2207
Sök

Tips på byte av bil som går uta helv*te

Ticken
21 juni 2014
Trådstartare
Hej fundera på att byta bil nästa sommar tips på bil ? bakhjulsdrift och ska gå uta bara fan pris 35-40k

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
21 juni 2014
Det en person tycker går utav bara fan kan mycket väl nästa person knappt höja ögonbrynet åt, du får se till att vara lite mer tydlig men vad du vill ha tror jag.

- Time Attack -

1 365 Inlägg
21 juni 2014
Ja du har ju 2 objekt som verkar kunna gå skapligt på blocket vad gäller s13
http://www.blocket.se/vi/54485889.htm
http://www.blocket.se/vi/53746061.htm

Original är de ju förjävla trötta men med lite ladd blir det roligt. De kanske behöver lite lackjobb dock.....

7 432 Inlägg
21 juni 2014
NIzmO skrev:
Det en person tycker går utav bara fan kan mycket väl nästa person knappt höja ögonbrynet åt, du får se till att vara lite mer tydlig men vad du vill ha tror jag.

håller med dig,,

plus ts får berätta om han är duktig på att skruva också,, för en busbil kräver MKT vård,,

Ticken
21 juni 2014
Trådstartare
ingen sur740 wink de har jag redan men s13 är av intrsse fundera på bmw 740 är rädd att s13 ska jävlas mkt, ang skruva så har jag vell grundläggade kundskap men har en far och morfar som är bilmekaniker, men bruka försöka klara mig själv för det mesta smile

Ticken
21 juni 2014
Trådstartare
bmw 740 äe dock inte mkt till "busbil" men ser shyssta ut att åka i

4 586 Inlägg
21 juni 2014
Du borde kunna hitta en 540 E39 manuell för dom där pengarna.

Skicket kommer dock inte vara det bästa då dom rostar något grymt men roligt kommer du ha

Ticken
21 juni 2014
Trådstartare
vilken årsmodell ska jag satsa på ?

Ticken
21 juni 2014
Trådstartare
Hur driftsäker e en 200sx s13 då ? smile och " MKT vård vad mena du med de  " smile

5 089 Inlägg
21 juni 2014
Aldrig ägt en själv men det verkar vara vevlagerbyte vid varje oljebyte..

Och ska du köpa någon utav dom länkade bilarna från blocket är inget att rekommendera när ägaren lagt upp en bild från ett streetrace...

\Lindgren

1 365 Inlägg
21 juni 2014
Fast det är ju iofs smartare att köpa en bil med lite supporterande modifikationer som Oljekyl bättre koppling osv...alla andra s13 lär ju inte söndagsköras heller och de flesta verkar ju hinka på en lastbilsturbo och en 255 pump och köra järnet till skiten rasar. Dessa verkar ju vara någorlunda byggda....till priset dvs. De kan fortfarande vara lik såklart men man ska nog inte dra så stora växlar av bilderna.

FLindgren skrev:
Aldrig ägt en själv men det verkar vara vevlagerbyte vid varje oljebyte..

Och ska du köpa någon utav dom länkade bilarna från blocket är inget att rekommendera när ägaren lagt upp en bild från ett streetrace...

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
21 juni 2014
om det ska gå fort för de pengarna så får du nog köpa dig en hoj

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
21 juni 2014
CHEEVA skrev:

varken en s13 eller bmw 540 är några raketer ... en bmw 740 är nog snäppet långsammare än 540in till och med

171 Inlägg
21 juni 2014
CHEEVA skrev:
CHEEVA skrev:

varken en s13 eller bmw 540 är några raketer ... en bmw 740 är nog snäppet långsammare än 540in till och med

En manuell 540 E39 gör 0-100 på 6.2 sek, och det får man väl ändå anses som snabbt. Med tanke på hans budget kanske man inte ska önska sig en Koenigsegg direkt...

Kör man med t.ex en trimmad Supra på 1000hk till vardags så kommer du ju till slut tycka att varje Ferrari eller Lamborghini är hur trött som helst.

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
21 juni 2014
john_petrucci skrev:
CHEEVA skrev:
CHEEVA skrev:

En manuell 540 E39 gör 0-100 på 6.2 sek, och det får man väl ändå anses som snabbt. Med tanke på hans budget kanske man inte ska önska sig en Koenigsegg direkt...

Kör man med t.ex en trimmad Supra på 1000hk till vardags så kommer du ju till slut tycka att varje Ferrari eller Lamborghini är hur trött som helst.

mycket möjligt, men ska det gå hyffsat snabbt i den prisklassen är en hoj det enda alternativet
har kört en hel del 540, har aldrig klockat 0-100 men någon raket är den som sagt inte och dessutom så dricker det oförsvarbart mycket om det ska brukas dagligen

Ticken
22 juni 2014
Trådstartare
jaja har inte sagt att de måste gå 300km/h med tanke på att jag tar körkort nästa år så vore de lite dumt att ha nån värsting som gör över 300 mitt utgångs läge e vell från 740in haha, nerå men fort o fort vill ha nåt man kan leka med som släpper i gurvorna om man trycker till lite grann smile

1 283 Inlägg
22 juni 2014
Ticken skrev:
jaja har inte sagt att de måste gå 300km/h med tanke på att jag tar körkort nästa år så vore de lite dumt att ha nån värsting som gör över 300 mitt utgångs läge e vell från 740in haha, nerå men fort o fort vill ha nåt man kan leka med som släpper i gurvorna om man trycker till lite grann smile

Om du vill ha nått som kan släppa i kurvorna med den budgeten så är det nog en S13 som gäller. Men man får passa sig lite med vad man köper då många har körts hårt och dom har lite taskig kylning original som inte blir bättre när folk börjar trimma utan att uppgradera den.

Ticken
22 juni 2014
Trådstartare
jo vet har hört mkt om kylningen på dom

171 Inlägg
22 juni 2014
Ticken skrev:

Om man kollar på en BMW 740i för att sladda i kurvorna som 18-åring med nyblivit körkort är man nog lite fel ute...
Du kanske ska kolla på någon bonntrimmad Volvo 740 istället.

Sök