Tja! Tänkte byta fjäderben samt styrled/spindelleder. Då jag inte gjort detta tidigare är alla tips och trix varmt välkomna ! På det "nya" Fjäderbenet sitter allting på, kan man använda det gamla oket för att slippa hålla på med bromsslangar osv? Har en bild på Rubbet i mitt Fotoalbum
Bultarna till de nedre länkarmarna ska dras åt när bilen står på hjulen för att inte gummibussningen ska hamna i fel läge, i övrigt är det ju bara de 3 bultarna från motorrummet som ska loss samt styrleden. Bromsoken flyttar du över.
Okej, kan inte du ta en titt i mitt album på fjäderbenet för det är det som ska på.. tror du jag grejar det på 3h? Är inte helt puckar för övrigt när det gäller meckandet
Okej, kan inte du ta en titt i mitt album på fjäderbenet för det är det som ska på.. tror du jag grejar det på 3h? Är inte helt puckar för övrigt när det gäller meckandet
Om det inte är för mycket fastrostade bultar så borde du göra det på 3 timmar, ska du byta några övre länkarmar samtidigt kan det behövas mera tid, yttre bulten kan sitta duktigt. Skaffa nya centrumbultar till drivknutarna, det är sträckbult.