eftersom allt man skulle göra med bilen lite grana fick läggas på is eftersom man inte gjort annat än laga skitsaker generatorn gick igen I somras lagningen för servon sprack igen. bromsklossarna gick från 1cm till 0 på bara någon månad (hur nu det är möjligt
) bussningar byttes I framvagnen och bakvagnen dem som sattes I fram sprack tydligen tillverkningsfel så fick nya visserligen och hjullager som gick som byttes efter allt detta jobb så rasar lådan dagen innan man flyger till turkiet....
så nu har jag bestämt mig för att ta tag bilen igen
så jag har plockat ner växellådan och kommer att renovera den själv då ingen I göteborg ville åtaga sig jobbet (??)
jag kommer lägga upp bilder och information på hela renoveringen av lådan samt på dem grejer som ska in I bilen (blir senare överraskning) mestadels för min egna skull så jag kan gå tillbaka till vad jag har gjort och lättare felsöka samt kunna få hjälp av andra kunnigare gorgare
men även för dem som vill läsa
så vi började lossa all skit som behövdes och det var allt som skulle ner tydligen på denna fula anka
steg 1 ta ner kardan?
hmm ett spel på ca 2-4cm till tanken.... jaha får väl lossa tanken också då samt hela avgassystemet
sagt och gjort=)
kardan nere
det var väldigt väldigt väldigt väldigt trångt att komma åt alla bultarna runt lådan dem två översta var nästan omöjlig samt den ena som höll fast startmotorn skar så den va bara o kappa med bågfils blad.......
men efter manga om och men och ännu fler svordomar så:
kom han ut det var inte frivilligt men han insåg vem som bestämmer
på söndag ska den börja plockas isär och lokalisera vad som get med sig sen ska ett rebuild kit införskaffas någon som har tips på ett hyggligt kit hittat massa på ebay men vet inte om man vågar lita på dem???
något märke som är bättre än andra?? jag tanker inte använda ford original då det inte kommer palla allt annat som ska göras med bilen