3017
Sök

Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer

293 541 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2015
257 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
ElTacoNacho skrev:
Hittills på din lista finns det inget som gör att den sticker ut, allt de du har på din lista ser man på var och varannan 7/940 på bilträffar. Och de stuket du är påväg mot är helt klart tyskstuk.

Jdm... Nej din bil är inte Jdm, kommer inte bli jdm. Inte ens om du försöker. Face it, har du inte råd med annat än breddade plåtfälgar, så lär du inte heller har råd med jdm fälgar heller som volk, advan, works, ssr mm...

Har inget emot att du försöker få den mot stance hållet, men håll jdm utanför wink

Och Jo, en japsdämpare är inte "jdm" bara för den sitter på japsbilar för det mesta. Den ska va tillverkad av ett japanskt företag med.

Här har du bra förklaring smile http://www.clubjdm.se/vad-ar-jdm/

svårt att se nåt som sticker ut än när jag har precis börjat med det hela så kanske nåt att tänka på, och om det lite tyskstuk i det hela? detta blir ett annat bygge för som du säger själv det kan inte bli bara jdm för det finns inte delar till det om vi nu pratar volvo... har jag någonstans skrivit att min bil som är tillverkad i sverige är JDM då?!?!
du ska nog inte oroa dig med vad jag har och inte har råd med, bara för att det är planerat att sätta på ett par breddade plåtfälgar för tillfället så betyder det inte att det är som fälgar som kommer sitta på för evigt!

det är la jag som bestämmer vad jag bygger min bil till, och det blir inte en bil som blir helt och hållet JDM det har jag inte sagt men att få den åt det hållet, att se ut som JDM stukade japanska bilar är vad jag vill..

kanske min japsdämpare är tillverkad i japan jag förstår inte varför du ska bara påstå saker du inte vet? har du problem med mitt bygge så spara det för dig själv?

tack du men jag vet nog tillräckligt om vad JDM är för något smile

486 Inlägg
2 januari 2014
Cappy skrev:
ElTacoNacho skrev:
Hittills på din lista finns det inget som gör att den sticker ut, allt de du har på din lista ser man på var och varannan 7/940 på bilträffar. Och de stuket du är påväg mot är helt klart tyskstuk.

Jdm... Nej din bil är inte Jdm, kommer inte bli jdm. Inte ens om du försöker. Face it, har du inte råd med annat än breddade plåtfälgar, så lär du inte heller har råd med jdm fälgar heller som volk, advan, works, ssr mm...

Har inget emot att du försöker få den mot stance hållet, men håll jdm utanför wink

Och Jo, en japsdämpare är inte "jdm" bara för den sitter på japsbilar för det mesta. Den ska va tillverkad av ett japanskt företag med.

svårt att se nåt som sticker ut än när jag har precis börjat med det hela så kanske nåt att tänka på, och om det lite tyskstuk i det hela? detta blir ett annat bygge för som du säger själv det kan inte bli bara jdm för det finns inte delar till det om vi nu pratar volvo... har jag någonstans skrivit att min bil som är tillverkad i sverige är JDM då?!?!
du ska nog inte oroa dig med vad jag har och inte har råd med, bara för att det är planerat att sätta på ett par breddade plåtfälgar för tillfället så betyder det inte att det är som fälgar som kommer sitta på för evigt!

det är la jag som bestämmer vad jag bygger min bil till, och det blir inte en bil som blir helt och hållet JDM det har jag inte sagt men att få den åt det hållet, att se ut som JDM stukade japanska bilar är vad jag vill..

kanske min japsdämpare är tillverkad i japan jag förstår inte varför du ska bara påstå saker du inte vet? har du problem med mitt bygge så spara det för dig själv?

Ser på din bil eller inte, ser ju vad du har skrivit för planer på den, döh.

Ang dina fälgar så har du i din beskrivning på bilen att du ska ha dotz roadster eller mk18 fälgar. De är klassiskt svenskstuk...

Nej din japsdämpare är inte Japanese domestic market, visa gärna den japanska företagsloggan. Annars är de bara vanlig "noname" piece of shiet.

Du som vet mycket väl vad jdm är: Förklara vad det är.

Checka in polarens gamla Honda prelude bb6, är den "jdm stukad" enligt dig? http://www.garaget.org/?car=281399

257 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
ElTacoNacho skrev:
Cappy skrev:
ElTacoNacho skrev:

Ser på din bil eller inte, ser ju vad du har skrivit för planer på den, döh.

Ang dina fälgar så har du i din beskrivning på bilen att du ska ha dotz roadster eller mk18 fälgar. De är klassiskt svenskstuk...

Nej din japsdämpare är inte Japanese domestic market, visa gärna den japanska företagsloggan. Annars är de bara vanlig "noname" piece of shiet.

Du som vet mycket väl vad jdm är: Förklara vad det är.

