3825
Sök

V70 2.5T misständer(?) vid fullgas

63 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
Min bil (V70 2.5T -04, geartronic-automat, 206000km) går annars fint, men hackar vid fullgasacceleration. När man segdrar och använder vridet runt 3000rpm går den hur bra som helst, men vid t.ex kickdown och omkörning hackar den och tvekar. Jag tycker mig förnimma lite misständningar vid jämn gas också, men det är svårt att veta säkert då automaten tar bort en del fingertoppskänsla.

Har varit inne på en mecaverkstad 2 gånger och  hittar inga felkoder eller spruckna slangar osv.

1 196 Inlägg
3 oktober 2013
Min 850 va likadan, lätt fel, byt tändstift

265 Inlägg
3 oktober 2013
låter de typ trrrrrrrr?
har också samma problem i min. detta har försvunnit mycket nu när jag tankar 98 o helt när jag kör etanol

63 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
Spiike skrev:
Min 850 va likadan, lätt fel, byt tändstift

det är testat!

63 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
MikkoHansen skrev:
låter de typ trrrrrrrr?
har också samma problem i min. detta har försvunnit mycket nu när jag tankar 98 o helt när jag kör etanol

Nja svårt att förklara, Tankar 95. har provat med 98 kände ingen skillnad men kanske behöver köra slut helt på 95 innan jag tankar 98? dum fråga kanske men men:P

Påstängd
1 197 Inlägg
3 oktober 2013
Har samma problem i morsans XC70 2.5T 04a, rycker och har sig när man trampar på lite!
Bytt stift och tändspolar utan någon förbättring, funderar på om det kan vara magnetventilen då bilen inte verkar misstända, utan den rycker bara som om laddet fladdrar eller nåt..

63 Inlägg
3 oktober 2013
Trådstartare
siiimooon skrev:
Har samma problem i morsans XC70 2.5T 04a, rycker och har sig när man trampar på lite!
Bytt stift och tändspolar utan någon förbättring, funderar på om det kan vara magnetventilen då bilen inte verkar misstända, utan den rycker bara som om laddet fladdrar eller nåt..

ja låter liknade som min!

40 Inlägg
4 oktober 2013
låter som din lmm... köp en flaska bromsrengörning ta av batteripolen och plocka sedan ner lmm och gör rent den snåla ej på rengörningen helst hela flaskan! Dit med den igen och på me batterikabeln o prova smile

167 Inlägg
4 oktober 2013
Vet inte om det kan vara samma problem som jag hade på min saab. Men jag hade samma problem och det visade sig vara vevaxelgivaren som var kass.. Rätta mig om jag har fel

63 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
Perran89 skrev:
låter som din lmm... köp en flaska bromsrengörning ta av batteripolen och plocka sedan ner lmm och gör rent den snåla ej på rengörningen helst hela flaskan! Dit med den igen och på me batterikabeln o prova smile

okej får prova det.

265 Inlägg
6 oktober 2013
Jag hade testat att tanka 98 när tanken är helt tom o kört med det ett tio tal mil.
det tar en stund för bilen attadaptera sig sägs det.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
6 oktober 2013
Till viss del kan detta bero på den skitbränsle som säljs nu för tiden. Det är säkert en massa förbilligande tillsatser i bensinen. Men det kan vara nåt annat fel också givetvis.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

63 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Till viss del kan detta bero på den skitbränsle som säljs nu för tiden. Det är säkert en massa förbilligande tillsatser i bensinen. Men det kan vara nåt annat fel också givetvis.

/Benny

ja väldigt skumt är det, Får en känsla att den går bra när den är kall. drar givetvis inte den hårt kall, Men man känner skillnad. kanske ska kolla bränslefiltret? pumpen?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
6 oktober 2013
Volvo855_t5 skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

ja väldigt skumt är det, Får en känsla att den går bra när den är kall. drar givetvis inte den hårt kall, Men man känner skillnad. kanske ska kolla bränslefiltret? pumpen?

Kan nog vara värt att kolla.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Värmlänning!
59 Inlägg
6 oktober 2013
min v70r (1998) hadde exakt samma syptom som din, böt stift och det funkade kanon i 15 minuter, det var vevhusventen som var igensatt så de tryckte in olja å gjorde stiften jääätte sotiga. lätt att kolla om vevhusventen är igensatt genom att lyfta på oljestickan när motorn är igång, ryker det där ur, ja då är de tätt! lycka till

63 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Nodje skrev:
min v70r (1998) hadde exakt samma syptom som din, böt stift och det funkade kanon i 15 minuter, det var vevhusventen som var igensatt så de tryckte in olja å gjorde stiften jääätte sotiga. lätt att kolla om vevhusventen är igensatt genom att lyfta på oljestickan när motorn är igång, ryker det där ur, ja då är de tätt! lycka till

tack ! ska kolla det i morgon.

Sök