2933
Sök

Aussie locker passar den?

12 Inlägg
28 mars 2014
Trådstartare
#1
Tjenare! Har en 740 gle 88 men har tröttnat på min diff bak så har funderat på en aussie locker då den är rätt så billig och ska visst vara rätt bra enligt andra (det tickande ljudet är inget som jag bryr mig om) ska mest använda bilen till o busa/leka runt med. Vet inte om jag har 1031 eller 1030 axeln men de ska la inte spela någon roll?

Passar denna? http://www.ebay.com/itm/Aussie-Locker-X … mp;vxp=mtr

Någon som har några invändningar mot aussie lockern? Eller någon anledning till att jag inte ska köpa den?
Senast redigerat av Flubba (29 april 2014)

467 Inlägg
29 mars 2014
#2
Om du kollar här:
http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbroms … volvo.html

Så står det "Dana 30 27 10" så det borde passa. Undra varför det är så mycket billigare från utlandet? Har också planerat att köpa en aussie locker framöver.


12 Inlägg
29 mars 2014
Trådstartare
#3
zappen999 skrev:
Om du kollar här:
http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbroms … volvo.html

Så står det "Dana 30 27 10" så det borde passa. Undra varför det är så mycket billigare från utlandet? Har också planerat att köpa en aussie locker framöver.

Har kollat på bakaxel.se, men ville mest veta om nån var 100% säker på att den passar.
Ja den är ju bra mycket billigare från USA och de är la enda anledningen att man köper den därifrån. Kostar ju nästan hälften så mycket som från Sverige.

467 Inlägg
29 mars 2014
#4
Flubba skrev:
zappen999 skrev:
Om du kollar här:
http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbroms … volvo.html

Så står det "Dana 30 27 10" så det borde passa. Undra varför det är så mycket billigare från utlandet? Har också planerat att köpa en aussie locker framöver.

Har kollat på bakaxel.se, men ville mest veta om nån var 100% säker på att den passar.
Ja den är ju bra mycket billigare från USA och de är la enda anledningen att man köper den därifrån. Kostar ju nästan hälften så mycket som från Sverige.

Okej. Skriv gärna i tråden om du kommer fram till något.


347 Inlägg
29 mars 2014
#5
Om den passar beror på vad det är för splines ut till drivaxlarna.


12 Inlägg
29 mars 2014
Trådstartare
#6
Enchzzz skrev:
Om den passar beror på vad det är för splines ut till drivaxlarna.

Kan man ta reda på det utan att ta ut drivaxlarna?

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
29 mars 2014
#7
Tror att anledningen till att det är billigare utomlands är att där används den mest till hillclimb och offroad. Och då är den dessutom ej anpassad för volvos bakaxel. Har dessutom för mig att bakaxel.se har tagit fram hubbarna för att få aussien att passa till volvo.


347 Inlägg
29 mars 2014
#8
VKN_940 skrev:
Tror att anledningen till att det är billigare utomlands är att där används den mest till hillclimb och offroad. Och då är den dessutom ej anpassad för volvos bakaxel. Har dessutom för mig att bakaxel.se har tagit fram hubbarna för att få aussien att passa till volvo.

Bakaxel klumpen är en dana 30 och ingenting som volvo tagit fram. Så det sitter samma klump på jeep m.fl.


347 Inlägg
29 mars 2014
#9
Flubba skrev:
Enchzzz skrev:
Om den passar beror på vad det är för splines ut till drivaxlarna.

Kan man ta reda på det utan att ta ut drivaxlarna?

27 splines vill jag mena att det är. Sök på google så hittar du säkert nåt. Har för mig att man fila lite i diffhuset också för att få i aussie lockern.


Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
29 mars 2014
#10
Enchzzz skrev:
VKN_940 skrev:
Tror att anledningen till att det är billigare utomlands är att där används den mest till hillclimb och offroad. Och då är den dessutom ej anpassad för volvos bakaxel. Har dessutom för mig att bakaxel.se har tagit fram hubbarna för att få aussien att passa till volvo.

Bakaxel klumpen är en dana 30 och ingenting som volvo tagit fram. Så det sitter samma klump på jeep m.fl.

Okej då fick jag svar på det wink tackar


Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
29 mars 2014
#11
Enchzzz skrev:
Flubba skrev:
Enchzzz skrev:
Om den passar beror på vad det är för splines ut till drivaxlarna.

Kan man ta reda på det utan att ta ut drivaxlarna?

27 splines vill jag mena att det är. Sök på google så hittar du säkert nåt. Har för mig att man fila lite i diffhuset också för att få i aussie lockern.

Ja det stämmer man får fila på ena sidan i hålet på diffhuset för att få in sista delen wink


12 Inlägg
29 april 2014
Trådstartare
#12
VKN_940 skrev:
Enchzzz skrev:
VKN_940 skrev:
Tror att anledningen till att det är billigare utomlands är att där används den mest till hillclimb och offroad. Och då är den dessutom ej anpassad för volvos bakaxel. Har dessutom för mig att bakaxel.se har tagit fram hubbarna för att få aussien att passa till volvo.

Bakaxel klumpen är en dana 30 och ingenting som volvo tagit fram. Så det sitter samma klump på jeep m.fl.

Okej då fick jag svar på det wink tackar

så ni menar att om diffen passar jeep(som de står i beskrivningen) så passar den min 740 med? big_smile


Sök