Checka in polarens gamla Honda prelude bb6, är den "jdm stukad" enligt dig? http://www.garaget.org/?car=281399

wow cooling, varför läser du bara inte vad jag skrev sist? har du problem spara det för dig själv, jag skiter fullständigt i vafan du tycker om bygget om det är eller blir jdm eller stance om vilka fälgar jag ska ha och vart nånstans i världen japsdämparen som sitter på bilen kommer ifrån okej? spara hatsnacket för dig själv, TACK smile

486 Inlägg
2 januari 2014
Det är inget hatsnack.  Bara säger som de är.

OEM <3
6 957 Inlägg
2 januari 2014
Lite inspiration

http://img691.imageshack.us/img691/8231/sddsa.png

http://25.media.tumblr.com/3417fd7da440e758b3f39f15fbd73f3c/tumblr_mldjak8sj51qgosc4o1_1280.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/4189/69771142571903743574b.jpg

Ge fan i stickerbombningen, det är sjukt ute och borde förbjudas, visst en sticker eller två men USCH för dessa färdiga ark som finns att köpa på löpmeter..

Ett par 17" corvettehjul kan bli smutt mot din färg om man gnuggar upp dom lite (se den vita ovan)

Om du vet grundregeln med Stance så kan det bli ballt, fler stukade sossecontainrar är kul.
Senast redigerat av Bjork (2 januari 2014)

OEM <3

486 Inlägg
2 januari 2014
Bjork skrev:
Lite inspiration

http://25.media.tumblr.com/3417fd7da440 … 1_1280.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/4189 … 43574b.jpg

Ge fan i stickerbombningen, det är sjukt ute och borde förbjudas, visst en sticker eller två men USCH för dessa färdiga ark som finns att köpa på löpmeter..

Ett par 17" corvettehjul kan bli smutt mot din färg om man gnuggar upp dom lite (se den vita ovan)

Om du vet grundregeln med Stance så kan det bli ballt, fler stukade sossecontainrar är kul.

940in i mitten såg ganska bra gjord ut smile

257 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Bjork skrev:
Lite inspiration

http://25.media.tumblr.com/3417fd7da440 … 1_1280.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/4189 … 43574b.jpg

feta bilder, tackar smile hade varit nice att få på en 960 bakvagn så man kan få en fin camber(som 940 i mitten) på bilen så definitivt nåt att försöka fixa.. corvettefälgar på 740in ser grymtsnygga ut, hade varit nåt att få på såna ju smile och ang stickerbomben,  personligen tycker jag om det men jag kanske ångrar mig när det väl kommer fram till saken...

1 830 Inlägg
3 januari 2014
Vafasen, är gummit inte ända ut på bakdäcken på 940'n? tongue

Kör på stickers men då ska det bara vara en sak som "bombas", en liten del och inte en hel bil.
Men jag tycker att stickers hör mer till tyskstuk, låg bil breda fälgar, stretch däck o massa stickers överallt typ.

Hade jag vart du så hade jag sänkt bilen mer och fixa camber (det är väl rätt för har för mig det fanns ytterligare en eller två vinklar).

Då får du den mer i "rätt spår" för då kanske folk börjar "aah men detta är påväg att bli en jdm/tyskstuk" eller något åt det hållet smile

Men fixar du det innan de andra så kommer du nog slippa tjaffs etc smile
Men utöver det så ska du forsätta med ditt race för det verkar som du får fart på denna bil rätt som det är smile

257 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Vafasen, är gummit inte ända ut på bakdäcken på 940'n? tongue

Kör på stickers men då ska det bara vara en sak som "bombas", en liten del och inte en hel bil.
Men jag tycker att stickers hör mer till tyskstuk, låg bil breda fälgar, stretch däck o massa stickers överallt typ.

Hade jag vart du så hade jag sänkt bilen mer och fixa camber (det är väl rätt för har för mig det fanns ytterligare en eller två vinklar).

Då får du den mer i "rätt spår" för då kanske folk börjar "aah men detta är påväg att bli en jdm/tyskstuk" eller något åt det hållet smile

Men fixar du det innan de andra så kommer du nog slippa tjaffs etc smile
Men utöver det så ska du forsätta med ditt race för det verkar som du får fart på denna bil rätt som det är smile

haha nee den sitter på spåret längre in på fälgen wink

som sagt det är bara en av framskärmarna som ska få på sig stickerbomb om nåt.. även om det hör mest till tyskstuk så är det grymt snyggt så df vill jag ha på det på 940in smile

haha det ska bli, behöver du inte oroa dig för, kanske inte blir camber på direkt då det är ganska mycket som ska fixas, men jag letar redan 960 på blocket som jag kan ta bakvagnen från då blir det camber på skiten smile haha finns tom mer än 2vinklar wink

bryr mig inte så mycket om vad alla haters tror å säger just nu, har ju precis satt igång med bygget och inte kommit så långt när det gäller stuket då jag håller på med maskinella sidan än men stunkandet börjar sakta nu och kommer nog i stort sätt hoppa på det ordentligt efter "vintern" wink
Senast redigerat av Cappy (3 januari 2014)

257 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
fått i laddtrycksmätaren i colaburken och colaburken på instrumentbrädan smile https://www1.garaget.org/archive/160/159280/337195/337195-3292843.jpg

sört räjsing
76 Inlägg
3 januari 2014
camber ä fränt , enkelt fixat fram borra nya hål i fjäderbens tornet flytta fjäderbenen inåt bara i dem nya hålen, blir as väl sliter däck men det är förbrukningsvara wink

