Hej.
Fick igång min 740 som jag byggt T5a i för ett tag sedan, startade direkt och gick kanon rent!
Inte redo för att provköras ännu men jag tänkte att den skulle få bli lite varm, så 4e gången jag hade den igång så lät jag den stå på tomgång i 10min, sen gasade jag lite, inte så att den fick något klokt tryck men ändå så att den varvade lite, efter några gånger så dog den när jag släppte på gasen, efter de så går den väldigt orent, kanske rent av bara på fyra cylindrar.
Den startar ännu som vanligt men går taskigt så inredningen vibrerar och man hör i motorn att något är galet.
Har kollat så kammarna och veven står rätt (hur nu remmen skulle kunnat hoppa)
Letat efter läckage men hittar inget, nästan de jag är mest inne på att de skulle kunna vara.
Felkoderna jag har är, laddtrycksstyrning och EVAP, dom är inte inkopplade, men hade de varit pga dom så hade den väl inte gått klokt från början?
Hade en till "fläkt halvfart" men den är inte inkopplad heller så.
De jag är inne på nu är att köpa nya stift, dom såg okej ut men är gamla, hjälper inte de får jag kompmäta, förhoppningsvis visar de inget fel och då får man börja härva i något annat?
De jobbiga är ju, ingen felkod alltså något mekaniskt, den gick bra innan så det är ju något som blivigt knäppt när motorn fått jobba lite.
Sånt här är ju alltid svårt men någon som har något förslag, tips?
Motorn är så gott som, original, kör med separata tändspolar.
i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone