3872
Sök

Gälar i huven vs regn?

71 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
Hej, har en fundering.
Om man har en motorhuv med luftintag över batteri och mjukvarukåpan, hur funkar det med regn?
Under färd så lär det nog förbrännas ganska direkt, men säg att man står parkerad och det regnar,
då det kommer regna in på dessa delar. Bör man avleda vattnet till marken på något sätt, eller är det ofarligt att låta det komma in lite vatten? Reflektioner tas tacksamt emot.

Mvh Niklas

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 februari 2014
NiklasM skrev:
Hej, har en fundering.
Om man har en motorhuv med luftintag över batteri och mjukvarukåpan, hur funkar det med regn?
Under färd så lär det nog förbrännas ganska direkt, men säg att man står parkerad och det regnar,
då det kommer regna in på dessa delar. Bör man avleda vattnet till marken på något sätt, eller är det ofarligt att låta det komma in lite vatten? Reflektioner tas tacksamt emot.

Mvh Niklas

Vatten och el är aldrig en bra kombo. Men det beror ju på hur man definiera lite regn. Motorutrymmet är ju inte helt tillslutet från början och en motortvätt har väl ingen motor tagit någon större skada av. Men som sagt är det inte bra

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

349 Inlägg
5 februari 2014
Varför har du luftintag över batteri och mjukvarukåpan?   
Batteriet tvekar jag på att det är någon fara men mjukvarukåpan skulle jag passa mig för!

Streetracer
80 Inlägg
5 februari 2014
Det var aldrig nagra problem for mig med galade huven..Det stod ute hela somrar..nu satt batteriet i skuffen men jag hade luftfiltret under den ena galen.blev lite blott ibland men det var inga problem.mvh Stefan.
http://www.garaget.org/?car=199001&image=1860442
Senast redigerat av Skagersten (5 februari 2014)

71 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
DiwraZ: Tack, instämmer! Nja, spöregn för att va på säkra sidan? För det händer ju om man säger..
Har hört både det ena och andra om motortvätt så det beror nog på vem man frågar.

cewee: För att jag köpte den så.

Skagersten: Låter fint, ska fixa nån mindre lösning, men det var iaf fint att höra.
Ha det kul på semestern!

/Niklas

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
5 februari 2014
Jag har inte några problem med mina gälar på min grand cherokee och regn/snö, men sen fegar jag lite och har droppskydd under dom för att slippa det värsta.
Senast redigerat av Pierre_r (5 februari 2014)

Sök