745 räjsing

1 830 Inlägg
3 januari 2014
Cappy skrev:
fått i laddtrycksmätaren i colaburken och colaburken på instrumentbrädan smile http://www1.garaget.org/archive/160/159280/337195/337195-3292843.jpg

haha frän! gjorde du den själv eller köpte du ett "cola skal" big_smile

2 788 Inlägg
3 januari 2014
Helt klart spännande tråd, förstod redan av rubriken att döma att det skulle bli en del diskussioner tongue

Vettigaste inlägget hittills har nog Bjork skrivit, bra med lite inspiration och ingen värdelös nerklankning, döm inte killen innan han ens börjat...

Några tips är att du kan direkt skippa breddade plåtfälgar/mk18 osv om du vill vara unik med en 940...spara pengar som fan och satsa dem på riktiga fälgar istället, sök på vilket bilmärke som på Google och lägg till stance efteråt, så ser du att fälgar och sänkning/fitment gör 90% av bilens utseende smile Kanske inte just BBS RS och liknande som är ganska vanligt, det finns väldigt mkt kul fälgar smile Råder dig att INTE köpa några nyare stance fälgar med fakesplit osv, satsa då hellre samma summa pengar på ett par begagnade, riktiga old school-fälgar som har några år på nacken istället wink Har nog tex. sett enbart en Volvo med work meisters tex och det var grymt big_smile

Lycka till smile

1 830 Inlägg
3 januari 2014
_Fredrik skrev:
Helt klart spännande tråd, förstod redan av rubriken att döma att det skulle bli en del diskussioner tongue

Vettigaste inlägget hittills har nog Bjork skrivit, bra med lite inspiration och ingen värdelös nerklankning, döm inte killen innan han ens börjat...

Några tips är att du kan direkt skippa breddade plåtfälgar/mk18 osv om du vill vara unik med en 940...spara pengar som fan och satsa dem på riktiga fälgar istället, sök på vilket bilmärke som på Google och lägg till stance efteråt, så ser du att fälgar och sänkning/fitment gör 90% av bilens utseende smile Kanske inte just BBS RS och liknande som är ganska vanligt, det finns väldigt mkt kul fälgar smile Råder dig att INTE köpa några nyare stance fälgar med fakesplit osv, satsa då hellre samma summa pengar på ett par begagnade, riktiga old school-fälgar som har några år på nacken istället wink Har nog tex. sett enbart en Volvo med work meisters tex och det var grymt big_smile

Lycka till smile

Tack du ! sökte efter namnet på dem fälgarna ! big_smile

257 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
R_745 skrev:
camber ä fränt , enkelt fixat fram borra nya hål i fjäderbens tornet flytta fjäderbenen inåt bara i dem nya hålen, blir as väl sliter däck men det är förbrukningsvara wink

ujah att det är! Tack för tipset, kan kanske göra något av det smile kan tänka mig att det inte blir någon jätte camber men men bättre det än inget tongue
Senast redigerat av Cappy (4 januari 2014)

257 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Cappy skrev:
fått i laddtrycksmätaren i colaburken och colaburken på instrumentbrädan smile http://www1.garaget.org/archive/160/159280/337195/337195-3292843.jpg

haha frän! gjorde du den själv eller köpte du ett "cola skal" big_smile

tack du smile haha nejdå det är en vanlig colaburk wink

257 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
_Fredrik skrev:

Lycka till smile

haha tackar, jaa visst det har varit en jävla tjat om det hela men vissa kan inte bara låta bli ju wink

alltid trevligt med lite inspiration! precis smile

grejen är såhär, jag har fått ett par 16" plåtfälgar gratis så tänkte varför inte lägga 1000kr på att centrumvända dom och sen måla i någon rolig färg och ha på än så längre tills jag hittar ett par stancefälgar som passar på 940in och inte kostar några enorma pengar, mk18 hade jag tanken att köpa pga att dom har en jävligt go fälgkant/läpp vilket är skit snyggt men själva fälgar i sig är inte några stancefälgar ju det är klart.. jodå det är klart att det är så, därför vill jag hitta ett par stancefälgar som verkligen gör sig fina på bilen, men då är frågan vart hittar man beg. stancefälgar till volvo, blocket har ju inte mkt av dessa alls om det ens finns några...

tackar, ska göra mitt bästa smile

376 Inlägg
4 januari 2014
colan va ju en rätt bra ide :p

sört räjsing
76 Inlägg
4 januari 2014
Cappy skrev:
R_745 skrev:

ujah att det är! Tack för tipset, kan kanske göra något av det smile kan tänka mig att det inte blir någon jätte camber men men bättre det än inget tongue

beror på hur du borrar hålen wink men sliter däck som sagt cool

745 räjsing

24 Inlägg
4 januari 2014
finns ju spacers som omvandlar bult centrumet från 5/108 till te.x 5/120, ett tips! men kostar det med!

Sök