Då behöver manen handsfree.

krakus
26 november 2013 · 360 Inlägg

Det är inte lönt att chansa fom 1 dec.

Vad rekommenderar ni för HF?

PWA
26 november 2013 · 56 Inlägg

Jag har ett bluetooth headset. Det funkar väl.

Kia Ceed Sw (2014)
Janneutanb
26 november 2013 · 7 272 Inlägg

Varken jag eller några av mina lastbilskollegor har hittat ett bättre än plantronics.

TBergsten
26 november 2013 · 996 Inlägg

Brains skrev:
Varken jag eller några av mina lastbilskollegor har hittat ett bättre än plantronics.

Länk? smile

Janneutanb
26 november 2013 · 7 272 Inlägg

http://www.isicom.se/telefoner_serie.as … p;active=1

Jag själv använder en äldre modell, Voyager plus, men jag känner folk med alla modeller efter den och ingen säger att dom har blivit sämre.

Sjukt grym på att reducera bakgrundsljud. Dvs du kan stå brevid en väldigt högljudd bil och personen du pratar med vet inte ens om det.

Maso
26 november 2013 · 45 Inlägg

Brains skrev:
Varken jag eller några av mina lastbilskollegor har hittat ett bättre än plantronics.

Haft plantronics i nu ca 5år. Är super nöjd, bästa BT handsfree enligt mig är Plantronics 975 Discovery.

Lätt, smidig, dubbla mic som stör ut oljud, laddväska, snygg, bra pris, grym ljudkvalitet, kan fortsätta hur länge som helst.
Min senaste har ja haft i 3år utan att krångla alls. I mitt senaste jobb talade ja i tele lätt 5timmar om dan.

Maso
26 november 2013 · 45 Inlägg

TBergsten skrev:

Brains skrev:
Varken jag eller några av mina lastbilskollegor har hittat ett bättre än plantronics.

Länk? smile

googla PLANTRONICS, kan köpa hos dom flesta teknikbutiker, ja köpte min första på MEDIAMARKT. Den andre hos DLS i Göteborg.

Presidento Of World
26 november 2013 · 3 332 Inlägg

Har jag missat någon ny lag med tanke på "inte lönt att chansa efter 1dec?"

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Maso
26 november 2013 · 45 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Har jag missat någon ny lag med tanke på "inte lönt att chansa efter 1dec?"

Japp, ny lag som säger att man inte ska få sms, samtala i tele under färd såvida man inte brukar handsfree/blåtand, you name it.

xeno95
26 november 2013 · 735 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Har jag missat någon ny lag med tanke på "inte lönt att chansa efter 1dec?"

Håller med, inte hört något om detta..

http://www.expressen.se/kvp/trafikpolis … sms-lagen/
Men verkar stämma

Volvo S70 "Greyline" (1999)
thelaughingmadman
26 november 2013 · 711 Inlägg

Jag är väldigt nöjd med min Jawbone Era.

Och för övrigt är det inte olagligt att prata i telefon eller sms:a i bilen efter 1 december. Men man kan få böter i samband med en olycka om man pratat i telefon eller sms:at på ett trafikfarligt sätt.

Senast redigerat av thelaughingmadman (26 november 2013)

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
gravityone Fixare
26 november 2013 · 321 Inlägg

thelaughingmadman skrev:
Jag är väldigt nöjd med min Jawbone Era.

Och för övrigt är det inte olagligt att prata i telefon eller sms:a i bilen efter 1 december. Men man kan få böter i samband med en olycka om man pratat i telefon eller sms:at på ett trafikfarligt sätt.

Stämmer bra fortfarande lagligt att både prata,sms:a, surfa you name it så länge det sker på ett "trafiksäkert sätt" dock kommer dom nu antagligen se hårdare på det vid utredning om olyckor. Dock som parentes kan tilläggas att det redan tidigare funnits risk att att dömas på samma sätt som enligt den "nya" lagen som egentligen endast är ett tillägg men tidigare föll detta under vårdslöshet i trafik.

Lone Star Garage
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
krakus
26 november 2013 · 360 Inlägg

Jag tänker inte chansa några tusenlappar i böter eller stämning. Köper hf och de kan kyssa mig i ...

Mr_Nicce
26 november 2013 · 143 Inlägg

Brains skrev:
http://www.isicom.se/telefoner_serie.asp?serieID=20&tab=Voyager%20Legend&active=1
Sjukt grym på att reducera bakgrundsljud. Dvs du kan stå brevid en väldigt högljudd bil och personen du pratar med vet inte ens om det.

Andvänder "legend" versionen och är väl inge större skillnader från den innan vad jag vet. Röst styrning på "svara samtal eller ignorera det." 7h standby som räcker jäkligt länge.

uppdatera firmware så du får senaste finns på nätet (deras hemsida)
mongo laddare dock för du kan inte ladda med mikrousb sladd alls utan måste ha deras magnetiska.

