4048
Sök

vilken japse är bäst?

160 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
#1
precis som det låter.
e ute efter att importera en japanare men har beslutsångest.
vet inte mycket om någon av bilarna mer att de har turbo, hk osv....

vilken e där bäst krut i?
bäst kvalite?
billigast reservdelar?
lättast att trimma(byta turbo, IC osv..)?

smärtgränsen ligger på absolut max 200 000kr.


kom gärna med åsikter.
o vill helst inte ha en supra då 2 kompisar har beställt hem varsin sån. men är det den bästa bilen s¨å e där inte mycket att göra... smile


Better than God \o/
1 883 Inlägg
27 november 2006
#2
Bra japansk bil? Humm, jag har haft en mazda 626 -92 som vinterbil några år, den är okej. Har inte bråkat så mycket...  :p

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

160 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
#3
MrTurbo skrev:
Bra japansk bil? Humm, jag har haft en mazda 626 -92 som vinterbil några år, den är okej. Har inte bråkat så mycket...  :p

hehe okej... jag förstår, förlåt. jag uttryckte mig lite dåligt. smile

jag menar japsar som e klassade som sportbilar.

typ, supra, skyline, 300zx, 200sx, evo osv...


Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
27 november 2006
#4
Jag hade försökt hitta en Evo av dom äldre modellerna...och dom är rejält skott säkra vad de gäller trimning. OCh så ser dom så sjukt brutala ut så de både räcker och blir över big_smile
Och så är dom inte så super duper vanliga heller.

Allt för den där jävla hatten!

160 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
#5
THEBADGUY skrev:
Jag hade försökt hitta en Evo av dom äldre modellerna...och dom är rejält skott säkra vad de gäller trimning. OCh så ser dom så sjukt brutala ut så de både räcker och blir över big_smile
Och så är dom inte så super duper vanliga heller.

jo har funderat på det. men det är det att dom är 4x4.
vet inte om jag vill ha det. vill gärna kunna elda ordentligt med gummi på sommaren... smile


Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
27 november 2006
#6
Fenne skrev:
THEBADGUY skrev:
Jag hade försökt hitta en Evo av dom äldre modellerna...och dom är rejält skott säkra vad de gäller trimning. OCh så ser dom så sjukt brutala ut så de både räcker och blir över big_smile
Och så är dom inte så super duper vanliga heller.

jo har funderat på det. men det är det att dom är 4x4.
vet inte om jag vill ha det. vill gärna kunna elda ordentligt med gummi på sommaren... smile

Ja men varför sa du inte det big_smile.... 200 SX s14 is the shit tongue. Vill du bränna så är ju den ett bra val^^. Bakkrafs+en hel del effekt= lyckad kompination(den enkla mattematiken tongue )

http://www.blocket.se/vi/10027525.htm?ca=22_s *dregel* big_smile
Senast redigerat av THEBADGUY (27 november 2006)

Allt för den där jävla hatten!

Örebroare i exil
970 Inlägg
27 november 2006
#7
Ursäkta om jag klampar in, men äldre så kallade "gammelevos" verkar rasa på löpande band. I alla fall dom här i stan. Vet inte riktigt hur många som rullar här omkring, men av de jag känner till vet jag ingen som inte råkat ut för motorstrul. Så det är ingen bil jag skulle satsa på.

Hej FRA!

160 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
#8
THEBADGUY skrev:
Fenne skrev:
THEBADGUY skrev:
Jag hade försökt hitta en Evo av dom äldre modellerna...och dom är rejält skott säkra vad de gäller trimning. OCh så ser dom så sjukt brutala ut så de både räcker och blir över big_smile
Och så är dom inte så super duper vanliga heller.

jo har funderat på det. men det är det att dom är 4x4.
vet inte om jag vill ha det. vill gärna kunna elda ordentligt med gummi på sommaren... smile

Ja men varför sa du inte det big_smile.... 200 SX s14 is the shit tongue. Vill du bränna så är ju den ett bra val^^. Bakkrafs+en hel del effekt= lyckad kompination(den enkla mattematiken tongue )

http://www.blocket.se/vi/10027525.htm?ca=22_s *dregel* big_smile

jo jag tittade på den bilen oxå. verkar jävligt intressant.

men hur e s14 att trimma vidare på?
hur mycket orkar kolvar, ventiler, växellåda med?


bitter besserwisser
644 Inlägg
27 november 2006
#9
varför importera? de du har angivit kan du ju få reggade och klara i sverige

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

4 767 Inlägg
27 november 2006
#10
Är väll lite partisk här, men säger bara skyline! Är otroligt nöjd med min!

