Antoneng skrev:
Turbo-Fransson skrev:
Antoneng skrev:
sory att det inte blivit nån uppdate på några dar ligger hemma å är förkyld men börjar bli bättre så förhoppnings vis så kanske jag kan göra nån på bilen i morgon eller på söndag
sen en liten fundering jag hade om nån vet om en motor från en 960 passar i en 240?
eller är det mycket jobb för att få en sån motor å passa?
Allting går ju, men varför 960 motorn?
Tycker inte dom är speciellt pigga då jag åker jämt med 945an mot en V90 med 3.0 litaren
Om det är svårt att få de o passa kan jag inte svara på, men hade jag varit du så hade jag lagt ner en motor från en 940 ltt eller turbo
Eller varför inte renovera den motorn som sitter i och slänga på dubbla webrar, extraktorgrenrör, annan kam och 531 topp
tack för svar:) jo va så att jag såg in billig 960 ute på blocket i närheten där jag bor va dock automatlåda på den å hört att det är svårt å hitta en manuell låda som passar till dom:)
har även kollat efter nån annan motor typ b23 med turbo men svårt å hitta komplett för bra pris:/
även funderat på att bara trimma den som sitter i men sett att weberförgasare är ganska dyra
man får se hur det blir
Ja, M90h är lite svår att få tag på
Men vem har sagt att man måste ha webrar? Går ju köra med Dellorto eller kopior på Webrar
Går ju även lägga i en "vanlig" 940 motor om man vill och trimma därefter, givetvis med originalsprutet från 940n.
Timosmotor har mycket kul trim till Volvo, även KG Trimning, KL Racing m.fl
BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92