DKn: Vägen är en helt vanlig svensk väg, nämligen vägen ut mot Muskö, delen som börjar ut mot "Muskö-landet" strax efter att man svängt av stora vägen (73:an) mot Nynsäshamn.
QuattroMartin: Fel. Jag har inga hjälpfjädrar. Fjärdrarna har full "fri" längd, dvs de är/var inte komprimerade alls när jag monterade dit coiloversen. Bilens tyngd komprimerar fjädern uppskattningsvis 2-4 cm fram, mer bak. Så din teori är felaktigt, för fjädern hade INTE komprimerats mer om jag sänkt den mer, tyngden på de är densamma, utfjädringsvägen skulle alltså fortfarande vara lika kort.
Erick: D2 är bra grejer, om man beaktar priset. Är priset "not an issue" kan man kolla på bättre/värre grejer, tex Bilstein, HR, KW osv med en prislapp på mellan 10-20" i regel, dock så har dessa ofta en sniklösning på höjdjusteringen, dvs samma lösning som TA, man flyttar fjädertallrikens position. Öhlins är oxå ett alternativ, men då pratar vi en helt annan prisklass. D2 mfl är mer än tillräckligt bra grejer för de allra flesta, speciellt om man köper deras värsta kit (runt 20") men då är de inte helt billiga längre, men man får fortfarande mycket för pengarna.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure