Som jag sa innan så har jag ju börjat med förändringen redan.
Var inne på nätet och letade efter sommardäck då jag köpte bilen på hösten och har man en schysst bil vill man ju ha schyssta fälgar till sommaren.
Var inne på en hemsida och såg något märkligt billigt. Jag har alltid kört med Continental däck och hittade 20" däck för 900:-/st. Men det visade sig att det var för bra för att vara sant:)
Blev uppringd dagen efter av företaget och blev meddelad att det har blivit ett fel med uppdateringen i deras system så att däcken blev lite "för" billiga. Försökte mot argumentera om att det pris som står är det som gäller men enligt de hade de 48 timmar på sig att rätta sina fel. Då avbeställde jag däcken.
Fortsatte leta efter sommardäck så jag gick in på samma sida igen för att bara kolla och hoppsan!! Samma sak igen. Nu hade jag större chans att få däcken billiga då jag blev uppringd och gick informationen om att de har 48 timmar på sig som sagt om det var fel pris och jag lagt en beställning.
Jag la ännu en beställning men riktigt bra tajming:)
Det var fredag innan julafton=) Så dagarna bara gick. Lördag, söndag, måndag (julafton), tisdag (juldagen) och onsdag( annandag jul). Nu hade de inte chansen att neka tänkte jag.
Får brev från de veckan efter jul. En faktura på 4300:- för 4 st Continental SportContact 3 däck som i själva verket kostar 3000:-/st. Snacka om klipp:D
Sen var det bara att beställa fälgarna och det blev dessa: