Tar och lägger in en liten projekttråd om volvon här oxå!
Köpte bilen av en polare för ett par år sedan, då satt det en vild b20 med 4-pet i.
Bilen var rätt fri från rost men ful som stryk.
Vi rev ner bilen lite snabbt, lagade den lilla rost som fanns och lackade om den.
Dit med nyare kofångare, en sänkningsats och 17" så såg den helt okey ut sen
Före/efter
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/IMG_0032.jpg]()
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/IMG_0029.jpg]()
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P1010962.jpg]()
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/volvo.jpg]()
Bilen har fått varit med om några motorer genom åren.
B20in åkte ut rätt fort och dit hittade en annan volvorova.
Va inget superseriöst, men allt funkade fint och den gick helt okey.
*B5234t3
*3" avgas hela vägen med en dämpare
*3" spjällhus
*3" tryckrör
*600x300x76mm intercooler
*Öppet luftfilter
*wallbro 255l/h
*Directfire system med 5 separata spolar
*Getrag 260 låda med omsvetsat svep
*Huvudkopplingscylinder ifrån 940 och slav ifrån e30
*6 pucks 240mm sinter lamell
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P9250017.jpg]()
Men den motorn satt inte i länge.. den såldes och en sexa inhandlades.
passade på att göra fint i pannrummet medans motorn var ur.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P1010002.jpg]()
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P1010004.jpg]()
Och där satt M50in på plats! bilen reggades med standard m50.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/84.jpg]()
Körde 15 mil sen slet jag ut motorn igen.
Renoverade motorn och Byggde turbo.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/7.jpg]()
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/032.jpg]()
Vart 420whp / 520nm
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/027.jpg]()
Spec på M50in
*M50B25 iv
*Renoverad med lager,packningar,ringar osv
*Vanoskolvar
*Dubbla insugskammar
*Arp till toppen
*Cooperring
*Holset hx40 avgashus 18
*60mm wg
*Hemmagjort pulssplitgrenrör av 42mm rör, 60mm wastegate utag.
*3" avgas med 2 dämpare
*3" tryckrör
*50mm tialdump
*Alu ic
*Link g4 atom
*Innovate Lc-1
*Audi cop 115r spolar
*Magnetventil/laddtrycksstyrning
*875cc spridare
*Bosch 044
*Alurör 1/2" under bilen
*stålomspunnen ptfe-slang
*An8/jic kopplingar
*e85
*Zf-låda
*Plant m30 svänghjul
*Sachs 765 tryckplatta
*4-Pucks lamell ofjädrad
Körde med motorn ett tag och sen plockades den ur och byttes mot en m60b40 Turbomotor.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/2011-12-03_12-00-44_699.jpg]()
Spec på motor/drivlina
*M60b40
*60mm WG
*75mm svart ppf dump
*hx55 med 72 in och 82 ut med billet impeller
*bmc 125mm luftfilter
*3" intercooler
*3" tryckrör
*3.5" avgas med 2 dämpare
*Ombyggt oljetråg och pump
*ombyggd oljematning till filter med stålomspunna slangar och filterflyttare
*Vipec V44 (Nya)
*Audi cop 115r spolar
*Magnetventil/laddtrycksstyrning
*Innovate mt-x
*1680cc spridare
*Bosch 044 x 2
*Nuke soppafilter
*Alurör 1/2" under bilen
*stålomspunnen ptfe-slang
*An8/jic kopplingar
*e85
*Fuelcell
*Zf-låda
*svänghjul mod special
*Sachs 765 tryckplatta
*4-Pucks lamell ofjädrad
Efter en jäkla massa pysslande och trixande så satt även den på plats!
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/C360_2012-08-01-23-32-45.jpg]()
Kraft finns
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/152092-2848656_zps42a2be88.jpg]()
Byggde egna coils
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/DSC_0203_zps8612072c.jpg]()
Rensade inredningen, i med en bur, målade allt svart.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/DSC_0226_zpsee403835.jpg]()
Kontoret
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/2013-12-07164127_zps4fbe4885.jpg]()
Tog och navvände ett gäng med 17" plåtisar.. satt som en smäck
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/DSC_0042_zps1cb7eb96.jpg]()
Körde hela sommarn utan problem.. gick åt endel däck.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/2013-08-31144430_zps12fd67ca.jpg]()
Kommer mera, Har kommit en bit till med bilen men nu finns det en snabb genomgång från start iallafall:)
Köpte bilen av en polare för ett par år sedan, då satt det en vild b20 med 4-pet i.
Bilen var rätt fri från rost men ful som stryk.
Vi rev ner bilen lite snabbt, lagade den lilla rost som fanns och lackade om den.
