3771
Sök

Kan man lägga något i en kontakt för att den inte ska få kontakt med det den sitter på

367 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Tacksam för svar

Forummoderator
26 375 Inlägg
25 oktober 2013
Haha..va?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 127 Inlägg
25 oktober 2013
Vill du ha 2 kontaktstycken sitta ihop men inte leda någon ström?
En kontakt utan kontakt med den andra kontakten?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

367 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Exakt lite svårt att förklara det bara

367 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Eller ska jag ta en trasig abs sensor och bryta av stiften i den och sen läcka i lim så att det inte finns en chans att den kan få kontakt men ändå ser rätt ut

Forummoderator
26 375 Inlägg
25 oktober 2013
Expert skrev:
Eller ska jag ta en trasig abs sensor och bryta av stiften i den och sen läcka i lim så att det inte finns en chans att den kan få kontakt men ändå ser rätt ut

Varför i hela friden ska du göra det för?
Blir där ingen kontakt så lär ju systemet känna av detta, och sätta en felkod på det.

Forummoderator
18 097 Inlägg
25 oktober 2013
Vad är detta? Dra isär skiten så får de ingen kontakt... eller vad är du ute efter...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

264 Inlägg
25 oktober 2013
vecka kablarna så kommer inte strömmen igenom! big_smile

367 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Det är så att det är något som skickar fel ström till abs styrenheten så den ger felkoder för allting och bilen bromsar sig själv och låter och jävlas men tar man ut främre kontakterna så funkar allt som det ska har bytt styrenheten och båda kontakterna fram och bak så nu orkar jag inte hålla på mer

Forummoderator
26 375 Inlägg
25 oktober 2013
Expert skrev:
Det är så att det är något som skickar fel ström till abs styrenheten så den ger felkoder för allting och bilen bromsar sig själv och låter och jävlas men tar man ut främre kontakterna så funkar allt som det ska har bytt styrenheten och båda kontakterna fram och bak så nu orkar jag inte hålla på mer

Var du säker på att styrenheten du bytte till verkligen var frisk?
En annan klassiker är att kontakterna från kablaget in till styrboxen brukar glappa.

367 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Har bytt abs boxen 2 gånger samma sak har bytt abs kransarna bak och fram

Självlärd
3 083 Inlägg
25 oktober 2013
Lägg aluminiumfolie emellan!!!!

Annars kan du alltid byta bil

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

367 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Ja hittar på något imorgon

367 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Eller är det någon som kan lista ut vad det e om man kör så börjar det låta från abs sensorerna fram då får man nudda broms pedalen så slutar det i 4 sekunder och så börjar det igen drar man ut vänster framhjulsgivare slutar det men det är inte givaren eller abs kransen eller boxen

177 Inlägg
25 oktober 2013
Vad är det för bil det gäller? Är båda givarna fram bytta? Sitter det rätt givare på rätt sida? Vissa bilar har givare som är Höger eller Vänster specifika och blir skitskumma fel om de sitter på fel sida.

367 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Det är en volvo 855 gle 1993 det är samma givare på båda sidor och båda är bytta den gör typ som om det vore halt och den inte ska tvärnita typ som om den har antispinn men det har den inte för trycker man på bromsen när det låter så så trycker den i mot

Sök