20 juni 2014
Trådstartare
Tjena!
Tänkte köpa en frontläpp till evon från rexpeed, jag är medveten att om företaget skickar varan direkt till mig kommer moms och tull o skit tillkomma..
Men nu är det så att min syster bor i USA, skulle hon kunna ta emot paketet till sin adress och sedan öppna och packa om paketet på något vis och skicka som gåva till mig?
Måste hon fästa tulldekleration om värde och så på paketet? Tullen kan ju knappast veta om varan är ny eller ej om hon packar om den och så sätt kan de ju inte värdesätta heller?
Tror ni det funkar eller ni har några andra tips? Tyvärr så finns det knappt några läppar i EU annars hade det varit bäst såklart..
.............................
Updatering 12/7
Nu har det blivit ett j*vla problem o få hit paketet till Sverige.. Posten i USA skickar inte för det är för stort. Trots min syster ringde dit innan jag beställde o kontrollerade med mått o allt och de sa det gick bra så är det nu för stort.. Hon har även packat om så läppen ligger löst inpackad och inte i någon låda.. Men fortfarande för stor... Fedex tar 470$ för o skicka vilket är helt för dyrt och ups tar 350-400$ om hon skickar via hennes företag till ett annat företag i Sverige.. Är det någon som har något tips på Hur man ska göra? Är måttligt förbannad vid detta laget..
Tack på förhand,
Fabian
Senast redigerat av fabbemannen (12 juli 2014)