Dit med nyare kofångare, en sänkningsats och 17" så såg den helt okey ut sen
Före/efter
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/IMG_0032.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/IMG_0032.jpg)
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/IMG_0029.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/IMG_0029.jpg)
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P1010962.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P1010962.jpg)
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/volvo.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/volvo.jpg)
Bilen har fått varit med om några motorer genom åren.
B20in åkte ut rätt fort och dit hittade en annan volvorova.
Va inget superseriöst, men allt funkade fint och den gick helt okey.
*B5234t3
*3" avgas hela vägen med en dämpare
*3" spjällhus
*3" tryckrör
*600x300x76mm intercooler
*Öppet luftfilter
*wallbro 255l/h
*Directfire system med 5 separata spolar
*Getrag 260 låda med omsvetsat svep
*Huvudkopplingscylinder ifrån 940 och slav ifrån e30
*6 pucks 240mm sinter lamell
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P9250017.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P9250017.jpg)
Men den motorn satt inte i länge.. den såldes och en sexa inhandlades.
passade på att göra fint i pannrummet medans motorn var ur.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P1010002.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P1010002.jpg)
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P1010004.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/P1010004.jpg)
Och där satt M50in på plats! bilen reggades med standard m50.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/84.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/84.jpg)
Körde 15 mil sen slet jag ut motorn igen.
Renoverade motorn och Byggde turbo.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/7.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/7.jpg)
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/032.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/032.jpg)
Vart 420whp / 520nm
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/027.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/027.jpg)
Spec på M50in
*M50B25 iv
*Renoverad med lager,packningar,ringar osv
*Vanoskolvar
*Dubbla insugskammar
*Arp till toppen
*Cooperring
*Holset hx40 avgashus 18
*60mm wg
*Hemmagjort pulssplitgrenrör av 42mm rör, 60mm wastegate utag.
*3" avgas med 2 dämpare
*3" tryckrör
*50mm tialdump
*Alu ic
*Link g4 atom
*Innovate Lc-1
*Audi cop 115r spolar
*Magnetventil/laddtrycksstyrning
*875cc spridare
*Bosch 044
*Alurör 1/2" under bilen
*stålomspunnen ptfe-slang
*An8/jic kopplingar
*e85
*Zf-låda
*Plant m30 svänghjul
*Sachs 765 tryckplatta
*4-Pucks lamell ofjädrad
Körde med motorn ett tag och sen plockades den ur och byttes mot en m60b40 Turbomotor.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/2011-12-03_12-00-44_699.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/2011-12-03_12-00-44_699.jpg)
Spec på motor/drivlina
*M60b40
*60mm WG
*75mm svart ppf dump
*hx55 med 72 in och 82 ut med billet impeller
*bmc 125mm luftfilter
*3" intercooler
*3" tryckrör
*3.5" avgas med 2 dämpare
*Ombyggt oljetråg och pump
*ombyggd oljematning till filter med stålomspunna slangar och filterflyttare
*Vipec V44 (Nya)
*Audi cop 115r spolar
*Magnetventil/laddtrycksstyrning
*Innovate mt-x
*1680cc spridare
*Bosch 044 x 2
*Nuke soppafilter
*Alurör 1/2" under bilen
*stålomspunnen ptfe-slang
*An8/jic kopplingar
*e85
*Fuelcell
*Zf-låda
*svänghjul mod special
*Sachs 765 tryckplatta
*4-Pucks lamell ofjädrad
Efter en jäkla massa pysslande och trixande så satt även den på plats!
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/C360_2012-08-01-23-32-45.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/C360_2012-08-01-23-32-45.jpg)
Kraft finns
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/152092-2848656_zps42a2be88.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/152092-2848656_zps42a2be88.jpg)
Byggde egna coils
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/DSC_0203_zps8612072c.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/DSC_0203_zps8612072c.jpg)
Rensade inredningen, i med en bur, målade allt svart.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/DSC_0226_zpsee403835.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/DSC_0226_zpsee403835.jpg)
Kontoret
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/2013-12-07164127_zps4fbe4885.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/2013-12-07164127_zps4fbe4885.jpg)
Tog och navvände ett gäng med 17" plåtisar.. satt som en smäck
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/DSC_0042_zps1cb7eb96.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/DSC_0042_zps1cb7eb96.jpg)
Körde hela sommarn utan problem.. gick åt endel däck.
![http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/2013-08-31144430_zps12fd67ca.jpg](http://i867.photobucket.com/albums/ab234/Reine_D/2013-08-31144430_zps12fd67ca.jpg)
Kommer mera, Har kommit en bit till med bilen men nu finns det en snabb genomgång från start iallafall:)
0
0
0
0