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

160 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
#11
niclas_swe skrev:
varför importera? de du har angivit kan du ju få reggade och klara i sverige

jag tänkte köpa via en firma, troligtvis extreme-cars.
och kosta på mig att låta den bli vänsterstyrd samtidigt.


1 926 Inlägg
27 november 2006
#12
http://www.blocket.se/vi/8612062.htm?ca=7_s

http://www.blocket.se/vi/9209456.htm?ca=7_s

Supra mkiv är väl ett fint val smile har 300 kusar orginal, räcker o bränna gummi med.. fast dom flesta är ju trimmade så det yr om det.. hehe

Kan inte så mycket om nissan 300 zx, men den är wrd och går rätt bra..

http://www.blocket.se/vi/9626501.htm?ca=7_s

Personligen skulle jag köpa denna bil : http://www.blocket.se/vi/9761412.htm?ca=7_s

Helt sjukt snygg enligt mitt tyckte, inte så spec dyr med tanke på vad som är gjort med bilen.. dock inte bakhjulsdrift, men det skiter jag i om jag hade råd med den bilen smile
Senast redigerat av Spelis (27 november 2006)

160 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
#13
Spelis skrev:
http://www.blocket.se/vi/8612062.htm?ca=7_s

http://www.blocket.se/vi/9209456.htm?ca=7_s

Supra mkiv är väl ett fint val smile har 300 kusar orginal, räcker o bränna gummi med.. fast dom flesta är ju trimmade så det yr om det.. hehe

jo de e sant... men kalla mig petig men den vänsterstyrda ha gått 19000mil.
är lite skeptisk mot en supra som gått så mycket.


japs-nörd
76 Inlägg
27 november 2006
#14
skulle nog satsa på en nissan 200 sx S15...är  inte så vanliga här hemma heller smile

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar

1 Inlägg
27 november 2006
#15
Jag skulle ju helt klart valt en evo 6. Ruskigt snygga och pinnar på ganska och ligger som ett strykjärn på vägen...Och den är lindrig att trimma


Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
27 november 2006
#16
Varför inte en RX-7:a

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

51 Inlägg
27 november 2006
#17
äger en supra mkiv sen augusti i år,
som jag hämtade från england, mycket nöjd med den hitils, den är helt orginal, går rätt bra, man känner mycket tryck när man trampar på gasen, kommer att bli lite trim kommer upp till 450-500hk rätt billigt, bilen tål mycket effekt redan som orginal, tex växlåda och bakaxel tål 800hk utan problem orginal om du ska trimma ordentligt.
jag har hört bara massa bra saker om bilen inga krångel om man har hand om bilen, visst slitage delar kan man inte säga mycket om.

I västerås så är det några EVOsar ingen som har rasat hitils, men däremot nissan 200sx s13, gillar motorras, kanske samma sak med s14.
En skyline är inget fel på heller.

Smålänning
7 887 Inlägg
28 november 2006
#19
C2racing skrev:
Kia

Kia är koreanskt! Jag skulle satsa på en Impreza eller evo. Sen finns ju rx7:an också, och den är inte vanlig, och elnigt vad jag har hört ska den vara lätt att trimma.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
28 november 2006
#20
Om du nu har 200k i budget så ser jag ingen anledning att inte satsa på en Skyline. En Skyline har grym potential i både motor och chassie. Sen är den 4wd vilket gör det hela ännu bättre.

Så vill du ha prestadna så är det Skyline helt klart. Fast priset på delar vet jag inte, det får någon annan klargöra.



Sök