3963
Sök

Volvo 945ft+ orolig tomgång, hackar vid gaspådrag

103 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Tja. Bilen har gått hur fint som helst men helt plötsligt har den börjat bete sig konstigt med att hacka när man drar den och sen stå och vandra lite i tomgång.
Har inga felkoder heller.

Bilen är ej chippad eller något. Bara bortplockat turbo+ och uppställt laddtryck till ca 07.
Hoppas att man får en hel drös med förlag så man har något att gå efter.

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

Forummoderator
26 397 Inlägg
5 september 2013
Slangläckage nånstans?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 452 Inlägg
5 september 2013
tja med tanke på att du plockat bort turbo+ o bara ökat till 0,7 så är det antagligen problem där,antingen chippar man den så att den får både bränsle o luft,går ju inte bara o tro att den kommer funka klockrent med o höja ladd utan o kompensera med ett chip åtminstone...om du stoppar tillbaka turbo + så kommer den säkert gå som den skall,eller så sänker du laddet på den alternativ chippar den istället.

döden kommer tillbaka

103 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
med turbo + så laddar den 09 efter 4 tusen varv så tror knappast att det är de som är problemet. eller den ändrar andra grejor också?

Har letet som en idiot efter läckage men hittar inget. alla slangar och sånt är fina å hel.

2 452 Inlägg
5 september 2013
men turbo+ är ju bara begänsad i ca 30 sekunder o slå till,jag skulle testa o sätta tillbaka bara för att se så det inte är där eftersom du kollat slangar,fast i o för sig ha igång bilen o spruta startgas o se om den vandrar i gång nånstans runt slangar o insug...

döden kommer tillbaka

Drive, like there's no tomorrow'
47 Inlägg
5 september 2013
Kan vara luftmassemätaren, men vet faktiskt inte hmm

103 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
svårt att tro att de är t+ som spökar. Men däremot så kände jag på min jävla insugslang å den va mjuk som fan. Så kan va den som spökar på full gas. Ska kolla mer i morgon. Bilen går änu sämmre om jag kopplar ut lmm så tror inte det är den.

Sök