Tjenare! Jag hade tänkte trimma bilen min steg 1, och jag behöver lite tips angående firma o.s.v. Jag har sett här i garaget att autotech och http://rica.nl/?lang=se&lang2=se samt så såg jag något bsl? bls? Vet inte vad dom hette men dom ska vara bra. Jag har sökt men ej hittat vad jag är ute efter. Är min volvo låg eller högtryckare? Spelare det någon roll när det gäller chippning?
http://atechmotor.com/volvo/v70n/25t/trimpaket/steg-1/ 250 hk 415 Nm
Finns det någon nackdel med att trimma? Går saker lättare sönder? Eller är det så pass stor marginal så det klarar några fler hästar/nm? Hur svårt är det att byta till orginal programvara senare? Om jag ska t.ex. besikta den o.s.v.
http://atechmotor.com/volvo/v70n/25t/trimpaket/steg-1/ 250 hk 415 Nm
Finns det någon nackdel med att trimma? Går saker lättare sönder? Eller är det så pass stor marginal så det klarar några fler hästar/nm? Hur svårt är det att byta till orginal programvara senare? Om jag ska t.ex. besikta den o.s.v.
Det håller, det finns marginaler, det går fint att besiktiga.
http://atechmotor.com/volvo/v70n/25t/trimpaket/steg-1/ 250 hk 415 Nm
Finns det någon nackdel med att trimma? Går saker lättare sönder? Eller är det så pass stor marginal så det klarar några fler hästar/nm? Hur svårt är det att byta till orginal programvara senare? Om jag ska t.ex. besikta den o.s.v.
Det håller, det finns marginaler, det går fint att besiktiga.
BSR e de nog du söker. ..Men ja rekommenderar Autotech..orginal laddar den 0.46 Allstå lågtryck turbo med ny programvara ca 0.9-1.0bar
Christian S skrev:
Berryda skrev:
Hur svårt är det att byta till orginal programvara senare? Om jag ska t.ex. besikta den o.s.v.
du kan ju lägga till lite så får du deras handenhet, då kan du byta imellan trim programvaran och orginal hur ofta du vill/behöver.
Busgrabb skrev:
Christian S skrev:
Berryda skrev:
Hur svårt är det att byta till orginal programvara senare? Om jag ska t.ex. besikta den o.s.v.
du kan ju lägga till lite så får du deras handenhet, då kan du byta imellan trim programvaran och orginal hur ofta du vill/behöver.
Den kommer rulla rakt igenom bilprovningen med ett vanligt "Steg 1"
Vet ni om det finns någon firma som kan chiptrimma i närheten av västerås? Såg att autotech låg i göteborg, Har inte allt för mycket pengar som student så är inte sugen att åka 50mil x2
Finns det någon nackdel med att trimma? Går saker lättare sönder?
Självklart sliter du mer på motorn när du trimmar.
Nästan obefintligt....kör man till jobbet som vanligt så är det ju ingen skillnad. Det är ju under fullast det är lite mera belastning på grejerna så bilen kommer ändå rulla på nästan lika långt som orginal. Den lämnar ju mindre effekt efter chippning än vad en T5:a gör från fabrik så. Det är inget högt effektuttag för motorstorleken jämfört med många standardbilar idag.
Laddar de inte 2.5T 0.6? Det gjorde i alla fall min S60 en gång i tiden. Och 1 bar med steg 1 som sagt..
Jag kör Autotech i min nuvarande T5a och är mycket nöjd med motorgången. Jag har haft programvaror från 3 andra aktörer och bilarna har bannemig aldrig gått 100% rent. Det är värt resan till Trollhättan i mitt tke om du nu inte vill få det skickat.
Och hur tusan kan det vara 50 mil till Autotech från Västerås när det var 40 för mig från Falun? Gissar på 30 jag
Laddar de inte 2.5T 0.6? Det gjorde i alla fall min S60 en gång i tiden. Och 1 bar med steg 1 som sagt..
Jag kör Autotech i min nuvarande T5a och är mycket nöjd med motorgången. Jag har haft programvaror från 3 andra aktörer och bilarna har bannemig aldrig gått 100% rent. Det är värt resan till Trollhättan i mitt tke om du nu inte vill få det skickat.
Och hur tusan kan det vara 50 mil till Autotech från Västerås när det var 40 för mig från Falun? Gissar på 30 jag
Jag var i göteborg och fick det chiptrimmat. Mycket nöjd! Det var 40 mil x2. Bor en bit utanför västerås