överlag ett soft BHS värt dom kronorna det kostar. (885 för mej)

patrikke
26 november 2013 · 1 749 Inlägg

Handsfree följer väl med i stort sett alla lurar när man köper en?
Fast oftast inte med blåtand utan med sladd.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Rquired Allmänt envis
26 november 2013 · 12 512 Inlägg

Det finns garanterat olika åsikter men jag har haft ett par HF av den sorten som förts på tal och jag tycker inte att det är en bekväm lösning utan det blir bara en belastning som man skall bära med sig och hålla reda på, hålla laddad, ta av och på örat när det ringer eller sitta med en obekväm klump på örat hela dagen och till sist vara försiktig med så den lilla bräckliga apparaten inte går sönder. Jag glömde aldrig min HF, den var aldrig urladdad när jag behövde den och jag har aldrig haft sönder någon det är inte min poäng utan jag gillade bara inte att ha ännu en sak att behöva tänka på.

Jag vet att det finns många som tycker att man inte känner av när den sitter på örat men jag tycker inte den är bekväm, dessutom finns det en del som tyder på att strålning är något som påverkar oss negativt. Jag är personligen inte helt övertygad om att det påverkar i en sådan omfattning att det är relevant men tar det säkra före det osäkra och det räcker med samtalen i sig, men att ha en BT-radio som strålar mot huvudet även när man inte pratar i telefon känns onödigt.

Jag rekommenderar istället en fast anläggning som du monterar i bilen för det blir smidigare att hantera och den sitter alltid där den behövs, och ja jag vet att både en fast anläggning och en telefon sänder ut strålning de med men det viktiga i sammanhanget är hur snabbt styrkan avtar med avståndet och redan femtio centimeter gör en stor skillnad i det här sammanhanget. Obs styrka är inte samma sak som räckvidd men som ett exempel kan vi ta en kraftledning, på bara femtio meters avstånd är styrkan en tusendel av vad den är om du mäter direkt vid ledningen.

Jag hade föredragit en fast monterad anläggning oberoende av strålningen men att kunna ha apparaterna på avstånd är ett litet plus utöver det.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
gravityone Fixare
26 november 2013 · 321 Inlägg

krakus skrev:
Jag tänker inte chansa några tusenlappar i böter eller stämning. Köper hf och de kan kyssa mig i ...

Nä jag personligen ser bara positivt på användandet av hf och har själv använt det i åratal. Om jag utgår från mig själv känner jag att man tappar mer koncentration när man håller en lur i handen än pratar i hf.

Alla är olika men jag tycker att min PLANTRONICS Voyager Pro Legend är fantastisk smidig att alltid ha på sig och jag använder det ändå 13-14 timmar per dag och pratar i regel 5-8 timmar om dagen.

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Muttley
26 november 2013 ·

Den här nya "lagen" är så löjligt formulerad att inte ens polisen vet hur man ska tyda den smile.   

Hur skall de bötfällas? De verkar med otroligt luddigt.   

För så länge du kan framföra ett fordon med uppmärksamheten på resten av trafiken. Ja vi är vissa som klarar av det trots vi är av manliga könet.   Så sitter man riktigt säkert. Men tyder en polis på att man inte har uppmärksamheten trots man framför fordonet på ett korrekt vis så blir man feldömd.

Aja, får väl se om man ordnar någon handsfree denna gång.

Glesmark
26 november 2013 · 1 938 Inlägg

Såndär handsfree e väl smidig, men fy f*n va dumt det ser ut när folk springer runt med den mojjängen i örat hela dagarna när dom inte använder den.
Folk sitter på lunchrestauranger med den i örat, sitter å dricker kaffe me den i örat, springer runt i skogen å joggar me den i örat.
Tillfällen då man inte ens vill prata telefon, iaf jag tycker de osocialt att sitta å snacka telefon när man lunchar med någon, fikar eller träffar på nån etc.

Mack Forum- och sitemoderator
27 november 2013 · 26 173 Inlägg

Glesmark skrev:
Såndär handsfree e väl smidig, men fy f*n va dumt det ser ut när folk springer runt med den mojjängen i örat hela dagarna när dom inte använder den.
Folk sitter på lunchrestauranger med den i örat, sitter å dricker kaffe me den i örat, springer runt i skogen å joggar me den i örat.
Tillfällen då man inte ens vill prata telefon, iaf jag tycker de osocialt att sitta å snacka telefon när man lunchar med någon, fikar eller träffar på nån etc.

Personligen stör jag mig mer på folk med kepsar och mössar på inomhus..men det är jag det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang