2282
Sök

Sluta snusa tråden...

SSS -12
3 217 Inlägg
10 november 2006
_TiNcO_ skrev:
Fuckface skrev:
Hur är det egentligen, hur vänjer man sig vid smaken av snus när den rinner ner i halsen? Har aldrig direkt lärt mig detta... Man kan ju inte gå omkring och spotta jämt och ständigt!

Man spotar ur fanskapet! smile

Sporten är att ha inne en snus länge utan att den börjar rinna. Börjar den rinna brukade jag lägga ur den. Men annars smakar det ju inte så mycket.

Tycker att det börjar rinna i princip så fort den kommer in, stör mig som fan för det river ganska bra i halsen! Man lär sig väl, som sagt... Det finns bara en inne när man ser någon av sina vänner sitta på en, så kan man sakna något, inte annars! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

524 Inlägg
10 november 2006
De e ju bara den där sketna GENERAL som börjar rinna med en gång,, Ser man ju när man köper en ny generaldosa att dom e vattninga som satan,, köp ettan tongue

SSS -12
3 217 Inlägg
10 november 2006
Tycker inte general är god, men ettan är verkligen värre... Det enda som faktiskt varit gott hitintills har varit Göteborgs Rapé! Men General har sin charm, hur gör man för att skiten inte ska rinna så jävligt? Andas in hårt ett par gånger så allt torkar eller?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 Inlägg
10 november 2006
Varför ska man sluta snusa??????

524 Inlägg
10 november 2006
Men,, rapé e ju inte snus... Alla whiteportion går bort, de smakar ju fan,,, Får ju kväljningar å spykänsla av de tongue

10 november 2006
Snusat i ca 2 år.. Försökt sluta x antal ggr. Första gången varade 3 månader sen var det kört...

Kanske försöker någon gång igen, det brukar gå bra om man tränar varje dag wink

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

32 Inlägg
10 november 2006
Snusat ca 3 år, försökte sluta förra vintern, i våras, i somras men har kommit på det att varför sluta med något som e så j... gott??

Det är inte farten som dödar, det är det tvära stoppet.

10 november 2006
Karlsson86 skrev:
Snusat ca 3 år, försökte sluta förra vintern, i våras, i somras men har kommit på det att varför sluta med något som e så j... gott??

Haha det är sant. Finns inget godare efter maten men ibland blir det äckligt sad
När det börjar rinna och lukta skit i käften och sen är det inte trevligt för bruden!

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
10 november 2006
Började röka när jag gick i sexan..hur gammal e man då??12-13 eller nåt sånt va??började snusa nåt år senare.Nu är jag 26.Slutade röka helt tvärt utan någon som helst anledning i januari i år.Det var helt enkelt inte gott längre.Stod ute på lagret på jobbet å kände bara att "nä,det här är min sista cig",sen va det bra med det.Men jag provade nån gång till efter ungefär 3 månader å trodde att jag skulle hosta halsen av mig.Kunde helt enkelt inte röka nå mer utan att hosta i ca 5-10 minuter efter första blosset.Inte för att det störde mig,jag ville ju egentligen inte röka,men man är ju så dum så man måste ju ändå kolla om det går.
Dock lyckade lillbrorsan "lura" mig att ta en cig i augusti under 6 dagars konstant supning.Sen dess har det blivit kanske två paket i månaden i snitt.Men det är ingenting jämfört med innan,då kunde det bli två paket om dagen.Så sett till det så har jag ju slutat röka.Nu blir det mest när jag dricker öl som det blir en cig eller två...alltså tänder jag en nu.Men snusningen kvarstår.Å skål på er!

Stolt far till Freddy 18/12-08

Maskinförare
1 163 Inlägg
10 november 2006
nä fan, nog håller man kvar grov dosan alltid yikes

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

873 Inlägg
10 november 2006
General rinner bara om det är torrt och jävligt, och du är våt i käften.
Har man kylt General väl så rinner det faktiskt inte, eller om man fuktat det.
Det är just när det är torrt och sedan blir vått i din mun som det rinner.

Rapé är det enda snus jag verkligen inte klarar av.
Aromen är verkligen... speciel, den gör mig faktiskt illamående.
Ingen annan snusort gör det.

Och ändå snusar jag nu ett snus som två av mina polare fått spotta ut efter ett par minuter pga att det var för starkt.

Men smaken är ju som baken.
Lite smått hårig då alltså?

Don't get mad, get even.

27 Inlägg
10 november 2006
hoho

454 Inlägg
11 november 2006
ett bra citat : "Det enda jag ångrar med snuset är att jag inte började tidigare" big_smile

Fartglad
336 Inlägg
12 november 2006
Är det inte meningen att snus ska rinna? Låter ju helt vrickat att en snusare säger att det är fel att en snus rinner för mycket.... hmm

Själv har jag snusat i 6 år och det är fortfarande underbart!
Senast redigerat av TobLju (12 november 2006)

Power without Quattro is useless!

lundwall
12 november 2006
Om man nu ska sluta snusa, är det bara att göra. Nikotinbehovet är ute ur kroppen på mindre än tre dygn. Allt annat efter det är fjollerier. men varför sluta snusa? Då var det väl jävla dumt att börja från första början?

873 Inlägg
12 november 2006
Det mesta man gör är väl ganska idiotiskt.

Det kan väl inte bara vara jag?

Don't get mad, get even.

med lem
1 147 Inlägg
12 november 2006
fan råkade köpa göteborg lingon av misstag, trodde jag skulle spy när jag stoppade in en sån, men fan va gott! det smakade såna där gröna äppel! hur goda som helst, långt över min förväntan. sluta snusa ger jag mig inte på fler gånger nu, blir så förbannad o tjurig utan snus så står inte ut me mig själv.
keep on snusing boys

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Bessewisser
556 Inlägg
12 november 2006
Freddeponken skrev:
förstår inte hur man kan ha det där i käften...det luktar illa och ser förbannat kladdigt ut..haha

Lika är det med surströmming tongue Luktar som fan men folk käkar det ändå!

Men för mig (kanske för er också?) så smakar inte snus som det luktar.. och det är klart.. om man tuggar alltså bokstavligen tuggar snus så smakar det skit och lukten är jävligt stark så det riktigt sticker till i näsan om man luktar på en öppnad dosa ettan lös.

men med att det här negativa som finns om snus så blir man riktigt förvånad när man tar en prilla.. Det smakar för satans bra!!

Undrar lite över hur man ska få sin budget att gå ihop nu i samband med skattehöjjningen.. Har juh bara en inkomst på 1050 kr/månaden..

//SkyNard

How low

12 november 2006
TobLju skrev:
Är det inte meningen att snus ska rinna? Låter ju helt vrickat att en snusare säger att det är fel att en snus rinner för mycket.... hmm

Själv har jag snusat i 6 år och det är fortfarande underbart!

Ibland och ibland inte. Blir det att man snusar mycket på en dag så blir det jobbigt till slut när det rinner och man känner smaken hela tiden.

Annat är det om man inte har fått sin snus på en ½ dag... Då är det underbart tongue (tycker jag).

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

268 Inlägg
14 november 2006
kan nog inte sluta snusa, klara hela 12dagar en gång.. va så jääävla bakfull så jag mådde illa som fan, sen så blev jag sugen igen ^^, en halv dag utan å jag blir aggresiv och irriterad å hela köret tongue tror seriöst jag inte kan.. å jag vill inte smile länge leve rapé big_smile

Sök