3535
Sök

Volvo 740 "förgasare", LH 2.4 monterat från 240, bränslepumps fråga

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
Halloj!

Har nu monterat i Lh 2.4 systemet från 240 i min gamla 740 som hade förgasare tidigare.
Stora frågan är nu bränsle systemet...
Räcker det med en pump under bilen? eller måste jag ha en i tanken också?
Sätter dit ett filter innan pumpen som sitter under bilen i vilket fall som.

Hur fungerar det med returen? behövs det en pump som driver tillbaka retur bränslet eller räcker det med att ha en stor pump under bilen?`

Hur har ni gått tillväga som gjort samma projekt?

Mvh
Senast redigerat av LINGSTROM (15 mars 2014)

16 Inlägg
17 mars 2014
jag bytte hela tankinsatsen mot en från en 940 ltt (stora tankpumpen). Då behöver du ingen hjälppump under bilen dock kanske du vill ha bränslefilter någonstans. Använd orginal soppaledning som returledning och dra en ny av tex vanlig soppaslang alternativt biltemas grova kopparrör som jag själv tänkt använda.

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
belrock skrev:
jag bytte hela tankinsatsen mot en från en 940 ltt (stora tankpumpen). Då behöver du ingen hjälppump under bilen dock kanske du vill ha bränslefilter någonstans. Använd orginal soppaledning som returledning och dra en ny av tex vanlig soppaslang alternativt biltemas grova kopparrör som jag själv tänkt använda.

Alright!

Får ragga tag i en sån armatur helt enkelt och så hiver jag i en walbro pump och ett filter under bilen så bör de funka tkr jag.

Bränsleledning drar jag nya när jag ändå håller på, då vet man att de är fräscht iaf smile

Tack som fasen för hjälpen!

Återkommer med bevis och om det fungerade för andra som kanske undrar likadant. smile

Sök