Varför försäljningssnack? Skulle dom sitta och snacka skit så skulle det ju sprida sig och E85 bilarn strula titt som tätt och det gör dom ju inte direkt.
Vad är det just med 01 och framåt du tänker?
Jag har kört många Volvo på E85 mappar från ATM.
S40 T4 98 med Nira sprut gick felfritt i dryga året jag körde så med 470 Hk.
Motorn rullar än vad ja vet i en anna bil utan problem.
S60 T5 04 med 19T, spridare, pump, avgas och filter och den gick med felfritt i något år med jag körde så med 350+ Hk.
V70 T5 98 med spridare och avgas, denna har äldre sprut och var lite tjurig att starta vid kallt väder.
Krävdes mellan 3-7 försök på nyckeln men andra sidan var det ett test och inga bilar som görs många av.
Jag körde den i 6 månader typ men nu har en bekant den och har kört dryga året till utan problem och bilen lämnade ca 310 Hk och 540 Nm.
S40 T5 2005 som jag körde avgas och filter med i ca ett halvår felfritt med ca 320 Hk.
Kör nu S60 T5 2005 med avgas, filterkit, spridare och lite annat smått som gått felfritt en säsong med 415 Hk och 622 Nm.
Sen att bilarna lämnar gott om extra effekt och vrid och blir billigare att tanka är ju inte fel.
Kör på bara!
Edit:
Farsgubben har kört sin S60 T5 01 med avgas, filter, spridare och E85 mapp i ca 5 år utan några som helst problem med den biten kom jag på.
Senast redigerat av Busgrabb (19 mars 2014)
Autotech