17 oktober 2013
Trådstartare
Hej !
Det är så att jag och några polare körde Modball 2011 ! Vi blev tagna i en kraftig kontroll i Frankrike, Detta för att en bokstav på reg skylten vart oläsbar.
Fick då 1750€ i böter och vart tvungen att betala dem på plats ! Vilket gjordes !
Tolken som kom sa att detta kommer upp i rätten och om jag ville överklaga skulle jag ordna en advokat eller medverka själv. Eller bara bita i det sura äpplet och acceptera ! Jag körde på nr 2 ! För hon sa att det ej kan bli högre straff.
NU efter 2,5 år så skickas det hem en böter/dom ifrån Frankrike på 1930€ som dem vill jag skall betala så fort som möjligt vilket jag INTE tänker göra.
Mina frågor: Kan jag skita i breven och bara riva dem ? Om jag skiter i att betala kan det öka i värde och bli en jävla massa pengar ? Har dem rätt att kräva mig på mer pengar, dessutom ÄNNU mer än plats bötern på 1750 ? Jag menar då är vi uppe i över 30 000kr i böter !!
Om man skall kontakta någon i Frankrike för att få redan på vad fan som hänt, vem skall man ringa eventuellt maila för att få vettiga svar ?
Tack på förhand !!