3878
Sök

volvo s60 utrustning Addition?

x40
1 209 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Hejsan, har köpt en Volvo s60 2.5t  2004 med addition utrustning och vet inte vad det innebär så nu vänder jag mig till er!!
Sen nästa fråga, färddator, jag har så kan läsa meddelande betyder att jag har lilla? kan man uppgradera så att man kan se bränsleförbrukning m.m och vad behövs för ändringar?

tack på färdhand.

hoppas att tråden hamnat rätt annars bär jag om ursäkt och att moderater flyttar tråden rätt!!
Senast redigerat av HansN83 (8 april 2014)

Volvo S40 turbo.

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 april 2014
Finns ingen liten eller stor färddator på dom så du kan läsa bränsleförbrukningen smile

Addition är enklaste utrustningsnivån men sen kan man välja mycket grejer som tillval så den kan vara precis som en med ett annat packet.

Edit Ser att jag kan ha haft fel om färddatorn men lär sig något nytt ständigt

Vad Volvo tar idag kan jag inte svära på men 4200kr om man googlar lite.
Då får man ny spak å programvara

Mvh Andreas
Senast redigerat av Drunk (8 april 2014)

2 763 Inlägg
8 april 2014
Dessa finns utan färddator ja och det är en sådan du har fått tag på smile

Volvo - For Life

x40
1 209 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
tusen tack för svar. finns på nåt sätt få veta vad för utrusning finns på en bil som e köpt beg?

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Finns ingen liten eller stor färddator på dom så du kan läsa bränsleförbrukningen smile

Addition är enklaste utrustningsnivån men sen kan man välja mycket grejer som tillval så den kan vara precis som en med ett annat packet.

Edit Ser att jag kan ha haft fel om färddatorn men lär sig något nytt ständigt

Vad Volvo tar idag kan jag inte svära på men 4200kr om man googlar lite.
Då får man ny spak å programvara

Mvh Andreas

tack för hjälp. har prata lite med en vän som är volvo mekaniker och han säger att alla dessa bilar e utrustad med färddator som man kan se förbrukning m.m, då finns det risk att spaken kan va utbytt, för att rätt så ofta när jag försöker blända av så har haft problem, typ som glapp i spaken. får nästan beställa en ny och testa..

edit. sjuk snygg bil du har. måste kännas rätt skönt att åka med 400+ hk

Volvo S40 turbo.

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 april 2014
https://minvolvo.volvocars.se/login  Du får dock regga dig. Står vilken extra utrustning den fick om den fick någon smile

Tack så mycket! Den går helt okej smile
Senast redigerat av Drunk (8 april 2014)

x40
1 209 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
https://minvolvo.volvocars.se/login  Du får dock regga dig. Står vilken extra utrustning den fick om den fick någon smile

tusen tack, ska regga mig och kika på... big_smile

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
detta fick jag fram, då betyder att det finns inget färddator.
Extrautrustning
ALU-FÄLG CANAVERAL 205/55
KLIMATANLÄGGNING ECC
KONSTANTFARTHÅLLARE
LUFTKVALITETSSYSTEM AQS
LÄDERRATT
LÅSBARA HJULBULTAR
STEREOP. HU-603 RDS M CD

Volvo S40 turbo.

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 april 2014
Är troligen så då addition inte har det. Aldrig hört talas om eller ens tänkt tanken att det inte fans på alla smile

Går du in på Volvo kan dom skriva ut en lista med alla grejer som bilen har med smile

Har du spaken utan rullgrejs? tongue

x40
1 209 Inlägg
10 april 2014
Trådstartare
visste inte ens att det fanns "addition" jag har spak utan rullgrejs!!! får la se vad jag ska göra, inte så jätte viktig att ha, men kul att se hur mycket man spenderar i bränsle. sitter en chip i bilen som jag vet inte vem har monterat. går riktig bra, känns bättre en t5 an..

Volvo S40 turbo.

Sök