad du tycker

Mvh/ Carl

1 365 Inlägg
4 september 2013
Om du vill lära dig att meka med bilar som faktiskt set ut ungefär som dagens kärror så skulle jag ta Hondan.

Tillförlitligheten är ju dessutom som natt och dag mot bubblan

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
4 september 2013
är grymt olika bilar !!

delar kan va väldigt dyrt till bubblan, dock inga problem att få fatt i finns väldigt mkt

hondan är väl en bil du ha som bruks bil sen när du har lappen vettig förbrukning och helt ok driftsäkerhet, bubblan är mer en entusiastbil.

I ditt läge hade jag valt hondan, där imot är en bubbla inget dåligt köp... de blir inte direkt billigare

847 Inlägg
4 september 2013
Jag är grymt fast vid crx , köpte min i april till bra pris 9tusen mil, väldigt lättmeckade bilar enligt mej, billiga reservdelar och brukar ej vara så struliga, btw min årsskatt ligger på 990kr wink

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

109 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Hör vad ni säger och ni tycker att crx:en är ett bättre köp? Prata precis med min pappa och han tycker jag ska välja en som är dyrare då man får liksom en "bättre" bil för pengarna. Hittade en för 20k som har gått 16k mil och mycket gjort, dessutom svensk såld. Tror jag håller med honom. Sen känns de som att honda motorn på crx:en verkar vara "lättmeckad" för att vara en nyare bil än bubblan.

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 september 2013
Om du åkt med en seg bil någon gång är det inget mot hur seg en bubbla är, köp CRX istället, klart mycket roligare bil big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

7 398 Inlägg
4 september 2013
jag skulle valt bubblan,, men om du gillar att gasa å busa lite så är crx ditt val, sen om du nu känner mer för crx så köp en sån wink

109 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
4/5 tycker crx, lutar lite åt en sådan smile Älskar bubblan också men tycker att jag ändå vill börja med japanskt och en crx är inte lite fel som första bil. handledarkurs pågång sen är de bara inköpet, sen ska ni få se bilder smile

1 412 Inlägg
5 september 2013
Bubblan tycker jag är en mycket roligare bil.  smile

Sök